Icewind Dale nästa för Baldur's Gate-utvecklarna?

Robot
Icewind Dale nästa för Baldur's Gate-utvecklarna?

Om Baldur's Gate: Enhanced Edition och dess uppföljare blir framgångsrika så siktar Beamdog på Icewind Dale härnäst.

#baldurs-gate-enhanced-edition, #beamdog, #icewind-dale


Medlem
Icewind Dale nästa för Baldur's Gate-utvecklarna?

Ja! *studs studs* Ge hit!

Medlem

Mer rollspel åt folket!!

Medlem

Fyfaan va härligt om det sker!!! Musiken i icewind dale är ju helt sinnessjukt bra!! Kom igen nu grabbar, vi köper enhanced och ger dom imba siffor så det blir av!!


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Ska definitivt skaffa BGEE

Jag blev så himla sugen på att dra igenom IWD plus expansionen nu efter att jag skrev den här nyheten.

Skrivet av Sebastian Lind:

Jag blev så himla sugen på att dra igenom IWD plus expansionen nu efter att jag skrev den här nyheten.

Haha

Inaktiv

Nameless one after? : )

Inaktiv
Skrivet av Grimley:

Nameless one after? : )

Vi kan bara hoppas! PST:EE skulle jag väldigt gärna vilja ha.

Medlem

De har också nämnt Planescape: Torment...

Medlem

Ser hellre ett Planescape Torment först! Men IWD skulle inte vara helt fel det heller åas.

Medlem

Shut up and take my money!

Medlem

Är jag den ända som reagerar på att alla InfinityEngine-spelen redan går att spela gratis på ANDROID...

Ja ni hörde rätt...

Du måste äga spelen först så du kan installera dem på PC och sedan föra över filerna till din Android-enhet, förutsatt att den klarar av det och att den har skärm stor nog att du ska kunna se något men det är upp till dig. Det finns på Android genom en gratis app som heter GemRB som är en OpenSource-implementering av InfinityEngine till bland annat Android.

Förutsatt att du äger spelen så du kan installera dem på din PC först alltså. På Android kan man dessutom modda spelen så mycket man vill och orkar enligt vanlig PC-manér och då blir de mycket snyggare än vad de lyckats med på Paddan med BG:EE.

Jag fattar inte... Som folk redan sagt så kan man ju redan få den här förbättrade looken genom BGTutu och BGTriology och allt vad det nu heter så länge man har kvar orginalskivorna och laddar ner lite community-knåpade patchar och andra moddar så kan man i min mening få det snyggare än vad de visar här.

Med widescreen-mod så fick jag upp det i 1280x720 på min Samsung Galaxy SII utan problem eller lagg och allt funkade fint. Man kan ställa in allt som man vill ha det och modda det precis till den nivå du vill och spela på vilken Android maskin du vill.

Så varför görs det här? Och varför vet ni inte om det här?

Äger ni spelen till PC och har turen att inte valt att lägga ett par tusen extra på ett äpple på ryggen på er portabla skärm så är det bara installera dem, modda dem som ni vill ha dem och installera GemRB och kopiera över enligt deras instruktioner och voila, du har BG1 och BG2 med expansioner och IWD och PST.

Synd bara på er som har iPad som är fast med denna uppenbara scam för att lura er på pengar för något som är fulare än om man redan har spelen och har en Android-maskin. Att de dessutom inte ens kommer att låta er kunna modda med alla dessa år av patchar och nya idéer, NPCs, vapen etc som communityt tagit fram.

Som sagt, flöt i full FPS på min Samsung Galaxy S2. Och nej ni måste inte roota telefonen eller era Android-pads.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv
Skrivet av Mellanare:

[b]
Synd bara på er som har iPad som är fast med denna uppenbara scam för att lura er på pengar för något som är fulare än om man redan har spelen och har en Android-maskin. Att de dessutom inte ens kommer att låta er kunna modda med alla dessa år av patchar och nya idéer, NPCs, vapen etc som communityt tagit fram.

