Massivt informationsflöde från nästa WoW-expansion

Robot
Massivt informationsflöde från nästa WoW-expansion

Raida Orgrimmar, bruka grödor och föd upp din mount. Nya detaljer har röjts kring World of Warcraft: Mists of Pandaria.

#world-of-warcraft-mists-of-pandaria, #blizzard


Medlem
Massivt informationsflöde från nästa WoW-expansion

Let the hate begin.


signatur

Lust att lira AoE II på nätet med mig?
Skicka ett PM!

Medlem

Ser fram emot denna expansion faktiskt, men som ogge sa.... Let the flame wars begin.

Medlem

World of Farmville!

Själv kör jag mest för utforskandets skull, tycker inte om grindandet eller jakten på gear som blir värdelös en patch senare... så visst, blir kul att se hur det ser ut.

Medlem

World of hate wars 2012 at fz

Medlem

Nu var det ett år sedan jag spelade WoW, men detta verkar ju mer lovande än vad jag trodde det skulle vara. Folk kommer dock fortfarande hata, bara för att.

Medlem

Ska kanske testa om GW2 floppar och om spelarna hyllar Mistofpadndandan. Hittills så ligger Tbc versionen av WoW närmast hjärtat.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Inaktiv

Kan inte bara alla haters hålla käften? Wow är det största och bästa MMO spelet där ute. Visst kan man säga att Wow har funnits längre och att man har flera expansioner men man lyckas att hålla det roligt. Man kan förstå att det dalar i antalet spelare men till nästa expansion så kommer såklart alla köpa speltid + expansionen och lira 1-2 månader.

I alla andra MMO är det antigen Grind (Aion) eller noll End game (Star Wars).

Kör hårt blizzard!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kan inte bara alla haters hålla käften? Wow är det största och bästa MMO spelet där ute. Visst kan man säga att Wow har funnits längre och att man har flera expansioner men man lyckas att hålla det roligt. Man kan förstå att det dalar i antalet spelare men till nästa expansion så kommer såklart alla köpa speltid + expansionen och lira 1-2 månader.

I alla andra MMO är det antigen Grind (Aion) eller noll End game (Star Wars).

Kör hårt blizzard!

Och rift tex det finns mer en de 2 mmos du nämnde ovan ...

Medlem

" Många vågar sig på en gissningen att spelet lanseras i sommar."

Om ni inte har något vettigt eller välinformerat att skriva så skriv inte grundlösa spekulationer....

Burning crusade tog 2år 2mån att utveckla.
Wrath of the Lichking tog 1år och 10mån att utveckla.
Cataclysm tog 2 år och 1mån att utveckla.

Snittiden verkar alltså vara nästen exakt 2 år.

Då Cataclysm kom ut december 2010 tyder nästan allt på att spelet inte kommer komma ut förens tidigast oktober 2012, men troligast årskiftet 2012/2013.

När spelarbasen sviker är det dessutom enligt mig troligare att de lägger WoW på sparlåga för att skynda på sina fräshare spel istället, såsom project Titan MMO och Diablo3 / eventuella expansioner till D3 och SC2.

Medlem

Trodde inte jag skulle känna så här efter att ha varit sjukt less på detta spel , men dessa nyheter + den nya monk-klassen gör att jag trots allt kan tänka mig att spela igen

Medlem
Skrivet av Zerp:

" Många vågar sig på en gissningen att spelet lanseras i sommar."

Om ni inte har något vettigt eller välinformerat att skriva så skriv inte grundlösa spekulationer....

Burning crusade tog 2år 2mån att utveckla.
Wrath of the Lichking tog 1år och 10mån att utveckla.
Cataclysm tog 2 år och 1mån att utveckla.

Snittiden verkar alltså vara nästen exakt 2 år.

Då Cataclysm kom ut december 2010 tyder nästan allt på att spelet inte kommer komma ut förens tidigast oktober 2012, men troligast årskiftet 2012/2013.

När spelarbasen sviker är det dessutom enligt mig troligare att de lägger WoW på sparlåga för att skynda på sina fräshare spel istället, såsom project Titan MMO och Diablo3 / eventuella expansioner till D3 och SC2.

Det är nog inte särskilt långsökt ändå, med tanke på att Cataclysm inte kommer att få fler content-patchar. Blizzard om någon vet hur fort spelare tröttnar på gammalt spelinnehåll. Betänk även vilken massiv förändring Cataclysm innebar; flera helt nya zoner samt totalförändring av så gott som alla dittills existerande zoner. Utvecklingstiden drogs säkerligen ner något genom att bara lägga till fem nya nivåer. Pandaria är knappast lika omfattande och har, även det, endast fem nya nivåer.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av Exim:
Skrivet av showerguy:

Kan inte bara alla haters hålla käften? Wow är det största och bästa MMO spelet där ute. Visst kan man säga att Wow har funnits längre och att man har flera expansioner men man lyckas att hålla det roligt. Man kan förstå att det dalar i antalet spelare men till nästa expansion så kommer såklart alla köpa speltid + expansionen och lira 1-2 månader.

