Interplay-klassiker till halva priset
Vad sägs om godbitar som Fallout 2, Sacrifice, Freespace, och Jagged Alliance för dryga 20-lappen stycket? Good Old Games har digital helgleverans.
#interplay, #wasteland-2, #baldurs-gate-enhanced-edition, #mdk, #fallout-2, #sacrifice
Jösses vad sugen jag vart på att köpa gamla Descent som man freakade loss på förr. Men även Jagged Alliance 2 som var ett sjukt skoj spel, som man önskar det kom fler av idag.... JA3 var ju inte direkt något att hänga i granen tyvärr.
Även spel som Fallout... inte spelat det själv dock ( sjukt nog, ) men har ändå en kärlek till det av allt polare berättat.
Meh, ingen som nämner Die by the Sword? Det är ju sjukt roligt! Ett jävligt innovativt spel där dina svärdhugg baseras på hur du rör musen/joysticken/numpad-keys och allting är beroende av fysiskt korrekta krafter. Dvs nästan alla animationer påverkas av fysik, lite som Euphoria-motorn, skillnaden är bara att Die by the Sword kom ut 1998!
Synd att ingen har försökt att förbättra konceptet, för det är tyvärr ganska klumpigt i det spelet. Men idén är riktigt ball!
Meh, ingen som nämner Die by the Sword? Det är ju sjukt roligt! Ett jävligt innovativt spel där dina svärdhugg baseras på hur du rör musen/joysticken/numpad-keys och allting är beroende av fysiskt korrekta krafter. Dvs nästan alla animationer påverkas av fysik, lite som Euphoria-motorn, skillnaden är bara att Die by the Sword kom ut 1998!
Synd att ingen har försökt att förbättra konceptet, för det är tyvärr ganska klumpigt i det spelet. Men idén är riktigt ball!
Ooh 98! Kommer ihåg att jag hade Resident evil 1 Starcraft 1 Die by the sword och FF7 typ samtidigt och det var väl där spelintresset började på riktigt
Meh, ingen som nämner Die by the Sword? Det är ju sjukt roligt! Ett jävligt innovativt spel där dina svärdhugg baseras på hur du rör musen/joysticken/numpad-keys och allting är beroende av fysiskt korrekta krafter. Dvs nästan alla animationer påverkas av fysik, lite som Euphoria-motorn, skillnaden är bara att Die by the Sword kom ut 1998!
Synd att ingen har försökt att förbättra konceptet, för det är tyvärr ganska klumpigt i det spelet. Men idén är riktigt ball!
Glöm inte att man kunde hugga av en fiendes kroppsdelar, plocka upp dem och slå hans polare med dem.
Eller att man kan få sitt ben avhugget och måste skutta runt på ett ben. Riktigt roligt spel faktiskt. Speciellt när man körde Arena mot varandra.
Meh, ingen som nämner Die by the Sword? Det är ju sjukt roligt! Ett jävligt innovativt spel där dina svärdhugg baseras på hur du rör musen/joysticken/numpad-keys och allting är beroende av fysiskt korrekta krafter. Dvs nästan alla animationer påverkas av fysik, lite som Euphoria-motorn, skillnaden är bara att Die by the Sword kom ut 1998!
Synd att ingen har försökt att förbättra konceptet, för det är tyvärr ganska klumpigt i det spelet. Men idén är riktigt ball!
Glöm inte att man kunde hugga av en fiendes kroppsdelar, plocka upp dem och slå hans polare med dem.
Eller att man kan få sitt ben avhugget och måste skutta runt på ett ben. Riktigt roligt spel faktiskt. Speciellt när man körde Arena mot varandra.
Ja haha, det var fruktansvärt roligt att hugga av båda armarna på de små kobolderna och sen titta när de springer iväg och gömmer sig i något hörn, oförmögna att slå tillbaka. Humor på hög nivå!
Synd att spelet inte blev mer populärt, skulle vara riktigt ballt med en modern remake av det spelet!
Oooooh Sacrifice
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch