Resident Evil 6 en mångmiljonsuccé – hoppas Capcom

Robot
Resident Evil 6 en mångmiljonsuccé – hoppas Capcom

Japanska Capcom har satt upp målen för sina största titlar under det kommande finansåret. Och högst förväntningar vilar föga förvånande på Resident Evil 6.

#resident-evil-6, #capcom, #dmc-devil-may-cry-2, #dragons-dogma, #lost-planet-3


Medlem
Resident Evil 6 en mångmiljonsuccé – hoppas Capcom

Så länge dom går tillbaka till sina gamla rötter med skräck och ingen generic action titel.

Medlem

Give it to me now!

"Vilken av de fyra Capcom-titlarna är du mest sugen på?"

Capcom...

Bring on the minus tumme, men svaret blir: inte en enda av dem.

Och jag håller helt med Hannu! Reset and try again.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

"Vilken av de fyra Capcom-titlarna är du mest sugen på?"

Capcom...

Bring on the minus tumme, men svaret blir: inte en enda av dem.

Och jag håller helt med Hannu! Reset and try again.

Du fick min första plustumme någonsin.

Medlem

Jag tror att mitt senaste Capcomspel var Okami till Wii, det var ett tag sedan.

De släpper sällan spel som jag tycker verkar vara intressanta, och inget av dessa är det heller...

Jozo, du skall ha tack! Nu kom jag på vad jag verkligen vill spela i helgen. Okami

(Och denna kommentar har inget med nyheten i fråga! Jag tackar bara Jozo för nu vet jag vad jag verkligen känner för att spela i helgen.)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Dagens spelindustri bryr sig bara om försäljningssiffror. Sorgligt som fan.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Dagens spelindustri bryr sig bara om försäljningssiffror. Sorgligt som fan.

indeed.

Medlem

Läste en artikel som avslöjade att det kommer att bli tre kampanjer som man kan spela i vilken ordning man vill.

En där man är Leon som tydligen skall vara långsammare och mer likt dom äldre liren.

En där man spelar Chris som skall vara som femman.

Och en där man spelar SPOILER!! .... Weskers son. Som tydligen skall fokusera på obeväpnad strid?! Resident evil goes Beat-em up.

Låter som en bra blandning enligt mig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ven va fasen!? Dom har ju sagt massa om att Dragons Dogma ska vara deras största satsning någonsing men så ser man detta????!!!! Hur ligger det till egentlign?? Vilkett spel är störst????

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jozo, du skall ha tack! Nu kom jag på vad jag verkligen vill spela i helgen. Okami

(Och denna kommentar har inget med nyheten i fråga! Jag tackar bara Jozo för nu vet jag vad jag verkligen känner för att spela i helgen.)

Haha, varsågod

Okami är så otroligt bra, riktigt tråkigt att det sålde så dåligt som det gjorde...

Medlem

Om det är som RE5 så tror jag inte det blir någon stor hit.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

dom har sagt att dom inte kommer gå tillbaka till gamla RE spelen, det är bara gears of war liknande action som säljer tydligen.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

dom har sagt att dom inte kommer gå tillbaka till gamla RE spelen, det är bara gears of war liknande action som säljer tydligen.

om det är så eller om det finns något ljus i världen märker
dem (och vi) väl vid release


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

It's funny... de ville komma upp i 10 miljoner med Dragon's Dogma innan

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:

It's funny... de ville komma upp i 10 miljoner med Dragon's Dogma innan

Innan release?
Kan de väl lika gärna göra Monster Hunter till PS3, Xbox och PC så folk får som de vill.

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av DarkZide8:

It's funny... de ville komma upp i 10 miljoner med Dragon's Dogma innan

Innan release?
Kan de väl lika gärna göra Monster Hunter till PS3, Xbox och PC så folk får som de vill.

De sa att de sikta jättehögt och hade ambitioner att sälja 10 miljoner. De var väldigt säkra på att spelet minst kommer sälja en miljon i bara Japan. Det var från en intervju. Men det är lite orealistiskt

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:

De sa att de sikta jättehögt och hade ambitioner att sälja 10 miljoner. De var väldigt säkra på att spelet minst kommer sälja en miljon i bara Japan. Det var från en intervju. Men det är lite orealistiskt

Med tanke på hur Capcom behandlar sina fans numera så skulle de förvåna mig om de lyckas sälja mer än 2-3.

Personligen tycker jag Capcom kan få lite skit, FUSK DLC och lovande om MML 3 som de sedan avbryter.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Så länge dom går tillbaka till sina gamla rötter med skräck och ingen generic action titel.

Inte ofta det händer men för en gång skull håller jag helt med dig Hannu
Vi behöver inte fler generiska action spel, vi behöver fler innovativa och riktigt läskiga skäck-spel, inte "slakta zombies cool" spel, som L4D.

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av DarkZide8:

De sa att de sikta jättehögt och hade ambitioner att sälja 10 miljoner. De var väldigt säkra på att spelet minst kommer sälja en miljon i bara Japan. Det var från en intervju. Men det är lite orealistiskt

Med tanke på hur Capcom behandlar sina fans numera så skulle de förvåna mig om de lyckas sälja mer än 2-3.

Personligen tycker jag Capcom kan få lite skit, FUSK DLC och lovande om MML 3 som de sedan avbryter.

Absolut. Capcom är pretty much Japans version av EA och Activision...

Medlem

Hoppas personligen det floppar. Capcom har blivit ett riktigt skitföretag och skulle aldrig drömma om att köpa deras spel längre

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Hannu:

Så länge dom går tillbaka till sina gamla rötter med skräck och ingen generic action titel.

Inte ofta det händer men för en gång skull håller jag helt med dig Hannu
Vi behöver inte fler generiska action spel, vi behöver fler innovativa och riktigt läskiga skäck-spel, inte "slakta zombies cool" spel, som L4D.

Jag håller med er båda.

Medlem

Inte sugen på något av dom. Troligtvis inte när dom ligger i realådan heller.

Medlem

Kan inte få ut bilden ur mitt huvud där 6:an är en tjej som suger av en giraff.


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

1
Skriv svar