Låt ditt kön ge dig fördelar i onlinespelet Prime World

Robot
Låt ditt kön ge dig fördelar i onlinespelet Prime World

I ryska Prime World får spelarna könsspecifika belöningar, särskilt hoppas man locka fler kvinnor än normalt eftersom "ett spel är inte socialt om bara grabbar spelar det".

#prime-world, #nival


Medlem
Låt ditt kön ge dig fördelar i onlinespelet Prime World

vah? "När pojkar samlas för att spela spel bara med varandra så är det inte särskilt socialt" men "Det sociala börjar när de umgås tillsammans och spelar spel ihop". Är han väldigt kontraproduktiv med sitt utal eller tolkar jag det fel?

Samma sak med "När flickor träffas bara för att prata, så är det inte särskilt socialt." är det inte socialt längre att prata med varandra eller måste man också spela eller utföra aktiviteter för att det ska vara socialt?

Inaktiv

Aprilskämt är för första april.

varför måste killar spela killar och tjejer spela tjejer?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

"– När pojkar samlas för att spela spel bara med varandra så är det inte särskilt socialt. När flickor träffas bara för att prata, så är det inte särskilt socialt. Det sociala börjar när de umgås tillsammans och spelar spel ihop"

Larisa Nuretdinova är en ny stjärna på vår mörka himmel!

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

varför måste killar spela killar och tjejer spela tjejer?

För att arbiträra och livsbgränsande könsroller är awesome!
Frihet är för mesar!

Medlem

Dummaste jag hört, speciellt om man försöker ge sken av att "locka hardcore-spelare". Jag skulle aldrig spela ett spel seriöst om jag inte skulle kunna få del av hela innehållet.

Korkat. Sen att han inte verkar ha någon kontakt med vare sig killar eller tjejer lyfter dumheten till en helt annan nivå.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Sexism?!
Var är FI och Gudrun när de behövs?!!! ^^

Medlem

Fasen vad alla manliga karaktärer kommer smöra för kvinnliga karaktärer..
Alla småungar kommer bli super tuffa bakom sina datorskärmar för att locka på honorna

Medlem

Bara att skaffa ett nyt "fejk-konto" på FB som valfritt kön...


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Könsbundna klasser? Wtf?

Medlem
Skrivet av helium9100:

vah? "När pojkar samlas för att spela spel bara med varandra så är det inte särskilt socialt" men "Det sociala börjar när de umgås tillsammans och spelar spel ihop". Är han väldigt kontraproduktiv med sitt utal eller tolkar jag det fel?

Nja, alltså jämför de två nedanstående exemplen:

"Tre killar sitter i samma rum och spelar olika spel, eller samma spel fast alla kör solo play."

"Tre killar sitter i samma rum och spelar samma spel, där dom hjälps åt att göra samma quest tillsammans."

I båda fallen så sitter dom ju i samma rum och snackar säkert med varandra, men bara i andra fallet så spelar dom ju faktiskt tillsammans och hjälps åt (även) inne i spelet, vilket är mer socialt än att "bara" sitta i samma rum och spela.

Man är ju inte per automatik mer social för att man sitter i ett spelcafé med andra människor istället för att sitta vid datorn hemma.

// edit: meningsuppbyggnadsfel


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hahahah
Detta låter skoj...

Skrivet av NorthLion:
Skrivet av Vincent_graymore:

varför måste killar spela killar och tjejer spela tjejer?

För att arbiträra och livsbgränsande könsroller är awesome!
Frihet är för mesar!

Fuck yea! xD

Medlem

15% More gold loot för manliga karaktärer.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Vafan. Jag är man och spelar alltid som kvinna i alla spel jag kan. Känns så mycket bättre som kvinna att spöa män och sätta dom på plats ^^

Medlem

Och om man inte har ett Facebook konto, kan man fuska då? Eller får man inte spela?

Medlem

Jag funderar på om jag ska skratta... jag tror jag gör det...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

"FZ kopplar genast på genusglasögonen och konstaterar att detta möjligen kan anses djupt kränkande mot de människor som anser sig själva vara av transsexuell natur, varpå vi fördömer hela spelindustrin och hoppas kunna lagstifta bort den från jordens yta. Voj voj."

Vad är meningen med detta stycket att vara en flame bait eller sarkasm och att någon inte har någon större respekt för HBT personer?

Medlem

Äshhh....jag som trodde att jag skulle få pröjjs för min stora shcnopp


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Skrivet av Gandir:

"FZ kopplar genast på genusglasögonen och konstaterar att detta möjligen kan anses djupt kränkande mot de människor som anser sig själva vara av transsexuell natur, varpå vi fördömer hela spelindustrin och hoppas kunna lagstifta bort den från jordens yta. Voj voj."

Vad är meningen med detta stycket att vara en flame bait eller sarkasm och att någon inte har någon större respekt för HBT personer?

Vad pratar du om?

Medlem

mycket konstigt här. är det svårt att skapa ett fejkat facebook konto? knyts det till personnummer eller något? och hur ska de få ett moba spel att bli mindre hardcore? det går ju i princip inte.

Medlem
Skrivet av moberg:

mycket konstigt här. är det svårt att skapa ett fejkat facebook konto? knyts det till personnummer eller något? och hur ska de få ett moba spel att bli mindre hardcore? det går ju i princip inte.

Haha nä speciellt inte när LoL finns, mindre hardcore får man fan leta efter. Bäbis-spel. buäbuä

1
Skriv svar