Call of Duty-teamet tappar Robert Bowling

Robot
Call of Duty-teamet tappar Robert Bowling

Infinity Wards ansikte utåt lämnar studion efter sex år, framtidsplanerna ännu inte kända.

#infinity-ward, #activision


Medlem
Call of Duty-teamet tappar Robert Bowling

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Medlem

Slipper man hans äggformade huvud på E3 då, gött!

Medlem

http://i.imgur.com/oelXL.jpg - Ibland säger han bra saker dock

Medlem
Skrivet av pyrahedh:

http://i.imgur.com/oelXL.jpg - Ibland säger han bra saker dock

Folk kanske inte skulle "bitcha" om dom inte släptte samma spel 5 ggr i rad med 4 dlcs för 120kr var...rent jävla idiotiskt att folk köper det -.-

Medlem

Nästa man till Respawn tippar jag på...

Medlem

hoppas inte CoD är samma spel samma år nu bara..

Hur många gånger måste folk skrika att CoD4 är det bästa CoD? helvetet vet... inte verkar de lyssna på sina kunder alls.

Medlem

Jag tycker han har gjort ett bra jobb, med tanke på att han är den som stått längst fram och tagit skiten från alla som klagat till honom på Twitter (inklusive jag), och det har minst sagt varit riktigt elaka saker som folk har sagt.

Men det är inte förvånande eller oväntat på något sätt. Han själv sa ju att anledningen till att han stannade kvar när så många andra lämnade Infinity Ward var för han ville göra klart MW3, som skulle bli det spel som MW2 aldrig blev. Hur de egentligen lyckades eller inte är upp till var och en att avgöra, men personligen tycker jag MW3 är mycket bättre än MW2.

Skrivet av pyrahedh:

http://i.imgur.com/oelXL.jpg - Ibland säger han bra saker dock

Du kanske ska klargöra att den där bilden är totalt fejk, vissa här inne verkar inte förstå ironi.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

hoppas inte CoD är samma spel samma år nu bara..

Hur många gånger måste folk skrika att CoD4 är det bästa CoD? helvetet vet... inte verkar de lyssna på sina kunder alls.

De lyssnar helt klart på sina fans. Det spelas CoD-spel som aldrig förr, och spelarna blir bara fler och fler varje år.

Sen om några tycker att CoD4 är bäst i serien, fortsätt spela det då. Det har inte försvunnit.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Ztreek:

hoppas inte CoD är samma spel samma år nu bara..

Hur många gånger måste folk skrika att CoD4 är det bästa CoD? helvetet vet... inte verkar de lyssna på sina kunder alls.

De lyssnar helt klart på sina fans. Det spelas CoD-spel som aldrig förr, och spelarna blir bara fler och fler varje år.

Sen om några tycker att CoD4 är bäst i serien, fortsätt spela det då. Det har inte försvunnit.

Folk som tycker att CoD4 är det bästa i serien kan knappast ha kört ettan och tvåan? :/

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Ztreek:

hoppas inte CoD är samma spel samma år nu bara..

Hur många gånger måste folk skrika att CoD4 är det bästa CoD? helvetet vet... inte verkar de lyssna på sina kunder alls.

De lyssnar helt klart på sina fans. Det spelas CoD-spel som aldrig förr, och spelarna blir bara fler och fler varje år.

Sen om några tycker att CoD4 är bäst i serien, fortsätt spela det då. Det har inte försvunnit.

Folk som tycker att CoD4 är det bästa i serien kan knappast ha kört ettan och tvåan? :/

Precis, eller UO för den delen. Det är lite småirriterande att läsa kommentarer där folk tror att Cod 4 var det första spelet i serien...
Men men, det är ju trots allt 13-åringar för det mesta som aldrig har rört något annat spel än cod.

Medlem

Första MoH och CoD var grymma sedan gick det utför med båda spelserierna tydligen. CoD lyckades förmedla känslan av att vara delaktig i ett krig på ett helt annat sätt än MoH. Men jag minns fortfarande inledningen till MoH när man skulle stiga i land, Saving Private Ryan vibbarna var helt klart där=).

Inaktiv
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Ztreek:

hoppas inte CoD är samma spel samma år nu bara..

Hur många gånger måste folk skrika att CoD4 är det bästa CoD? helvetet vet... inte verkar de lyssna på sina kunder alls.

De lyssnar helt klart på sina fans. Det spelas CoD-spel som aldrig förr, och spelarna blir bara fler och fler varje år.

Sen om några tycker att CoD4 är bäst i serien, fortsätt spela det då. Det har inte försvunnit.

Folk som tycker att CoD4 är det bästa i serien kan knappast ha kört ettan och tvåan? :/

Precis, eller UO för den delen. Det är lite småirriterande att läsa kommentarer där folk tror att Cod 4 var det första spelet i serien...
Men men, det är ju trots allt 13-åringar för det mesta som aldrig har rört något annat spel än cod.

så vitt jag vet var det majoriteten av äldre som lirade cod 4 än vad det var 13 åringar. För många i min ålder och äldre anser med att cod 4 var det bästa mw spelet som kom ut yngre vet inte ens vad dom pratar om så. självklart var ju cod 1 och cod 2 bättre men inom modernt krig var cod 4 ett av dom bättre. Men har annars inget emot mw2 eller mw3 då jag gillar snabba spel och det är vad cod går ut på att du ska vara snabb

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

hoppas inte CoD är samma spel samma år nu bara..