Man har länge kunnat jailbreaka iPad och köra GemRB i 2x mode på retinaskärmen, vilket enligt mig är snyggare än på android tablets. Multitouch funkar även också bra.

Men jag är inte främmande för att betala för saker som jag tycker är bra och stödjer gärna utvecklarna så att dom kan utveckla fler spel i samma anda som BG, IWD, PT osv. Dessutom är det säkert jävligt meckigt för dom flesta som inte är så insatt att få igång spelen så varför inte betala en ganska obetydlig summa och få spelet färdigoptimerat och lättinstallerat genom ett klick?

Har samtiliga spel på paddan men kommer att köpa dom så fort dom kommer.

Medlem

MER SÅNT. tack.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av mordsint:

Man har länge kunnat jailbreaka iPad och köra GemRB i 2x mode på retinaskärmen, vilket enligt mig är snyggare än på android tablets. Multitouch funkar även också bra.

Men jag är inte främmande för att betala för saker som jag tycker är bra och stödjer gärna utvecklarna så att dom kan utveckla fler spel i samma anda som BG, IWD, PT osv. Dessutom är det säkert jävligt meckigt för dom flesta som inte är så insatt att få igång spelen så varför inte betala en ganska obetydlig summa och få spelet färdigoptimerat och lättinstallerat genom ett klick?

Har samtiliga spel på paddan men kommer att köpa dom så fort dom kommer.

Jo jag är medveten om det men då måste man som sagt jailbreaka den och vad jag vet så voidar (ursäkta svengelskan) det garantin. GemRB på Android kräver inte root och då får du kvar din garanti.

Angående multitouch så fungerar även det bra på min S2'a. Har tap för vänster-klick och tvåfinger-tap för högerklick. Dessutom så har jag i GemRB möjligheten att konfigurera själv (om jag vill) resolution, 16-bit/32-bit, binda fysiska knappar på maskinen till funktioner och ja konfigurera om precis allt jag vill.
Och vi får ju inte glömma att med GemRB så kan jag modda mina spel precis hur jag vill och använda mina saves och characters från tidigare genomspelningar på PC etc etc.

Angående att betala för sig så har jag ju köpt dessa spel, först när de kom ut från början och senare i paketversioner där alla expansioner följer med, paket där hela BG1 + ToSC samt BG2 + ToB. Det senare har jag köpt 2 gånger för att jag är ett sånt stort fan av just InfinityEngine spelen.

Att betala pengar till en f.d. Bioware-anställd som startat nytt och få en i min åsikt sämre version av BG1 till iPad än vad communityt själva byggt vidare på dessa underbara spel är inte att stödja de som gjorde dessa underbara spel.
Inget ont om Oster, men det enda han gjort med InfinityEngine spelen är att han satt som en "modeler" under Baldur's Gate 1's utveckling och även om han drog ett litet strå till stacken så är det inte han som jag anser förtjänar att dra in mer pengar på detta varumärke.

Vill du verkligen stödja utvecklarna som tog fram BG, IWD och PST så öppna dina gamla manualer på dessa spel och leta upp och donera pengar till dessa hjältar istället:

Feargus Urquhart
Chris Parker
Doug Avery
Dan Walker's Familj
Ray Muzyka
Greg Zeschuk
Mark "Sailor Moon is my Bitch" Darrah
James Ohlen
Scott Greig
Don "Da Crimper" Yakielashek

Dessa är i stort huvudskaran som vars drömmar och visioner ledde till spelen vi älskar än idag.
Dessutom kommer Baldur's Gate 3 (om det nu kommer) inte vara BG3 utan iaf en tredjedel av ovan nämnda personer imo.

Dessutom är det inget krångel att få det att fungera på Android. Installera GemRB från Google Play Store (gratis), installera en full installation av Baldur's Gate 1 eller 2, med eller utan expansioner, och för över installationsmappen till din Android-maskin. Att modda och ha sig är frivilligt och ja det kan vara lite pilligt att modda InfinityEngine spel men det finns utmärkta tutorials och forum för det om man nu är intresserad.

