EA drar igång ny utvecklarstudio i Göteborg

Robot
EA drar igång ny utvecklarstudio i Göteborg

EA Gothenburg kommer arbeta med Frostbite 2-spelmotorn för att skapa än så länge okända verk. Rekryterar som bara den, kanske någonting för dig?

#ea, #dice, #ea-gothenburg, #battlefield-3, #need-for-speed-the-run, #army-of-four


Medlem
EA drar igång ny utvecklarstudio i Göteborg

Å det känns så jävla gött änna.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Battlefield: Glenn edition månne?

Medlem

Eller DLC som huseras kring Feskekörka?

Eller varför inte... Spårvagn Simulator 2013?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Eller DLC som huseras kring Feskekörka?

Spårvagn Simulator 2013.

Nah, vi Norrköpingsbor är värre spårvagnsmänniskor än ni Göteborgare, så det spelet kommer när EA öppnar en studio i Östra götaland också

Singstar Håkan Hellström
Snus Tycoon
Battle of Poseidon
Need for Speed: Avenyn Dragracing
Fifa 12 DLC Ullevi

Pretty please?

Medlem
Skrivet av Harpa:

Å det känns så jävla gött änna.

Häng i #fz då, så jag kan få mina tipstack! Postade ju jättetidigt idag!

Göteborg är stället som gäller! När lade DICE ner sitt kontor i Göteborg? Eller de kanske aldrig stängde? Det fanns ett iaf, för ett par år sedan. Tror det var i samband med Battlefield 2, någon som kan uppdatera mig?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Battlefail Crap Company 3 antagligen.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Battlefield Göteborg

Need for Speed : Lisebergsbanan

Gör Massa Effekt

SKF : Ett kul lager spel.

Dead Space : Universeum

The Sims 3 : Goa Gubbar

Mirrors Edge : Göteborg Edition


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Battlefield: Glenn edition månne?

Medlem
Skrivet av Struggle:

The Sims 3 : Goa Gubbar

Fund it!

OT: Överlag trist att det går så bra för EA förstås, men kan ju knappast vara negativ till nya jobb i Sverige.

Medlem

ALLA HETER GLENN I GÖTEBOOOORG!

Medlem

Kul att se EA satsa i Sverige. Ser fram emot mer om detta längre fram!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Att alla deras huvudpersoner i deras spel ska heta Glenn.

Medlem

Trevligt, får hoppas att denna studio blir något som man som svensk kan vara stolt över
Dice och f.d. Grin började bra men har på senare år bara varit en besvikelse tyvärr, Starbreeze är dock en studio som fortfarande håller måttet
Mer svenskt av kvalité, mindre CoD tack. Kom ihåg, en svensk tiger (Army of Four: Tiger Warfare)

Medlem

Stackars Göteborgare.

Inaktiv

Avinstallerade nyss Origin!

Så skönt, äntligen fri från spionaget. Aldrig mera att jag betalar för spel till PC när Origin eller Steam krävs!

Värderar min personliga integritet högre.

Inaktiv
Skrivet av Fredag:

Avinstallerade nyss Origin!

Så skönt, äntligen fri från spionaget. Aldrig mera att jag betalar för spel till PC när Origin eller Steam krävs!

Värderar min personliga integritet högre.

Jo steam spionerar ju så jävla mycket på dig. Vad jag vet så har inte steam velat du ska lägga in en massa dynga som origin.
Patetiskt att snacka skit om ett program du inte vet något om

Medlem
Skrivet av Fredag:

Avinstallerade nyss Origin!

Så skönt, äntligen fri från spionaget. Aldrig mera att jag betalar för spel till PC när Origin eller Steam krävs!

Värderar min personliga integritet högre.

Steam spionerar inte.

Medlem

gött ska söka! jobbar ju redan här i den riktigt huvudstaden!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Gör Massa Effekt

SKF : Ett kul lager spel.

SÅ jävla bra!

Sök jobbet ffs..

Medlem

The Sims: Glenn Edition

Medlem

Gaming Simulator vill jag se, så kan man prova på hur det känns att sitta och "gejma" framför datorn bara genom att spela detta...?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Battlefield GÖTEBURRRG

Medlem

Bingofield 3 - The return of the loket. Frostbite 2 driven.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

På tiden...äntligen en ny studio i Göt la borg! ...ska sökas

Medlem
Skrivet av Fredag:

Avinstallerade nyss Origin!

Så skönt, äntligen fri från spionaget. Aldrig mera att jag betalar för spel till PC när Origin eller Steam krävs!

Värderar min personliga integritet högre.

Det där är bara korkat...

Du har ingen aning vad du snackar om ifall du kommer med såna åsikter.

Your loss, du går miste om massor av bra spel


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Orphantears:

Bingofield 3 - The return of the loket. Frostbite 2 driven.

looooooooooooooooooooool

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Fredag:

Avinstallerade nyss Origin!

Så skönt, äntligen fri från spionaget. Aldrig mera att jag betalar för spel till PC när Origin eller Steam krävs!

Värderar min personliga integritet högre.

Det där är bara korkat...

Du har ingen aning vad du snackar om ifall du kommer med såna åsikter.

Your loss, du går miste om massor av bra spel

Han, tillsammans med raefzm88 har den korkade idén att man alltid, i varenda tråd som ens avlägset har att göra med dem, måste raga på EA av någon totalt outgrundlig anledning hela tiden. I stället för att faktiskt lägga krutet på något vettigt. (Som att raga på Ubisoft för deras sisådär några tusen gånger löjligare DRM-system, kanske?) Barnsligt är inte ens förnamnet.

Skärpning, det här ett så förbannat gött beslut av EA - hoppas innerligt det betalar sig, så att vi kan få en till intressant svensk spelstudio.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Det finns absolut ingenting man kan klaga över. Ett internationellt företag som väljer att skapa jobb i Sverige är bara positivt för oss. Sverige är i ett läge där vi just nu har all möjlighet att växa på den internationella marknaden, men också bli ett allmänt större land. Det verkar som många stora bolag börjar få upp ögonen för Sverige som en nation för hållbara långtidsinvesteringar. Dessutom känns det som att vi svenskar har oerhört mycket att ge spelvärlden, så förhoppningsvis kommer det också massa bra spel ur det här.

12
Skriv svar