Robot
Far Cry 3

De forna strategimästarna Massive står bakom multiplayer i Far Cry 3. Vi åkte till Malmö för att provspela och ta reda på varför de byter stort krig mot litet krig.

#massive-entertainment, #activision, #ubisoft, #assassins-creed-revelations, #far-cry-3, #wolfenstein-3d, #far-cry-2, #crytek, #far-cry


Medlem
Far Cry 3

Längtar!

Medlem

Ser bra ut! Kul att ett svenskt företag utvecklar med

Medlem

Påtal om något helt orelevant: Han skurken med tuppkamen måste ha varit förebilden för david hellenius karaktär i En gång i Phuket

Medlem
Skrivet av Typhor:

Påtal om något helt orelevant: Han skurken med tuppkamen måste ha varit förebilden för david hellenius karaktär i En gång i Phuket

Haha!

Medlem

Far Cry intresserar mig inte ett dugg, ser hellre fram emot andra titlar från Malmöpågarna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tycker de ska syssla med strategi istället för det här. Fy, Ubisoft!

Inaktiv

Nu vill jag inte vara surkarten som förstör det roliga men en något matigare förhandstitt hade jag nog förväntat mig. Mitt intryck när jag läst denna och sett bilderna är att skribenten är mer apatisk än entusiastisk inför FC 3 - jag upplever iaf. inte att det finns någon anledning att bry sig om spelets MP-läge.

Medlem

Vill inte säga något illa om massive då jag älskat GC och WiC oerhört mycket MEN! Det känns så fel när en studio som har fantastisk kunnande och bra ideér men som måste gå över till att skapa generiska FPS-spel för det är där pengarna finns.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

behöver nytt speeeeeeel

Medlem

2án gav ju ingen mersmak precis?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Redaktör
Skrivet av anon_98854:

Nu vill jag inte vara surkarten som förstör det roliga men en något matigare förhandstitt hade jag nog förväntat mig. Mitt intryck när jag läst denna och sett bilderna är att skribenten är mer apatisk än entusiastisk inför FC 3 - jag upplever iaf. inte att det finns någon anledning att bry sig om spelets MP-läge.

Trist att höra. Säg till vad du vill veta så kanske jag kan komplettera lite. Jag är osäker på om det går att krama ur så våldsamt mycket mer ur det vi fick lira (två spellägen, två kartor).

Skrivet av Friberg:

Tycker de ska syssla med strategi istället för det här. Fy, Ubisoft!

Om inte Ubisoft tagit över Massive kanske det inte hade funnits något Massive alls i dag. Sen vet vi ju inte vad mer de håller på med. Det KAN ju vara ett rts igen.


signatur

Det är spännande att vänta på Far Cry 3, det finns så mycket som pekar åt en ordentlig flopp men samtidigt sticker vissa saker ut som är så grymt lockande. Kan bli hur som helst

Medlem

Om vapenkänslan är tillräckligt skön så kan det ju bli riktigt kul. Just när det kommer till Massive så är jag dock mer taggad för ett nytt RTS. WiC är ett av mina favoritspel.

Medlem

Kommer ihåg baneditorn från far cry 2. En ordentlig mängd skitbanor skapades i den. Fan det är en konst att skapa en bra multiplayer bana i ett fps. Spelar mycket hellre 4 riktigt bra proffsiga banor än 400 skitbanor som nån jävel slängt ihop en eftermiddag efter jobbet...

Medlem

Blir väl o köpa så man får en insikt hur det blev. O har ju plats i spel hyllan så om det suger så är ju samlingen komplett so far.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mjauv:

Nu vill jag inte vara surkarten som förstör det roliga men en något matigare förhandstitt hade jag nog förväntat mig. Mitt intryck när jag läst denna och sett bilderna är att skribenten är mer apatisk än entusiastisk inför FC 3 - jag upplever iaf. inte att det finns någon anledning att bry sig om spelets MP-läge.

Trist att höra. Säg till vad du vill veta så kanske jag kan komplettera lite. Jag är osäker på om det går att krama ur så våldsamt mycket mer ur det vi fick lira (två spellägen, två kartor).

Jag menade inte att såga dig i största allmänhet (jag tycker du är en bra skribent i största allmänhet) men det här kändes verkligen som något som skrivits av tvång.

Hur var vapenhanteringen? Hur är ljudeffekterna? Är grafiken coolare i verkligheten än vad det ser ut i spelfilmer?

Medlem

Från erfarenhet vet jag att FC är extremt roligt på lan. (Även FC2)
Att sen höra att Massive håller på med spelet känns ju inte som ett minus iaf.

Nej lär definitivt bli köp, kanske inte på release dock ;|


signatur

Rwa?

Redaktör
Skrivet av anon_98854:

Hur var vapenhanteringen? Hur är ljudeffekterna? Är grafiken coolare i verkligheten än vad det ser ut i spelfilmer?

Semirealistisk vapenhantering med ironsight inzoomat och "vanligt spelsikte" annars. Omladdningstid beroende på vapentyp (kulsprutorna tar ett tag). Man har ett primary, ett secondary och de flesta (men inte alla) klasser har handgranat. Ammo tas från fallna fiender med samma vapentyp eller i lådor. Spelet ser ok ut och låter ok, med en del radiotjatter från medspelarna när de taggar saker. Man hör när bomber är på väg, läge att snabbt hitta stabilt tak över huvudet. Men ljud och bild kan ändras till release, och man ska vara varsam med att ta upp sånt redan nu.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mjauv:

Hur var vapenhanteringen? Hur är ljudeffekterna? Är grafiken coolare i verkligheten än vad det ser ut i spelfilmer?