Så ja, jag förstår att det verkar krångligt och meckigt på en iPad då man måste jailbreaka den och jag tror du måste kompilera i Python för att få GemRB att köra Baldur's Gate t.ex.
Men på Android är det lika lätt som att lägga in musik på den.

Förkunskap som krävs:
- Installera spel på PC
- Använda AppStore
- Kunna överföra filer från och till din maskin

Och nu är det ju så att de sitter och säger att det är för svårt att utveckla BG:EE till Android för det finns så stor hårdvaruvariation. Men det är ju uppenbarligen BS då det redan finns and then some då det finns stöd för de flesta InfinityEngine spelen i GemRB även om vissa inte har fullt stöd ännu (det är under utveckling as we speak).


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Skrivet av Mellanare:
Skrivet av mordsint:

Mark "Sailor Moon is my Bitch" Darrah

Ska man föreviga sig själv ska man göra det med stil.

Skrivet av Mellanare:

Är jag den ända som reagerar på att alla InfinityEngine-spelen redan går att spela gratis på ANDROID...

Ja ni hörde rätt...

Du måste äga spelen först så du kan installera dem på PC och sedan föra över filerna till din Android-enhet, förutsatt att den klarar av det och att den har skärm stor nog att du ska kunna se något men det är upp till dig. Det finns på Android genom en gratis app som heter GemRB som är en OpenSource-implementering av InfinityEngine till bland annat Android.

Förutsatt att du äger spelen så du kan installera dem på din PC först alltså. På Android kan man dessutom modda spelen så mycket man vill och orkar enligt vanlig PC-manér och då blir de mycket snyggare än vad de lyckats med på Paddan med BG:EE.

Jag fattar inte... Som folk redan sagt så kan man ju redan få den här förbättrade looken genom BGTutu och BGTriology och allt vad det nu heter så länge man har kvar orginalskivorna och laddar ner lite community-knåpade patchar och andra moddar så kan man i min mening få det snyggare än vad de visar här.

Med widescreen-mod så fick jag upp det i 1280x720 på min Samsung Galaxy SII utan problem eller lagg och allt funkade fint. Man kan ställa in allt som man vill ha det och modda det precis till den nivå du vill och spela på vilken Android maskin du vill.

Så varför görs det här? Och varför vet ni inte om det här?

Äger ni spelen till PC och har turen att inte valt att lägga ett par tusen extra på ett äpple på ryggen på er portabla skärm så är det bara installera dem, modda dem som ni vill ha dem och installera GemRB och kopiera över enligt deras instruktioner och voila, du har BG1 och BG2 med expansioner och IWD och PST.

Synd bara på er som har iPad som är fast med denna uppenbara scam för att lura er på pengar för något som är fulare än om man redan har spelen och har en Android-maskin. Att de dessutom inte ens kommer att låta er kunna modda med alla dessa år av patchar och nya idéer, NPCs, vapen etc som communityt tagit fram.

Som sagt, flöt i full FPS på min Samsung Galaxy S2. Och nej ni måste inte roota telefonen eller era Android-pads.

Man tackar för infon +1

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Är jag den ända som reagerar på att alla InfinityEngine-spelen redan går att spela gratis på ANDROID...
...
Så varför görs det här? Och varför vet ni inte om det här?
...
Synd bara på er som har iPad som är fast med denna uppenbara scam för att lura er på pengar för något som är fulare än om man redan har spelen och har en Android-maskin.
...

Varför klankar du ner på något som inte har släppts än och dessutom påstår att det är fulare?

Varför är det "synd" om oss, folk köper det dem vill ha? Jag ser gärna en nyversion av BG-spelen till PC/Mac/iPad. Högre upplösning bättre bilduppdatering mm. Vill du inte ha det så.. fine... köp det inte. Snacka inte skit om något som inte har släppts än.

Detta var illa!


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem
Skrivet av O-san:

Varför klankar du ner på något som inte har släppts än och dessutom påstår att det är fulare?

Varför är det "synd" om oss, folk köper det dem vill ha? Jag ser gärna en nyversion av BG-spelen till PC/Mac/iPad. Högre upplösning bättre bilduppdatering mm. Vill du inte ha det så.. fine... köp det inte. Snacka inte skit om något som inte har släppts än.

Detta var illa!

Ja jag anser att BG:EE är fulare än det som finns tillgängligt till originalet idag tack vare ett troget modding-community som i åratal fortsatt att utveckla dessa spel med egna inofficiella patchar, helt non-profit.
Det är min personliga åsikt och om du tar en titt själv på vad communityt runt InfinityEngine utvecklat utan att ta betalt och jämför med vad som är på väg så tror jag du kommer få samma åsikt.

Detta community har gjort detta helt opensource och utan att försöka tjäna pengar på det utav respekt till de som faktiskt utvecklat spelen i första hand. De har lagt ner timmar på timmar på år på år för att göra dessa spel bättre och ge dig och mig en bättre spelupplevelse och få spelen och legacyt att leva vidare, helt gratis dessutom utav respekt till utvecklarna.

Det jag stör mig på är att nu kommer här en liten skara människor som, några av dem, kanske eller kanske inte varit en pytteliten del av det dåvarande utvecklingsteamet och tänker tjäna på det som är Black Isles legacy samt sno några av idéerna som ett community utvecklat gratis i åratal i homage till Black Isle.

Jag anser att det är respektlöst både mot drömmarna som byggde upp denna värld som BG och IWD utspelar sig i och communityt som tagit hand om deras dröm sedan dess.

Nu har jag dessutom visat att detta community redan gjort vad de försöker göra och helt gratis dessutom, tyvärr är det krångligt på just Apples produkter på grund av deras restriktioner så visst är det bra att någon gör det här enkelt för även Apples kunder, men att göra det i vinstdrivande syfte tycker jag är fel.

Det hade varit en sak om de gör det här av ren goodwill och ger pengarna de tjänar på detta, minus omkostnader, oavkortat till de som från början tillverkade dessa spel så de kan starta upp på nytt eller kanske donerade det till de som lagt så mycket gratis tid på att utveckla mycket av förbättringarna de tänker använda sig av (de erkänner ju t.o.m. öppet på twitter att de tittar på många av dessa gratis moddar och community-patchar och implementerar det i deras BG:EE). Men detta är respektlöst och rent av stöld från de som vigt så mycket tid till att ta hand om dessa legender helt gratis samt de ursprungliga utvecklarna.

Så ja jag klankar ner på det här och ja jag gör det redan innan släpp för hela deras affärsidé är ond i grunden.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Förstår vad "Mellanare" menar. Gibberlings3, Pocketplane, Spellholdstudios.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Förstår vad "Mellanare" menar. Gibberlings3, Pocketplane, Spellholdstudios.

Ja alla ligger mig varmt om hjärtat och har bidragit med delar av min moddade BG2 installation som jag har både på PC'n och nu på min Galaxy S2. Delar save-filerna mellan de båda maskinerna.

Och så kommer Oster och hans gäng och ska ha betalt för en förbättrad Baldur's Gate-upplevelse där de öppet säger att de implementerar features från moddar som de ser är populära bland de som fortfarande spelar orginalet.
Moddar utvecklade bland andra de ovan nämnda utvecklat OpenSource och helt non-profit.

Jag är glad att i alla fall någon förstår varför jag tycker och känner som jag gör.
Känns som de hugger dessa, i mina ögon, hjältar i ryggen, tar deras idéer och tänker tjäna pengar på deras arbete... ...och de skäms inte ens för det.

Så undrar någon hur jag kan fördöma detta redan innan det är släppt...

"Detta var illa..."
- som någon här sa.

Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Mellanare:

Mark "Sailor Moon is my Bitch" Darrah

Ska man föreviga sig själv ska man göra det med stil.

