Rovio slås ihop med Futuremark Games Studio

Robot
Rovio slås ihop med Futuremark Games Studio

Angry Birds-utvecklarna och speldelen av företaget som gjorde 3DMark är nu samma företag.

#rovio, #futuremark-games-studio, #shattered-horizon


Medlem
Rovio slås ihop med Futuremark Games Studio

Kul! Shattered Horizon var en kul idé, men bara det också.

Medlem

En ny version av 3DMark är planerad att komma ut i år.

Gött för 3Dmark11 var en jävla besvikelse.

Medlem

Lite småtragiskt att det är en utvecklare av ett simpelt mobilspel som köper upp en del av det företag som de senaste 10 åren eller så har varit ledare av 3d-benchmarks. Man tycker att det borde vara tvärt om av någon anledning. Undrar om vi kommer få se ett Shattered Horizon vs Angry Birds in Space nu?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Wartex:

Lite småtragiskt att det är en utvecklare av ett simpelt mobilspel som köper upp en del av det företag som de senaste 10 åren eller så har varit ledare av 3d-benchmarks. Man tycker att det borde vara tvärt om av någon anledning. Undrar om vi kommer få se ett Shattered Horizon vs Angry Birds in Space nu?

Tänkte precis samma sak.

Medlem

Heh...knappas blandar de SH och AG.
Rovio verkar expandera med fart, och från allt att dömma, tänker de börja utveckla större spel...AAA-spel från Rovio?

Medlem
Skrivet av Wartex:

Lite småtragiskt att det är en utvecklare av ett simpelt mobilspel som köper upp en del av det företag som de senaste 10 åren eller så har varit ledare av 3d-benchmarks. Man tycker att det borde vara tvärt om av någon anledning. Undrar om vi kommer få se ett Shattered Horizon vs Angry Birds in Space nu?

Jag håller helt klart med. Nu är jag personligen inte ett fan utav 3Dmark becnhmarks, men nog har dem tillfört världen mer än 'Rovio' som endast skapat ett simpelt mobilspel. Det är verkligen tragiskt, men inte så förvånande kanske då halva planeten fastnat i masshysterin kring Apple, iphone, facebook, köpa och ladda ned obetydliga apps. Detta i sig stör mig inte egentligen, då jag bara kan ta avstånd från det- men när det påverkar spelindustrin så är det bara sorgligt

Shattered Horizion var f.ö ett kul spel. Hade potential, blev inte mycket av det dock.

Inaktiv

Betyder det att Rovios kassakista som kommer användas för att producera mer avancerade titlar? I sådana fall: yeay!

1
Skriv svar