I alla andra MMO är det antigen Grind (Aion) eller noll End game (Star Wars).

Kör hårt blizzard!

Och rift tex det finns mer en de 2 mmos du nämnde ovan ...

Jo finns det flera MMO men dom håller inte måttet.

Medlem

Som wow veteran måste jag säga att wow har blivet sämre och sämre med åren. Hade lite problem att sluta. men finns inte en chans att jag går tillbaka nu.

Verkar som att många här inte vet hur wow var i vanilla/tbc. för wotlk/cata är ett SKÄMT om man skulle jämföra.

Medlem

Gate way-mmorpg för att verkligen få in så bred publik som möjligt som sen kanske även köper deras nästa stora titel detta riktar sig ju verkligen åt 4+ som det står på kartongen


signatur
Frilansare
Skrivet av Zerp:

" Många vågar sig på en gissningen att spelet lanseras i sommar."

Om ni inte har något vettigt eller välinformerat att skriva så skriv inte grundlösa spekulationer....

Mikael skriver vad många gissar. Att du sedan inte tycker att det är vare sig vettigt eller välinformerat är en sak, men din ton är väldigt tråkig.

Medlem

Sicket skit !!!

Medlem

Tycker att den kommande rasen inte platsar in.

i övrigt låter det bra dock

Medlem

Detta blir NICE! Varva mellan detta och GW2 blir perfekt

Medlem
Skrivet av Zerp:

" Många vågar sig på en gissningen att spelet lanseras i sommar."

Om ni inte har något vettigt eller välinformerat att skriva så skriv inte grundlösa spekulationer....

Spekulationerna var väl inte direkt grundlösa. Då skulle jag inte lägga till det i artikeln. Jag skannade helt enkelt av internet efter information och enligt flera sidor verkade spelet färdigt med en nära förestående beta.

Så här skriver till exempel PC Gamer:
"They weren’t ready to divulge a specific release date, but based on what I’ve seen, I’d put my money on a public beta before the end of April and a launch around mid/late Summer."

Hoppas du fick lite mer kött på benen nu!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Exim:
Skrivet av showerguy:

Kan inte bara alla haters hålla käften? Wow är det största och bästa MMO spelet där ute. Visst kan man säga att Wow har funnits längre och att man har flera expansioner men man lyckas att hålla det roligt. Man kan förstå att det dalar i antalet spelare men till nästa expansion så kommer såklart alla köpa speltid + expansionen och lira 1-2 månader.

I alla andra MMO är det antigen Grind (Aion) eller noll End game (Star Wars).

Kör hårt blizzard!

Och rift tex det finns mer en de 2 mmos du nämnde ovan ...

Jo finns det flera MMO men dom håller inte måttet.

Du blev precis sorterad in i facket fanboy ... gratis

Medlem
Citat:

Farmville hjärta WoW = sant? I Mists of Pandaria ska du kunna skaffa dig en bondgård där du kan odla och ta hand om grödor, föda upp djur, skaffa pets och så vidare. Grödorna kan vara både herbs och speciella grödor som behövs för att förbättra ryktet hos spelets fraktioner.

Trololololo! Man kan ju åtminstone inte beskylla Blizzard för att inte testa nya saker (nya i relation till deras spel i alla fall).

Och vad gäller releasedatum känns slutet av året bra mycket mer rimligt än sommaren, håller med om att det känns lite grundlöst att skriva en spekulation baserat på en enskild PCG-skribents tankar. (Som inte ens överensstämmer med verkligheten, precis som Zerp skriver. 2 år har varit norm hitintills, och inget tyder på att detta ändras denna gång.)
Med tanke på att spelet inte är i sluten beta än lär vi inte se det på i alla fall ett halvår - baserat på tidigare expansioners releasecykel.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

G2 2 kommer inte att rocka like som wow. Tyvärr, wow haters!

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Citat:

Farmville hjärta WoW = sant? I Mists of Pandaria ska du kunna skaffa dig en bondgård där du kan odla och ta hand om grödor, föda upp djur, skaffa pets och så vidare. Grödorna kan vara både herbs och speciella grödor som behövs för att förbättra ryktet hos spelets fraktioner.

Trololololo! Man kan ju åtminstone inte beskylla Blizzard för att inte testa nya saker (nya i relation till deras spel i alla fall).

Och vad gäller releasedatum känns slutet av året bra mycket mer rimligt än sommaren, håller med om att det känns lite grundlöst att skriva en spekulation baserat på en enskild PCG-skribents tankar. (Som inte ens överensstämmer med verkligheten, precis som Zerp skriver. 2 år har varit norm hitintills, och inget tyder på att detta ändras denna gång.)
Med tanke på att spelet inte är i sluten beta än lär vi inte se det på i alla fall ett halvår - baserat på tidigare expansioners releasecykel.

