Robot
Armored Core V

Dark Souls-skaparna gör annat än djävulskt svåra rollspel. Djävulskt svåra robotkrigsspel, till exempel. Men nya Armored Core är svårt på fel sätt.

#from-software, #demons-souls, #dark-souls, #armored-core-v-1


Medlem
Armored Core V

Nån som provat?

Inaktiv

Inte för att verka negativ, då jag inte heller har läst igenom hela recensionen. Men du satte "Hög inlärningskurva" som en negativ sak... Jag hör folk gnälla hela dagarna om hur enkelt spel blir osv. Folk klagar jämt på CoD och hur enkelt det är, vem som helst kan bli bra på det. Men nu är tiden kommen för äkta gamers, alltså mer hardcore spel på marknaden.

Hursomhelst anser jag att en hög inlärningskurva är en positiv sak, då veteraner och dylikt inte vill ha en massa noobs som inte kan spela spelet.

Medlem
Skrivet av anon_111278:

Inte för att verka negativ, då jag inte heller har läst igenom hela recensionen. Men du satte "Hög inlärningskurva" som en negativ sak... Jag hör folk gnälla hela dagarna om hur enkelt spel blir osv. Folk klagar jämt på CoD och hur enkelt det är, vem som helst kan bli bra på det. Men nu är tiden kommen för äkta gamers, alltså mer hardcore spel på marknaden.

Hursomhelst anser jag att en hög inlärningskurva är en positiv sak, då veteraner och dylikt inte vill ha en massa noobs som inte kan spela spelet.

Enligt mig ska ett spel vara lätt att lära sig men svårt att bli bra på. Men jag förstår hur du menar, ser gärna att det kommer lite fler spel som t.ex (red orchestra 2)

Inaktiv

red orchestra 2 är ett jävligt bra spel. är bara synd att inte så många spelar det

Flakmonkey
Skrivet av anon_111278:

Inte för att verka negativ, då jag inte heller har läst igenom hela recensionen. Men du satte "Hög inlärningskurva" som en negativ sak... Jag hör folk gnälla hela dagarna om hur enkelt spel blir osv. Folk klagar jämt på CoD och hur enkelt det är, vem som helst kan bli bra på det. Men nu är tiden kommen för äkta gamers, alltså mer hardcore spel på marknaden.

Hursomhelst anser jag att en hög inlärningskurva är en positiv sak, då veteraner och dylikt inte vill ha en massa noobs som inte kan spela spelet.

Jag älskar normalt sett svåra spel, darks souls gav jag ju tex full pott. Det är däremot en balansgång mellan att ha något som är komplext där du får lära dig nya saker hela tiden och slängas ner i en djupa änden av poolen med 50kgs vikter virade runt fötterna. Jag tycker helt enkelt att ACV är på fel sida om den gränsen, men det som något tycker är dåligt tycker ju altid någon annan är en bra sak

Medlem

"No pain, no gain" ^^

Ish
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Hezan:

Inte för att verka negativ, då jag inte heller har läst igenom hela recensionen. Men du satte "Hög inlärningskurva" som en negativ sak... Jag hör folk gnälla hela dagarna om hur enkelt spel blir osv. Folk klagar jämt på CoD och hur enkelt det är, vem som helst kan bli bra på det. Men nu är tiden kommen för äkta gamers, alltså mer hardcore spel på marknaden.

Hursomhelst anser jag att en hög inlärningskurva är en positiv sak, då veteraner och dylikt inte vill ha en massa noobs som inte kan spela spelet.

Jag älskar normalt sett svåra spel, darks souls gav jag ju tex full pott. Det är däremot en balansgång mellan att ha något som är komplext där du får lära dig nya saker hela tiden och slängas ner i en djupa änden av poolen med 50kgs vikter virade runt fötterna. Jag tycker helt enkelt att ACV är på fel sida om den gränsen, men det som något tycker är dåligt tycker ju altid någon annan är en bra sak

Kanske dags att skaffa en neutral spalt så inte folk får fel idéer.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Har spelet, älskar det. Det är inte speciellt svårt, det som kan vara lite klurigt dock är alla siffror som aldrig blir helt förklarade in-game. Håller med om singleplayer dock, även om jag utgick ifrån att den inte skulle vara speciellt bra när jag köpte det (baserat på tidigare Armored Core spel) så var storyn väldigt dålig och inte ett dugg minnesvärd.

Det som spelar roll dock, dvs gameplay, är hur solid som helst och jag skulle rekommendera det till alla som tycker att bygga sin egen mech och sen ta den på missions (co-op eller inte) låter som en kul grej.

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Har spelet, älskar det. Det är inte speciellt svårt, det som kan vara lite klurigt dock är alla siffror som aldrig blir helt förklarade in-game. Håller med om singleplayer dock, även om jag utgick ifrån att den inte skulle vara speciellt bra när jag köpte det (baserat på tidigare Armored Core spel) så var storyn väldigt dålig och inte ett dugg minnesvärd.

Det som spelar roll dock, dvs gameplay, är hur solid som helst och jag skulle rekommendera det till alla som tycker att bygga sin egen mech och sen ta den på missions (co-op eller inte) låter som en kul grej.

Ah, fan vad tråkigt att höra På det stora hela har jag gillat storyn i de flesta AC spelen men så är jag lite av en gammal AC-räv ända sedan ps1 tiden. Senaste, AC4A gillade jag skarpt efter en ganska meh fyra. Är det här ännu mer meh?

Angående siffrorna så jo, det kan jag definitivt föreställa mig skrämemr en och annan icke-veteran från serien. Var väl en 20-nånting kategorier av robotdelar då generatorn t.ex. har prylas som Energy capacity gentemot Energy output, calorific value att väga mot Red zone och Critical threshhold recovery och liknande. Men en tam story däremot och ett antifokus på enspelarkampanjen, det är något som får mig att tveka.

Medlem
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av Cliffie:

Har spelet, älskar det. Det är inte speciellt svårt, det som kan vara lite klurigt dock är alla siffror som aldrig blir helt förklarade in-game. Håller med om singleplayer dock, även om jag utgick ifrån att den inte skulle vara speciellt bra när jag köpte det (baserat på tidigare Armored Core spel) så var storyn väldigt dålig och inte ett dugg minnesvärd.

Det som spelar roll dock, dvs gameplay, är hur solid som helst och jag skulle rekommendera det till alla som tycker att bygga sin egen mech och sen ta den på missions (co-op eller inte) låter som en kul grej.

Ah, fan vad tråkigt att höra På det stora hela har jag gillat storyn i de flesta AC spelen men så är jag lite av en gammal AC-räv ända sedan ps1 tiden. Senaste, AC4A gillade jag skarpt efter en ganska meh fyra. Är det här ännu mer meh?

Angående siffrorna så jo, det kan jag definitivt föreställa mig skrämemr en och annan icke-veteran från serien. Var väl en 20-nånting kategorier av robotdelar då generatorn t.ex. har prylas som Energy capacity gentemot Energy output, calorific value att väga mot Red zone och Critical threshhold recovery och liknande. Men en tam story däremot och ett antifokus på enspelarkampanjen, det är något som får mig att tveka.

Jag gillar också For Answer. Det krävs lite studerande om man inte spelat serien förr men jag tycker det är fräckt spel. Sjukt coolt intro.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Hade det varit i första person så skulle jag antagligen varit mer intresserad av denna titel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Synd att det har ett dåligt enspelarläge, annars så hade jag nog köpt det. Gillar dom tidigare spelen, men spelar sällan online.

Medlem
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av Cliffie:

Har spelet, älskar det. Det är inte speciellt svårt, det som kan vara lite klurigt dock är alla siffror som aldrig blir helt förklarade in-game. Håller med om singleplayer dock, även om jag utgick ifrån att den inte skulle vara speciellt bra när jag köpte det (baserat på tidigare Armored Core spel) så var storyn väldigt dålig och inte ett dugg minnesvärd.

Det som spelar roll dock, dvs gameplay, är hur solid som helst och jag skulle rekommendera det till alla som tycker att bygga sin egen mech och sen ta den på missions (co-op eller inte) låter som en kul grej.

Ah, fan vad tråkigt att höra På det stora hela har jag gillat storyn i de flesta AC spelen men så är jag lite av en gammal AC-räv ända sedan ps1 tiden. Senaste, AC4A gillade jag skarpt efter en ganska meh fyra. Är det här ännu mer meh?