Semirealistisk vapenhantering med ironsight inzoomat och "vanligt spelsikte" annars. Omladdningstid beroende på vapentyp (kulsprutorna tar ett tag). Man har ett primary, ett secondary och de flesta (men inte alla) klasser har handgranat. Ammo tas från fallna fiender med samma vapentyp eller i lådor. Spelet ser ok ut och låter ok, med en del radiotjatter från medspelarna när de taggar saker. Man hör när bomber är på väg, läge att snabbt hitta stabilt tak över huvudet. Men ljud och bild kan ändras till release, och man ska vara varsam med att ta upp sånt redan nu.

Alltså av dom trailers jag sett tycker jag det ser rätt jävla fult ut. Men det är ju hård konkurrens i den genren och det går fort att bli bortskämd...

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Kommer ihåg baneditorn från far cry 2. En ordentlig mängd skitbanor skapades i den. Fan det är en konst att skapa en bra multiplayer bana i ett fps. Spelar mycket hellre 4 riktigt bra proffsiga banor än 400 skitbanor som nån jävel slängt ihop en eftermiddag efter jobbet...

Multiplayer spelandet var inte anledningen till mitt köp av FC det var SP spelandet som lockade mig. Så det ska bli intressant att se vad som bjuds i MP.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Kommer ihåg baneditorn från far cry 2. En ordentlig mängd skitbanor skapades i den. Fan det är en konst att skapa en bra multiplayer bana i ett fps. Spelar mycket hellre 4 riktigt bra proffsiga banor än 400 skitbanor som nån jävel slängt ihop en eftermiddag efter jobbet...

Multiplayer spelandet var inte anledningen till mitt köp av FC det var SP spelandet som lockade mig. Så det ska bli intressant att se vad som bjuds i MP.

Ja absolut! och jag diggade Afrika. Jag diggade hela grejjen faktiskt. Hoppas dom byggt på det och inte backat.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av chopper:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Kommer ihåg baneditorn från far cry 2. En ordentlig mängd skitbanor skapades i den. Fan det är en konst att skapa en bra multiplayer bana i ett fps. Spelar mycket hellre 4 riktigt bra proffsiga banor än 400 skitbanor som nån jävel slängt ihop en eftermiddag efter jobbet...

Multiplayer spelandet var inte anledningen till mitt köp av FC det var SP spelandet som lockade mig. Så det ska bli intressant att se vad som bjuds i MP.

Ja absolut! och jag diggade Afrika. Jag diggade hela grejjen faktiskt. Hoppas dom byggt på det och inte backat.

Av någon underlig anledning så verkar det som att alla nya spel släpp ska ha någon form av multiplayer? FC har alltid varit ett SP spel enligt mig o inget fel i det så jag hoppas att fokus ligger på bra SP i spelet.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

signatur

My gun's bigger than yours.

Skrivet av Duke Nukem:

Video

*kräks*

En överdriven parodi på multiplayerpestens värsta plågor? Ett skämt? Nej, där sjönk Far Cry 3 som en sten i mina ögon. Skärmdumpar kunde bara skymta det hemska skådespel av fattiga designval som infekterat spelet. Trots de förhållandevis låga förväntningar jag haft kan detta mycket väl vara något av det sämsta jag någonsin skådat. Både estetisk & tekniskt håller det en nivå som man behöver tråla efter.

Tar jag på mig en keps, luvtröja med breda jeans & utför lite kvällslobotomi tills jag börjar digga min spegelbild så kanske, kanske jag i alla fall får ett korkat leende när jag sitter å spelar Far Cry 3 online med skelande ögon. *Urrr, fire dun make dem foes gun die, hurr... SOON!?*

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Duke Nukem:

Video

*kräks*

En överdriven parodi på multiplayerpestens värsta plågor? Ett skämt? Nej, där sjönk Far Cry 3 som en sten i mina ögon. Skärmdumpar kunde bara skymta det hemska skådespel av fattiga designval som infekterat spelet. Trots de förhållandevis låga förväntningar jag haft kan detta mycket väl vara något av det sämsta jag någonsin skådat. Både estetisk & tekniskt håller det en nivå som man behöver tråla efter.

Tar jag på mig en keps, luvtröja med breda jeans & utför lite kvällslobotomi tills jag börjar digga min spegelbild så kanske, kanske jag i alla fall får ett korkat leende när jag sitter å spelar Far Cry 3 online med skelande ögon. *Urrr, fire dun make dem foes gun die, hurr... SOON!?*

Det är ju faktiskt inget krav på att gilla FC3 så det är väl bara o hoppa detta spel så klarar du dig!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Förstår dock inte varför dem ska (Som alla andra) göra det Cod-ich?
"Kill-streaks", Killcam, Autoknife etc


signatur

Rwa?

Medlem

Läste för snabbt och det blev "Kriget om Malmö.." framtida Far Cry spel möjligtvis?

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

Läste för snabbt och det blev "Kriget om Malmö.." framtida Far Cry spel möjligtvis?

haha! Den lilla sverigedemokratiska djävulen på min axel vill dra ett skämt här om Malmö och kopplingen till den afrikanska miljön i Far Cry 2 men... jag är en större människa än så.

Skrivet av chopper:

Det är ju faktiskt inget krav på att gilla FC3 så det är väl bara o hoppa detta spel så klarar du dig!

Nej det vill jag inte göra, Far Cry serien har alltid haft konstigt flerspelarläge men jag hoppas på ett trevligt single player äventyr

Lite väl hög trollhalt i mitt förra inlägg kanske

12
Skriv svar