Hahaha, ja jag tyckte också det var klockrent när jag såg det i min gamla BG manual.
BTW Lind. Vad hände med den eventuella Retro-recensionen av BGII + ToB som det hintades om innan jul? Väntar fortfarande.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Längtar verkligen efter BGIII men är ytterst tveksam till att dessa herrar klarar av att göra ett fullstort BG spel. Jag tror inte de har resurser till att skapa den magi som ettan och tvåan har. Tyvärr!!

Medlem

Jaa, jag undrar fortfarande... Hur kan du anse att något är fulare när det inte är släppt? Ditt resonemang med ett troget modding-community (oavsett hur bra arbete de gör) har inget med en ofärdig produkts grafiska kvalité att göra. Snurrigt att dra den kopplingen.

Att en affärsidé är "ond". Okay ... varför är den ond? Titta på Tetris, Pacman, Dig Dug, osv... dessa spel har nyversioner... mao "Enhanced Edition". Gamla spelmotorer som är byggda igen för nyare hårdvara. De säljs samtidigt som de finns att ladda hem gratis på nätet. Ursprungs spelet moddas/utvecklas/emuleras av entusiaster. Dessa spelsläpp hamnar med ditt resonemang i den "onda" kategorin i och med att de fortfarande byggs på hemma i garaget. Spelbranschen "lånar" mycket från varandra, att de ser och tar vara på vad modd-communityn har utvecklat ser jag som att lyssna på sina fans. Det handlar inte om stöld eller plagiat utan om inflytande, påverkan och inspiration. Att modd-comunityn släpper patchar gratis är naturligt. Det finns inget annat de kan göra. Skulle de ta betalt så saknar de licensen och skulle snabbt bli stämda och/eller ombeds lägga ner, gissar jag.

Spelutvecklare i allmänhet vill ha lön för det arbete de gör (mat på bordet osv). Det tror jag är gemensamt för de flesta verksamheter. Att det samtidigt pågår ideellt arbete vid sidan om spelar ingen roll, även om du vill påstå det. Anledningen till att det inte spelar någon roll beror just på att det är frivilligt arbete. Ingen kräver det av dom. Drar man paralleller med andra verksamheter ser man snabbt att resonemanget inte håller. Sedan att du fortfarande påstår att det är någon typ av ondska. Jaa, menar du en affärsidé som går ut på att få mat på bordet... det är av ondo. Då håller jag med.

Enklare sagt, gillar du inte skiten, köp det inte. Men klanka inte ner på något som inte är släppt. Det är av ondo! *skratt*

Citat:

Längtar verkligen efter BGIII men är ytterst tveksam till att dessa herrar klarar av att göra ett fullstort BG spel. Jag tror inte de har resurser till att skapa den magi som ettan och tvåan har. Tyvärr!!

instämmer


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Grimley:

Förstår vad "Mellanare" menar. Gibberlings3, Pocketplane, Spellholdstudios.

Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Mellanare:

Mark "Sailor Moon is my Bitch" Darrah

Ska man föreviga sig själv ska man göra det med stil.

Hahaha, ja jag tyckte också det var klockrent när jag såg det i min gamla BG manual.
BTW Lind. Vad hände med den eventuella Retro-recensionen av BGII + ToB som det hintades om innan jul? Väntar fortfarande.

Ingen aning om vad du menar, faktiskt. Vad jag vet har vi inga planer på att retro-recensera Baldur's Gate II, men jag kan ha fel. Kolla med redaktör Tomas Andersson ifall du är nyfiken!

Medlem
Skrivet av O-san:

Jaa, jag undrar fortfarande... Hur kan du anse att något är fulare när det inte är släppt? Ditt resonemang med ett troget modding-community (oavsett hur bra arbete de gör) har inget med en ofärdig produkts grafiska kvalité att göra. Snurrigt att dra den kopplingen.

Att en affärsidé är "ond". Okay ... varför är den ond? Titta på Tetris, Pacman, Dig Dug, osv... dessa spel har nyversioner... mao "Enhanced Edition". Gamla spelmotorer som är byggda igen för nyare hårdvara. De säljs samtidigt som de finns att ladda hem gratis på nätet. Ursprungs spelet moddas/utvecklas/emuleras av entusiaster. Dessa spelsläpp hamnar med ditt resonemang i den "onda" kategorin i och med att de fortfarande byggs på hemma i garaget. Spelbranschen "lånar" mycket från varandra, att de ser och tar vara på vad modd-communityn har utvecklat ser jag som att lyssna på sina fans. Det handlar inte om stöld eller plagiat utan om inflytande, påverkan och inspiration. Att modd-comunityn släpper patchar gratis är naturligt. Det finns inget annat de kan göra. Skulle de ta betalt så saknar de licensen och skulle snabbt bli stämda och/eller ombeds lägga ner, gissar jag.

Spelutvecklare i allmänhet vill ha lön för det arbete de gör (mat på bordet osv). Det tror jag är gemensamt för de flesta verksamheter. Att det samtidigt pågår ideellt arbete vid sidan om spelar ingen roll, även om du vill påstå det. Anledningen till att det inte spelar någon roll beror just på att det är frivilligt arbete. Ingen kräver det av dom. Drar man paralleller med andra verksamheter ser man snabbt att resonemanget inte håller. Sedan att du fortfarande påstår att det är någon typ av ondska. Jaa, menar du en affärsidé som går ut på att få mat på bordet... det är av ondo. Då håller jag med.

Enklare sagt, gillar du inte skiten, köp det inte. Men klanka inte ner på något som inte är släppt. Det är av ondo! *skratt*

Citat:

Längtar verkligen efter BGIII men är ytterst tveksam till att dessa herrar klarar av att göra ett fullstort BG spel. Jag tror inte de har resurser till att skapa den magi som ettan och tvåan har. Tyvärr!!

instämmer

Vadå spelar ingen roll? Klart det spelar roll att de lagt ner mängder av arbete gratis.
Visst, de begår inget lagbrott eller så men jag har väl en rätt att tycka att det är respektlöst?
Som jag säger, jag tycker detta är totalt respektlöst mot de som faktiskt har kommit fram med dessa idéer. Jag anser vidare att de om de nu ska göra detta på något sätt borde ge tillbaka till communityt de snor sina idéer och förbättringar från.

Det är min åsikt och hur mycket du än säger att jag inte borde tycka det innan de släpper spelet så kommer jag tycka det, past present future, så länge de inte ger tillbaka till communityt.

Gör de detta i totalt vinstdrivande syfte så får jag visst tycka att det är en ond affärsidé. Det enda de gör trots allt är att ta Black Isles arbete och slänga in sakerna som Gibberling3, SHS etc. utvecklat (gratis och OpenSource) lägga till ett EE i titeln och håva in pengar.

Visst, de har all rätt att göra det men jag tycker fortfarande det är sorgligt och elakt att de utnyttjar detta fina community, som jag bryr mig väldigt mycket om, för att tjäna pengar.
Det är en kreativ våldtäkt.

Du skriver "spelutvecklare i allmänhet vill ha lön för det arbete de gör", men de som egentligen gjort förbättringarna folk kommer betala för i BG:EE har ju som sagt inte velat ha det. De gjorde det inte för pengarna, utan av kärlek till spelen och världarna Black Isle skapade.
Så det där påståendet visar vad jag tycker är fel med hela det här Enhanced Edition-konceptet. De har inte gjort arbetet, frivilliga har gjort arbetet gratis under många år och nu kommer Oster och gänget och tar betalt för deras kreativa arbete.

Men som du säger, de gör inget fel rent lagligt då detta community frivilligt lagt så mycket tid på detta utan att ta betalt eller vilja ta betalt. Dessa herrar som "utvecklar" (snarare paketerar och sätter sina namn på det) är "Lawful Evil", haha.

