Valve firar stora framgångar med Portal 2

Robot
Valve firar stora framgångar med Portal 2

Över 4 000 000 sålda exemplar – gratis DLC släppt till pc- och Mac-versionen!

#portal-2, #valve


Medlem
Valve firar stora framgångar med Portal 2

Varför har någon lagt till anime-skit i nyheten?


signatur

Imperator

Medlem

Det var väldigt många sålda exemplar på förstasidans länk till nyheten må jag säga, "Över 4 000 000 miljoner sålda exemplar – idag släpps gratis DLC till pc- och Mac-versionen!" inte illa.

Medlem

Så borde DICE göra på PC med sitt BF3 också... men aldrig... EA är i vägen... :/

Medlem

Capitalism, Ho!

Skrivet av Reize:

Varför har någon lagt till anime-skit i nyheten?

Jag tyckte att det var trevligt att få skriva en nyhet om gratis DLC för en gångs skull. När du kallar bilden för "anime-skit" framstår du dessvärre bara som ignorant.

Skrivet av Nocimar:

Det var väldigt många sålda exemplar på förstasidans länk till nyheten må jag säga, "Över 4 000 000 miljoner sålda exemplar – idag släpps gratis DLC till pc- och Mac-versionen!" inte illa.

Haha! Fixar, väl spanat!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Reize:

Varför har någon lagt till anime-skit i nyheten?

Jag tyckte att det var trevligt att få skriva en nyhet om gratis DLC för en gångs skull. När du kallar bilden för "anime-skit" framstår du dessvärre bara som ignorant.

Buuurn!

Medlem
Medlem

Hm..så är tillägget nivåëditorn, eller nåt mer?

Medlem

Och jag som hört så mycket om piratkopiering och hur det skapar stora förluster för branschen. P2 piratversion kom ut på en gång men ändå säljer det 4 miljoner exemplar.

The Avengers drog in hur mycket stålar som helst på premiären ändå skriker hollywood samt alla andra branscher och kräver åtstramningar för att komma åt *host*problemet.

Mig lurar dom inte iaf

Medlem

Är även 66% rabatt på Portal 2 på Steam om det nu är någon som inte fått tillfälle att testa det än.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Hm..så är tillägget nivåëditorn, eller nåt mer?

Näpp, liksom vi skrev igår är det inte det ^^


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Medlem
Skrivet av Loxus:

Hm..så är tillägget nivåëditorn, eller nåt mer?

Nope, lite knasigt skrivet med "DLC" dock. Tror det bara var ett misstag eftersom i princip alla vet väl skillnaden mellan patch, expansion, mod tools och DLC vid det här laget ?

Trevligt med detta dock.

Började precis spela Portal 2, och "Perpetual Testing Initiative" är enkelt att arbeta med. Den som söker efter det i workshopen behöver bara öppna spelet så finns det där i menyn.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av yume:

Och jag som hört så mycket om piratkopiering och hur det skapar stora förluster för branschen. P2 piratversion kom ut på en gång men ändå säljer det 4 miljoner exemplar.

The Avengers drog in hur mycket stålar som helst på premiären ändå skriker hollywood samt alla andra branscher och kräver åtstramningar för att komma åt *host*problemet.

Mig lurar dom inte iaf

Tror knappast varken Valve eller Marvel kommer gå under pga piratkopieringen. De som drabbas är "mellanskiktet". De som varken gör AAA titlar, eller indie spel. Dvs de som har hyfsat höga utvecklingskostnader, men kanske inte de allra mest kända varumärkena.

Osäker på om ditt inlägg var på allvar dock

Medlem
Skrivet av Reize:

Varför har någon lagt till anime-skit i nyheten?

u mad bro?

Inaktiv

Bra Valve, bra.

Medlem

Easter Egg!

När ni testkör en bana ni skapar, placera två portaler så att ni kan se er själva (placera dem i ett hörn eller nåt). Viktigt är att ni väljer "reubild" och inte bara ändrar vyn från editor till in-game.

Inaktiv

pc med små bokstäver :/

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

pc med små bokstäver :/

Ihopskrivet "shower guy".

Medlem

Och nu kostar Portal 2 bara 6.79euro på steam, köp det nu om ni inte har skaffat de!
Och det har fan 95/100 i metascore från totalt 52 recensionen som medel-värde.
Helt galet bra spel! KÖP KÖP KÖP http://www.metacritic.com/game/pc/portal-2


signatur
Medlem

Har trixat med editorn lite, väldigt lätt att använda och mycket roligare än hammer. Dock så skulle det vara kul med fler saker att lägga till.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

För 10 år sedan så var alla "DLC" gratis. Då brukade vi helt enkelt kalla dem patcher eller mappacks.

Inaktiv
Skrivet av mordsint:
Skrivet av showerguy:

pc med små bokstäver :/

Ihopskrivet "shower guy".

men åhh

Medlem
Skrivet av Paladia:

För 10 år sedan så var alla "DLC" gratis. Då brukade vi helt enkelt kalla dem patcher eller mappacks.

Oavsett om det är map packs eller expansioner så är det ju fortfarande DLC. Det betyder ju ändå Downloadable Content. Det har inget med kostnader att göra.

1
Skriv svar