Hur många gånger måste folk skrika att CoD4 är det bästa CoD? helvetet vet... inte verkar de lyssna på sina kunder alls.

Vad är det för fel på CoD egentligen? Jag spelar det inte själv men det spelas av väldigt många och det säljer mer och mer.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Ztreek:

hoppas inte CoD är samma spel samma år nu bara..

Hur många gånger måste folk skrika att CoD4 är det bästa CoD? helvetet vet... inte verkar de lyssna på sina kunder alls.

De lyssnar helt klart på sina fans. Det spelas CoD-spel som aldrig förr, och spelarna blir bara fler och fler varje år.

Sen om några tycker att CoD4 är bäst i serien, fortsätt spela det då. Det har inte försvunnit.

Jamen preciiiis...
Megakassa PC portningar.. är det att lyssna på communityn? det har klagats sedan CoD5

Finns anledningar till att Steam rear ut det senaste CoD-spelet bara nån månad efter att det har släppts.. nu kan du få Modern Warfare 3 för typ 150kr.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Ztreek:

hoppas inte CoD är samma spel samma år nu bara..

Hur många gånger måste folk skrika att CoD4 är det bästa CoD? helvetet vet... inte verkar de lyssna på sina kunder alls.

De lyssnar helt klart på sina fans. Det spelas CoD-spel som aldrig förr, och spelarna blir bara fler och fler varje år.

Sen om några tycker att CoD4 är bäst i serien, fortsätt spela det då. Det har inte försvunnit.

Jamen preciiiis...
Megakassa PC portningar.. är det att lyssna på communityn? det har klagats sedan CoD5

Finns anledningar till att Steam rear ut det senaste CoD-spelet bara nån månad efter att det har släppts.. nu kan du få Modern Warfare 3 för typ 150kr.

PC-versionen har sina problem, men jag tycker MW3 fungerar bättre för PC än t ex Black Ops. Dedikerade servrar i all ära, men det var riktigt uselt om man var t ex 5-6 kompisar som ville lira tillsammans, då fungerar matchmaking bättre. Sen nämnde jag aldrig "community", jag pratade om fans. Ordet "community" har fått en helt annan innebörd de senaste åren, nuförtiden använder man ordet när man vill hänvisa till en grupp spelare som sitter på forum och gnäller att det var "bättre förr". Fans är de som gillar spelet och spelar det dag efter dag och har jävligt roligt under tiden.

Sen försöker du låta påskina att de "rear ut" spelet för att ingen gillar det, du kan ju kolla upp vilka spel som spelas mest på Steam. MW3 ligger alltid i topp 5, varje dag. Och då ska vi inte tala om konsollerna... Your argument is invalid.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Ztreek:

hoppas inte CoD är samma spel samma år nu bara..

Hur många gånger måste folk skrika att CoD4 är det bästa CoD? helvetet vet... inte verkar de lyssna på sina kunder alls.

De lyssnar helt klart på sina fans. Det spelas CoD-spel som aldrig förr, och spelarna blir bara fler och fler varje år.

Sen om några tycker att CoD4 är bäst i serien, fortsätt spela det då. Det har inte försvunnit.

Jamen preciiiis...
Megakassa PC portningar.. är det att lyssna på communityn? det har klagats sedan CoD5

Finns anledningar till att Steam rear ut det senaste CoD-spelet bara nån månad efter att det har släppts.. nu kan du få Modern Warfare 3 för typ 150kr.

PC-versionen har sina problem, men jag tycker MW3 fungerar bättre för PC än t ex Black Ops. Dedikerade servrar i all ära, men det var riktigt uselt om man var t ex 5-6 kompisar som ville lira tillsammans, då fungerar matchmaking bättre. Sen nämnde jag aldrig "community", jag pratade om fans. Ordet "community" har fått en helt annan innebörd de senaste åren, nuförtiden använder man ordet när man vill hänvisa till en grupp spelare som sitter på forum och gnäller att det var "bättre förr". Fans är de som gillar spelet och spelar det dag efter dag och har jävligt roligt under tiden.

Sen försöker du låta påskina att de "rear ut" spelet för att ingen gillar det, du kan ju kolla upp vilka spel som spelas mest på Steam. MW3 ligger alltid i topp 5, varje dag. Och då ska vi inte tala om konsollerna... Your argument is invalid.

