Baldur's Gate: Enhanced Edition avslöjat*

Robot
Baldur's Gate: Enhanced Edition avslöjat*

Baldur's Gate släpps i sommar med nytt material – en förbättrad version av Baldur's Gate II är också att vänta!

#nyhetstips, #atari


Medlem
Baldur's Gate: Enhanced Edition avslöjat*

Jag hade hoppats på ett helt nytt spel men det här är inte fy skam det heller!


signatur

Jaha.

Medlem

jag hade faktiskt börjat spela igenom 2an igår igen,
att höra det här, gör mig bara glad <.<.. mycket bra spel


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Länka åtminstånde till hans twitter istället för VG247, vilket inte ens länkar vidare till twitter utan har en screenshot på twitter medelandet >.>
https://twitter.com/#!/TrentOster

Medlem

Kanske borde pröva det nu då...

Medlem

Typ det jag väntade mig. Tydligen så har de tillgång till original källkoden. Det bådar gott.

Lite utvalda godsaker från Trent Osters twitter.

Skrivet av Trent Oster:

"Infinity Enhanced is based off the latest Throne of Bhall codebase."

"There will be two games. Baldur's Gate: Enhanced Edition and Baldur's Gate II: Enhanced Edition #bgee=BG+TotSC, bg2ee=bg2+ToB"

"We'll be rolling screens out in the future. Same place, Same time next week."

"1st rule of #bgee Don't break the fun. We're using the 2nd Edition D&D rules."

"We take mods seriously. (I led NWN after all) mods both current and future are important. More announcements to come"

"Baldur's Gate Enhanced Edition will include the Tales of the Sword Coast Expansion"

Medlem

Absolut, äger redan båda delarna men kommer med stor säkerhet köpa även det här. Kanske får jag äntligen spela klart denna serie, har haft en del strul med den vilket har lett till att jag lagt den på is.

Inaktiv

Helt klart mycket bättre än vad jag trodde det skulle bli av den där nedräkningen. Älskar BG spelen så det här blir nog ett köp.

Medlem

Perfekt för mig, spelade aldrig igenom BG eller BG2, men älskade NWN+expansioner och NWN2+expansioner.

Känns som att det var ett tag sen man lirade något liknande, DA har inte riktigt samma känsla.

Medlem

Woho! Jag var inställd på en app store port så jag är inte besviken. Speciellt med nytt material som kommer läggas till. Läste också på Trents twitter att Tales of the Sword Coast är inräknad, så om detta är populärt kanske vi får en Enhanced Edition för BGII också. Vilket vore awesome.


signatur

Never half ass two things, whole ass one thing.

Medlem

Jag har aldrig spelat något av BG-spelen, så det här är välkommet för min del. Har bara hört gott om dom

Medlem
Skrivet av cutlasskiwi:

Woho! Jag var inställd på en app store port så jag är inte besviken. Speciellt med nytt material som kommer läggas till. Läste också på Trents twitter att Tales of the Sword Coast är inräknad, så om detta är populärt kanske vi får en Enhanced Edition för BGII också. Vilket vore awesome.

Enligt samma Twitter är detta något de redan kommer göra ;).

Skrivet av Gabe:

"There will be two games. Baldur's Gate: Enhanced Edition and Baldur's Gate II

Medlem

Tills de släpper lite mer information om detta håller jag mitt jubel spelat igenom BG så mycket att jag hoppades på något nytt. Ska dock bli intressant o se.

Medlem
Skrivet av korosuu:

Perfekt för mig, spelade aldrig igenom BG eller BG2, men älskade NWN+expansioner och NWN2+expansioner.

Känns som att det var ett tag sen man lirade något liknande, DA har inte riktigt samma känsla.

DA är bra. Men INTE ens i närheten av Epicness som BG. Jag har lirat igenom tvåan + expansion. Älskade det! Det och ME-spelen hör till mina personliga favoriter. Körde aldrig igenom BG 1 dock. Var strul med datorn, så jag kunde inte köra så långt, eller ens installera TotSC, så jag lät det vara. Så detta är sannerligen välkommet! Baldur's Gate forever.

Medlem

Börjar förstå varför folk gillar Twitter, skaffade det enbart för att kunna vara med och delta i IW´s utlottning av Diablo 3 betan (trodde jag, FZ fick en del skit för hur de löste de sista nycklarna, GT´s lösning var den absolut sämsta jag sett). Hur som helst så blir jag mer peppad på det här ju mer jag läser om det. Jag tror helt klart det här spelet kommer bli värt varenda krona. Riktigt kul att se att det finns utgivare som verkar förstå vad fansen vill ha och inte utnyttjar dessa i PR syfte (ja vilket spel menar jag EA?).

Medlem

Först var besvikelsen total, men det är ju alltid trevligt med NÅGOT iaf. Har ändå tänkt spela igenom dom igen, så nu har jag anledning att vänta lite till.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Då kanske man kan spela det för första gången i sitt liv? (Gör dubbelvolt och ringer till jourhavande medmänniska...)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av cutlasskiwi:

Woho! Jag var inställd på en app store port så jag är inte besviken. Speciellt med nytt material som kommer läggas till. Läste också på Trents twitter att Tales of the Sword Coast är inräknad, så om detta är populärt kanske vi får en Enhanced Edition för BGII också. Vilket vore awesome.

Enligt samma Twitter är detta något de redan kommer göra ;).

Dags att fira på riktigt. Bästa nyheten på länge.


signatur

Never half ass two things, whole ass one thing.

Medlem
Medlem

och här trodde jag att det skulle vara någon appstore variant eller någon ny variant av det som med största sannolikhet hade pissat på hela legacyn som byggts upp kring spelat i stil med syndicate crapet eller deus ex eller <insert old awsome game>-remakes. En upphottning av originalen is all i wanted, det här är fan mycket mer lockande än "D3" (Det e fan inte diablo 3!) som inte alls fångar en, GIMMEH!

Medlem

"We want #BG3 as well. #bgee is a part of the master plan." Från Trents Tweet

Som jag misstänkte, så länge det inte blir ett "Syndicate" (som i Daikatana) så har jag inga som helst problem med det=).

Medlem

Vad innebär detta egentligen?
Hur är Enhanced Edition bättre än en GoG-version av Baldur's Gate tillsammans med High Resolution Mod?

Hur som helst hade jag tänkt spela igenom spelen igen, fast nu blir det att vänta ser det ut som.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad innebär detta egentligen?
Hur är Enhanced Edition bättre än en GoG-version av Baldur's Gate tillsammans med High Resolution Mod?

De äger rättigheterna till IP´n vilket gör att de kan inkludera saker som en mod inte kan. Jag tror detta kan bli riktigt bra och då har jag redan samtliga spel och kört den mod du nämner (som är grym) men allt tyder på att det kommer bli värt att skaffa även denna utgåva.

Medlem

Enligt sajten har de ett team med designers, artister och programmerare som jobbar på det här - det blir spännande att se vilka förbättringar de gör!

Jag tror vi ska tacka teamet bakom "The Witcher", för nu ska var och varannan spelproducent släppa "enhanced"-versioner. Hoppas på "Thief"-spelen om den här trenden ska fortsätta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

PC only eller kommer det till konsolerna också?

Medlem

meh... ett nytt spel hade vart kul... det här... not so much

Medlem

Såg just på Trents twitter att de vill göra BG3 också. To much joy right now, best day ever.


signatur

Never half ass two things, whole ass one thing.

Medlem
Skrivet av Kingrags:

meh... ett nytt spel hade vart kul... det här... not so much

Tänk ett steg längre, först detta sedan en ny del om detta säljer.

Edit: Det verkar som de kommer fortsätta med att bara ha röst för vissa delar av spelet för att "We feel it allows for more in-depth writing." =).

Medlem

Mumma!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

123
Skriv svar