Jag respekterar din åsikt O-san men förstå att detta har egentligen ingenting att göra med grafiken i BG:EE screensen som släppts. Utan jag försöker förmedla att det finns ett jättefint community som tagit hand om Black Isle's legacy av kärlek och inte för att tjäna pengar och nu kommer detta bolag och tänker börja ta betalt för det.

Så snälla låt mig tycka som jag tycker och låt mig även sprida min åsikt så jag kan hjälpa andra att förstå varför detta är moraliskt vidrigt. För alla har inte varit med så länge som jag inom detta spel-community som finns kring InfinityEngine-spelen och alla vet därför inte vad det är Oster och hans gäng egentligen gör.

Hinner inte skriva mer, min tid på biblioteksdatorn rinner ut. Peace O-san.
Mel


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Ursäkte, men var bara tvungen. "Hinner inte skriva mer, min tid på biblioteksdatorn rinner ut. Peace O-san.
Mel " Fick ett gott skratt av att du satt på ett bibliotek. Fick upp "biblioteksgamer" i tankarnal.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Mellanare:

BTW Lind. Vad hände med den eventuella Retro-recensionen av BGII + ToB som det hintades om innan jul? Väntar fortfarande.

Ingen aning om vad du menar, faktiskt. Vad jag vet har vi inga planer på att retro-recensera Baldur's Gate II, men jag kan ha fel. Kolla med redaktör Tomas Andersson ifall du är nyfiken!

Okej, nej men det var så att någon gång innan jul och min födelsedag så önskade jag mig en retro-recension av BG2 i forumet (åsikter om siten-delen) och tror det var Tomas eller John som sa håll utkik i adventskalendern. Det var nog mer en tease än ett löfte men jag hoppas fortfarande. :-D.

Skrivet av Grimley:

Ursäkte, men var bara tvungen. "Hinner inte skriva mer, min tid på biblioteksdatorn rinner ut. Peace O-san.
Mel " Fick ett gott skratt av att du satt på ett bibliotek. Fick upp "biblioteksgamer" i tankarnal.

Haha, jo jag är känd som Baldurs Gate-rövaren bland Stockholms bibliotekarier, den jobbiga killen som smutsar ner alla deras datorer med moddade BG2-installationer.
Nej men skämt å sidor så passade jag på att utnyttja Stockholms Stadsbiblioteks utmärkta datorer medan jag väntade på bussen. Skitsmidigt, skaffa bibliotekskort så kan man logga in på en dator med endast personnummer och lösen vart som helst i kommunen. Detta forum är tyvärr ett helvete att surfa på Android-telefoner. Speciellt om man ska skriva. Provat en massa browser-appar. Några tips?


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Jag låter det vara osagt hur mycket ompaketering detta utvecklings arbete handlar om men jag gissar på att det är mer än vad både du och jag tror.

De byter ut Directplay mot ett nyare nätverksgränssnitt. Har hört att de ska ha implementerat "pinch-zoom"; gissar att det betyder att markör-koden måste skrivas om från grunden (pekar koordinaterna kan inte stämma). Det har också pratats om att ta in röstskådespelare (Jim Cummings) för att spela in ny dialog, detta kräver sin finansiering. Stigfinnare funktionen (pathfinding) tittas över och ska förhoppningsvis bli mera precis. Kanske finns det community-patchar för dessa tillägg, rätta mig gärna om jag har fel.

Oavsett respekterar jag även din åsikt, är själv ett stort fan av InfinityEngine. Jag förstår att spelet kommer med en bitter eftersmak för vissa. Just för att man lagt ned mycket tid och arbete på något som någon senare tar betalt för. Även om det inte är en ompaketering (vilket jag tror att det inte är i och med ovanstående förändringar). Jag själv m.fl. kommer nog att uppskatta spelet än en gång oavsett. Jag kommer inte häller känna mig blåst på pengar, hoppas jag iallafall.


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

1
Skriv svar