Xbox 360 framgångsrik delvis tack vare Sonys misstag

Robot
Xbox 360 framgångsrik delvis tack vare Sonys misstag

Före detta Microsoft-chefen Robbie Bach menar att Sony tabbade sig, och att det hjälpte Xbox 360 få grogrund på marknaden.

#microsoft, #apple


Inaktiv
Xbox 360 framgångsrik delvis tack vare Sonys misstag

Ett misstag av Sony var väl att man var ett år försent. Hade Ps3:an släppts först eller samtidigt hade det verkligen sett annorlunda ut idag på siffrorna.

Sedan blev det totalt stopp när PSN hackades och blev nedstängt i över en månad.

Medlem

Playstation 3 har det mest keffa användargränssnitt jag stött på
Köpte min ps3'a mest bara för att få tillgång till blu-ray. Dock har jag samtidigt tröttnat på att Microsoft tvingar mig att betala två internetavgifter för att få spela online med mina vänner (först betala internetbolaget för att få tillgång till internet, sedan betala microsoft för att få använda deras spellobby för att kunna koppla upp mig mot mina vänners konsol och spela på varandras konsoler, vilket är en skitskum grej att ta en avgift för, de hade kunnat ge oss chansen att skriva in varandras IP direkt gratis). Så Microsoft har ju gjort sina dåliga misstag även de imho

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Playstation 3 har det mest keffa användargränssnitt jag stött på
Köpte min ps3'a mest bara för att få tillgång till blu-ray. Dock har jag samtidigt tröttnat på att Microsoft tvingar mig att betala två internetavgifter för att få spela online med mina vänner (först betala internetbolaget för att få tillgång till internet, sedan betala microsoft för att få använda deras spellobby för att kunna koppla upp mig mot mina vänners konsol och spela på varandras konsoler, vilket är en skitskum grej att ta en avgift för, de hade kunnat ge oss chansen att skriva in varandras IP direkt gratis). Så Microsoft har ju gjort sina dåliga misstag även de imho

Så inte nog med att du betalar för konsolen, tillbehören och spelen så betalar du också för Xbox live. Vart menar du att Microsoft har gjort ett misstag?

Medlem

Största misstaget för mig från Sonys sida är priset de hade på konsolen i början. Överdrivet skitdyr, klart man köpte en xbox360 då.

Medlem

Anledningen att Playstation 3 har haft lite framgång beror på att det är Playstation.

Många väljer Playstation bara pga namnet Xbox hade inte lika bra rykte från föregången generation.

Playstation 3 presterar annars sämre i spel än xbox360.
Spelat flera spel som är riktigt dåligt optimerade på ps3 jämmfört med 360


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Anledningen att Playstation 3 har haft lite framgång beror på att det är Playstation.

Många väljer Playstation bara pga namnet Xbox hade inte lika bra rykte från föregången generation.

Playstation 3 presterar annars sämre i spel än xbox360.
Spelat flera spel som är riktigt dåligt optimerade på ps3 jämmfört med 360

Tror snarare att det beror på Sonys egna titlar som de fortfarande utvecklare.

Microsoft må ha börjat väldigt bra men nu regerar i mitt tycke Sony, tror även att Microsofts satsningar på casual lir kan ha fått vissa att börja tveka kring ett köp av deras nästa konsol.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Molotov:

Anledningen att Playstation 3 har haft lite framgång beror på att det är Playstation.

Många väljer Playstation bara pga namnet Xbox hade inte lika bra rykte från föregången generation.

Playstation 3 presterar annars sämre i spel än xbox360.
Spelat flera spel som är riktigt dåligt optimerade på ps3 jämmfört med 360

Tror snarare att det beror på Sonys egna titlar som de fortfarande utvecklare.

Microsoft må ha börjat väldigt bra men nu regerar i mitt tycke Sony, tror även att Microsofts satsningar på casual lir kan ha fått vissa att börja tveka kring ett köp av deras nästa konsol.

Sony regerar nu?
På vilket sätt då jag rekomenderar ingen som inte är ute efter Sonys exklusiva titlar att köpa en ps3 då många många spel fungerar dåligt till konsolen jämmfört med 360 .
Det kan man inte bortse och det är inte bara äldre spel utan även nya.

Nej i min mening lever man lite på namnet efter dom 2 tidigare ps generationerna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

En nyhet som gjord för gammalt hederligt fanboy-flamekrig. Brace yourselves.

Medlem

Sony verkar ha sjukt dålig koll på/skiter i konkurrenterna pga en övertro till sitt eget varumärke. Läste även en intervju med PS-chefen som uppgav att de medvetet gjort ps3 svår stt utveckla till eftersom de inte ville ha för snygga spel på en gång utan att de skulle bli snyggare med tiden. Det är ju ett vettigt beslut... För det är väl inte så att utvecklarna lär sig pusha hårdvaran med tiden även om den är lättarbetad..?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Sony regerar nu?
På vilket sätt då jag rekomenderar ingen som inte är ute efter Sonys exklusiva titlar att köpa en ps3 då många många spel fungerar dåligt till konsolen jämmfört med 360 .
Det kan man inte bortse och det är inte bara äldre spel utan även nya.

Nej i min mening lever man lite på namnet efter dom 2 tidigare ps generationerna

Det är just deras egna titlar som gör att jag tycker så, visst om man endast är ute efter spel från andra utgivare än Sony så kan jag inte förneka att PS3 är ett sämre val (speciellt om man även är intresserad av de äldre titlarna). Men är man däremot ute efter en konsol som fortfarande får bra exklusiva titlar så har Microsoft inte mycket att tävla med.

Som sagt jag tror Microsoft gör ett stort misstag när de tror att de kan börja utveckla spel för den nya konsolen och mer eller mindre skippa den gamla helt. Deras alltför stora satsning på casual har iaf fått mig att vänta med att börja tveka rejält om det blir ett köp av deras kommande konsol. Vilka tror du kommer köpa den nya konsolen, jag tvivlar starkt på att en causal spelare kommer lägga ut flera tusen på en hårdvara som inte ens har speciellt många titlar vid lansering. Detta gäller inte bara konsoler utan all hårdvara, en nylanserad cpu går på en hel del tusenlappar medan de som kan vänta kan få samma komponent för en mycket billigare penning.

Medlem

Blu-Ray var misstaget från Sonys sida. Den höll priset uppe på konsolen och tillförde inget!

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

Blu-Ray var misstaget från Sonys sida. Den höll priset uppe på konsolen och tillförde inget!

Förutom blueray då. Som kostade lika mycket som PS3 om man köpte separat.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Sony vet ju hur dom tar hand om kunderna när dom patchar bort möjligheten att använda linux och också plötsligt slutar göra det möjligt för kunderna att spela sina PS2-spel på PS3an...

Sonys rykte har fått sig en ordentlig törn denna generation, deras rykte innan det var helt klart på topp.

1
Skriv svar