Black Ops hade FoV settings. stort enormt megaplus där.
matchmaking är bara för jobbigt.. kommer ihåg när jag lirade MW2 på xbox, hoppade bland hosts i princip hela tiden, kanske bara var otur men så var det.
Många gånger hade alla utom hosten röd latency, sen att de faktiskt använder sig av en mätare har jag fått förklarat, tack vare matchmaking så kommer du aldrig komma under 100ms i princip, allt över 100ms är i mer eller mindre lagg. i ett FPS spel lär du ligga under 100.. känns lite som att E-sport delen spricker lite där? ingen aning om lokalt nätverk finns på det spelet

4% av alla MW3 spel såldes till PC.. sen måste vi komma ihåg att inte alla spelare använder sig av Multiplayer, inte alla köpte det hos steam.
Jag har sett MW3 för ca 150-200 kr redan i januari.. hur länge har spelet då varit ute? 3-4 månader? ett spel som vid launch kanske inte säljer så många kopior, då sätts det på rea relativt fort, då kommer kunderna.
Har MW3 varit på toppen sen det kom ut? det vet jag inte..

Jag anser CoD serien som dålig.. jag ser inget syfte i att köpa fler CoDspel alls, det är likadana allihopa med ihoptryckt FoV och minimala grafikändringar

folk tycker det är häftigt att en så pass gammal hårdvara som xbox360 har, gör så fina spel..
vad folk inte ser är att FoV'n dras ner mer och mer för varje spel som kommer, har för mig att den ligger på 60 nu? CoD4 hade 85 har jag för mig.

kan tillägga att vapnen blir större, då slipper spelet läsa onödiga detaljer
jämför typ CoD4 mp5 med MW3 mp5 osv.
du lär se skillnad

Medlem

Efter fiaskot MW3 så förstår jag!!! JAG är ytterst tacksam!!!

Medlem

Man blir inte lite äcklad av att läsa kommentarerna. Fy fan vilka fördomar ni har.

Medlem
Medlem

Grattis till Robert!

Medlem
Skrivet av rewoX:

Perfekt exempel på att han borde skämmas: http://www.youtube.com/watch?v=qUX8aUHxNxA&feature=my_liked_v...

Det där håller jag HELT med om. Hela idén med death streaks är åt helvete till att börja med, sen att de gör vissa av dem till "lethal" är ännu värre. T ex Juiced fungerar bra, men Final Stand och Dead Mans Hand är riktigt dåliga.
Men om man följer Robert Bowling på Twitter så vet man att han personligen inte gillar dem alls och han ville inte ha de med i spelet, men det var hela teamet som bestämde att de ville ha kvar dem för att "hjälpa de sämre spelarna".


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det gamla cod spelen var äkta pc lir , skill och competetiva i multiplayer med en hel del e-sport m.m going for it.
Efter 4an vart det bara total kalabalik , alla pc exklusiva grejer så som inställningar, tools, konsollen, öppna server filer och dedikerade servrar m.m försvann och som grädde på moset en default fov på 55.

Medlem

Han vakna väl äntligen upp med ett samvete. Såg vad COD har blivit för skit. Att dess glansdagar och ärofyllda dagar är långt förbi.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kommer sakna Robert. Hans tomma, glansartade blick har blivit något av en symbol för en serie gone south. Jag menar fan, alla snackar om hur kass Mw2 var osv, men det e klart, ska du komma in efter den framgången dom hade med Cod4 och överträffa dig själv, då kan det nog gå lite snett. Roberts svar på problemet, både i Mw2 och Mw3 har varit MER MER MER. MER killstreaks, MER perks, MER vapen osv osv. Sen att det gick helt åt helvete det är en sak, men man måste beundra hans head on approach till hela grejjen. Den killen runt ett Texas Hold Em bord i Las Vegas hade varit en syn... Jag önskar dig lycka till i framtiden Robert. Du verkar va en skön snubbe!

Det som "hände" CoD var att det tjänade stora pengar, så mycket pengar att folk gjorde på sig i sin iver att tjäna mer vilket tummade på kvalitén. Andra har försökt att apa efter, men det funkar inte så lätt. Jag ser framemot TreyArchs "Black Ops II".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Skönt, då slipper man den lögnaren.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag ser framemot TreyArchs "Black Ops II".

Jag med faktiskt, black ops till PC, var ju ett skämt i början, med sjukt mycket buggar, glitchar och fryslagg.. men spelet vart bara bättre och bättre ju mer dom patchade det,
Treyarch vet iallafall hur man balancerar vapen, perks och killstreaks. Hoppas Black ops 2 blir bra.
(Köpte inte MW3 för att det liknade alldeles för mycket MW2, och MW2 har man lirat sönder)

Medlem
Skrivet av zauii89:

Det gamla cod spelen var äkta pc lir , skill och competetiva i multiplayer med en hel del e-sport m.m going for it.
Efter 4an vart det bara total kalabalik , alla pc exklusiva grejer så som inställningar, tools, konsollen, öppna server filer och dedikerade servrar m.m försvann och som grädde på moset en default fov på 55.

Ja, det är helt sjukt vad de förstörde spelserien genom att inrikta sig på konsolmarknaden. Nåväl, det visar vad folk tycker om tävlingsvänliga spel (det gör de inte alltså). :/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar