3,3 miljoner dollar till Schafers äventyr

Robot
3,3 miljoner dollar till Schafers äventyr

Spelarfinansiering ett lyckokast när Double Fine gör ett nytt äventyr av den gamla skolan.

#duble-fine-productions, #adventure


Medlem
3,3 miljoner dollar till Schafers äventyr

Värt varenda öre!


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Absolut, snarare börjar jag ångra att jag inte gav en större summa då jag planerar att ge Wasteland 2 projektet en del mer pengar än jag gav nu. Såg Live sändningen och det enda som jag störde mig på var de tekniska problemen som att sändningen försvann lite då och då och kvaliteten kunde ha varit bättre (men det verkar som de spelat in allt i Full HD så om så är fallet spelar detta inte så stor roll).
Summan var imponerande för att inte tala om alla som deltog och alla namn som kommer stå på
Credit-listan. Men den slutliga summan hamnade över 3,4 dollar (alltså 3 miljoner dollar mer än de begärt) då Amazon verkar begränsa beloppet till 10.000 dollar samt att det verkar som det kan ha varit problem med vissa transaktioner.
Ge mig nu min sabla T-Shirt DF (smart drag, bara T-Shirten gör det värt det) =).

Medlem

Klart man har bidragit med några slantar. Det är ju trots allt Schafer, och som gammal gamer känns det omotiverat att inte kasta pengar till honom

Medlem

Sålänge det är peka klicka så nej tack, om det inte blir ett "The Neverhood" ofc


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Sålänge det är peka klicka så nej tack, om det inte blir ett "The Neverhood" ofc

Grim Fandango är ju mer som NeverHood än de tidigare spelen och många fans vill ju att de gör ett nytt Grim Fandango. Inget är som jag förstått det bestämt än, fansen kommer få väldigt stort inflytande på spelet men det kommer vara upp till DF om de tror på detta eller inte. Se och lär EA//Bioware.

Medlem

Inte ett öre

Medlem

sjukt va pengar dom fick in,

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

sjukt va pengar dom fick in,

Dom har många fans, det och så finns det nog en hel del som vill visa alla utgivare att de börjat tröttna rejält på hur de blivit behandlade. Jag själv deltog minst lika mycket på grund av detta som att jag är ett stort fan av Schafers och Rons tidigare spel. Tror även att T-Shirten fick många att ändra summan, Stroke of genius det där.

Medlem

Japp gav 110$, jag var bara tvungen att ha special edition boxen.

Medlem

Åh har missat det här helt, fan vilken skön idé det här är och skönt att det blev så pass lyckat för dom. Nu hoppas jag bara det blir lika bra som Schafers tidigare äventyrsspel, fan vad alla dom är bra!

Medlem

Äventyrsgenren är inte död! <3


signatur

Nämen!

Medlem

Schafer flyttar till brasilien, hans pension är just betalad.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

jäkla tjat på schafer

1
Skriv svar