Angående siffrorna så jo, det kan jag definitivt föreställa mig skrämemr en och annan icke-veteran från serien. Var väl en 20-nånting kategorier av robotdelar då generatorn t.ex. har prylas som Energy capacity gentemot Energy output, calorific value att väga mot Red zone och Critical threshhold recovery och liknande. Men en tam story däremot och ett antifokus på enspelarkampanjen, det är något som får mig att tveka.

Värt att poängtera att när jag säger att singleplayern är dålig så menar jag framför allt storyn och hur mycket man faktiskt bryr sig om den. Missions är fortfarande fruktansvärt underhållande och det finns flera gigantiska bossar... men ja sätt dig inte med AC5 och förvänta dig att bli helt blown away av en fantastisk story.

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Värt att poängtera att när jag säger att singleplayern är dålig så menar jag framför allt storyn och hur mycket man faktiskt bryr sig om den. Missions är fortfarande fruktansvärt underhållande och det finns flera gigantiska bossar... men ja sätt dig inte med AC5 och förvänta dig att bli helt blown away av en fantastisk story.

Och det är heller inte rimligt att kategoriskt märka ner spel för att det saknar en bra story såvida det inte är tänkt att vara ett storydrivet spel. Ibland bör man påminna om att spel är gameplay i första hand. Story och sånt är icke nödvändiga pålägg.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Cliffie:

Värt att poängtera att när jag säger att singleplayern är dålig så menar jag framför allt storyn och hur mycket man faktiskt bryr sig om den. Missions är fortfarande fruktansvärt underhållande och det finns flera gigantiska bossar... men ja sätt dig inte med AC5 och förvänta dig att bli helt blown away av en fantastisk story.

Och det är heller inte rimligt att kategoriskt märka ner spel för att det saknar en bra story såvida det inte är tänkt att vara ett storydrivet spel. Ibland bör man påminna om att spel är gameplay i första hand. Story och sånt är icke nödvändiga pålägg.

Mjaa, kan inte helt hålla med där. Storyline kan definitivt bära ett spel som stapplar på andra fronter. Ta t.ex. Silent Hill 2. Det har rätt gräslig gameplay men atmosfären och storyn är det som bär upp det.

Medlem
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Cliffie:

Värt att poängtera att när jag säger att singleplayern är dålig så menar jag framför allt storyn och hur mycket man faktiskt bryr sig om den. Missions är fortfarande fruktansvärt underhållande och det finns flera gigantiska bossar... men ja sätt dig inte med AC5 och förvänta dig att bli helt blown away av en fantastisk story.

Och det är heller inte rimligt att kategoriskt märka ner spel för att det saknar en bra story såvida det inte är tänkt att vara ett storydrivet spel. Ibland bör man påminna om att spel är gameplay i första hand. Story och sånt är icke nödvändiga pålägg.

Mjaa, kan inte helt hålla med där. Storyline kan definitivt bära ett spel som stapplar på andra fronter. Ta t.ex. Silent Hill 2. Det har rätt gräslig gameplay men atmosfären och storyn är det som bär upp det.

Klart att det kan lyfta ett spel, och Silent Hill är just storydrivna spel. Jag minns inte att iceclimber fick minus i protokollet för att storyn var för dålig (obefintlig).

Paddington dramatiserar - "En fantastisk spelidé"

Japanerna samlades kring bordet. De skulle kommma på vad som var ett roligt spel. En sa "det ska vara STORA ROBOTAR", en annan sa "SOM MAN KAN CUSTOMIZA", en tredje utropade "OCH SOM MAN KAN FLYGA OMKRING OCH SLÅSS MOT ANDRA I LAG". Chefen tyckte det lät fett kul så de utvecklade spelet och kallade det Armored Core.

Lång senare stapplade en sömndrucken recensent in på studion, trött från nattens spelande av Heavy Rain, för att höra om det nya spelet. Han var föga imponerad och ifrågasatte raskt "vad är det för nån dålig story?". Och sen märkte han ner spelet. Heavy Rain hade mycket bättre story. LA Noire också.

The End


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ser fram mer mot Hawken och Mechwarrior.

1
Skriv svar