Nytt för Blizzard kanske, men knappast nytt när det kommer till mmorpg's. Det tråkiga i det här lär dock vara att du får en instancerad gård, då världen är på tok för liten för något annat.. :/

Medlem

Vill helst se WoW: Wormwood - The End of Everything
Innehåll: Kontot och installation försvinner omedelbart.

Medlem

Jag spelade WoW i drygt ett år med början ca ett halvår efter släpp. Tröttnade på det repetitiva i spelet. Döda 20 av dessa och plocka 20 av dessa o.s.v.
Instanserna var kul men efter att kört det två tre gånger så tröttnar man, eller jag.
Man kan säga och tycka vad man vill om WoW men där finns ännu inget MMO-spel som varit i närheten av vad Blizzard lyckats med med. Mellan 10-12 miljoner spelare talar sitt tydliga språk!
Jag tycker dom skulle producera fram ett nytt MMO för jag tycker hela grejen med WoW är uttjatad men det är ju min personliga åsikt.
Bara att grattulera Blizzard till sin kassako som inte lär gå i graven så länge dom har flera miljoner spelare som göder dom månad ut och månad in.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av PeTTs0n:
Citat:

Farmville hjärta WoW = sant? I Mists of Pandaria ska du kunna skaffa dig en bondgård där du kan odla och ta hand om grödor, föda upp djur, skaffa pets och så vidare. Grödorna kan vara både herbs och speciella grödor som behövs för att förbättra ryktet hos spelets fraktioner.

Trololololo! Man kan ju åtminstone inte beskylla Blizzard för att inte testa nya saker (nya i relation till deras spel i alla fall).

Och vad gäller releasedatum känns slutet av året bra mycket mer rimligt än sommaren, håller med om att det känns lite grundlöst att skriva en spekulation baserat på en enskild PCG-skribents tankar. (Som inte ens överensstämmer med verkligheten, precis som Zerp skriver. 2 år har varit norm hitintills, och inget tyder på att detta ändras denna gång.)
Med tanke på att spelet inte är i sluten beta än lär vi inte se det på i alla fall ett halvår - baserat på tidigare expansioners releasecykel.

Nytt för Blizzard kanske, men knappast nytt när det kommer till mmorpg's. Det tråkiga i det här lär dock vara att du får en instancerad gård, då världen är på tok för liten för något annat.. :/

Tja, menade mer konceptet med ett spel i ett spel på det sättet. Instansering och mini-gameliknande moment finns på andra ställen dock, givetvis. Men om de bakar in ett Farmville-moment blir spelet ju bara än mer casual, great...


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Exim:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Exim:
Skrivet av showerguy:

Kan inte bara alla haters hålla käften? Wow är det största och bästa MMO spelet där ute. Visst kan man säga att Wow har funnits längre och att man har flera expansioner men man lyckas att hålla det roligt. Man kan förstå att det dalar i antalet spelare men till nästa expansion så kommer såklart alla köpa speltid + expansionen och lira 1-2 månader.

I alla andra MMO är det antigen Grind (Aion) eller noll End game (Star Wars).

Kör hårt blizzard!

Och rift tex det finns mer en de 2 mmos du nämnde ovan ...

Jo finns det flera MMO men dom håller inte måttet.

Du blev precis sorterad in i facket fanboy ... gratis

Tur han inte behövde betala iaf.

Medlem
Skrivet av Zerp:

" Många vågar sig på en gissningen att spelet lanseras i sommar."

Om ni inte har något vettigt eller välinformerat att skriva så skriv inte grundlösa spekulationer....

Burning crusade tog 2år 2mån att utveckla.
Wrath of the Lichking tog 1år och 10mån att utveckla.
Cataclysm tog 2 år och 1mån att utveckla.

Snittiden verkar alltså vara nästen exakt 2 år.

Då Cataclysm kom ut december 2010 tyder nästan allt på att spelet inte kommer komma ut förens tidigast oktober 2012, men troligast årskiftet 2012/2013.

Blizzard har väl sagt att de planerar att släppa expansionerna tätare framöver? Så kapad utvecklingstid till 1,5 år känns väl inte så långsökt då, dvs release i sommar.

Jag förstår för övrigt inte varför det är så glest mellan content-uppdateringarna. Med tanke på miljarderna de drar in så borde de kunna släppa mycket mer, t.ex. nya uppdrag varje månad. Jag provade återuppliva kontot nyligen efter ett halvårs frånvaro men insåg att jag fortfarande redan har gjort "allt" ett par gånger om.

Medlem

Mycket troligt att Betan kommer snart. Vilket betyder ett mycket tidigare släpp än normalt, om de nu inte kör en d3-beta olikt andra gånger

12
Skriv svar