CoD-bråket: Activision och EA gör upp utanför rätten

Robot
CoD-bråket: Activision och EA gör upp utanför rätten

Allt juridiskt käbbel mellan Activision och EA är löst – men det blir fortfarande en rättegång mellan Activision och Infinity Ward-grundarna Jason West och Vince Zampella.

#activision-blizzard, #electronic-arts, #infinity-ward, #respawn-entertainment


Medlem
CoD-bråket: Activision och EA gör upp utanför rätten

...från en trevlig gaming industri på 80talet övergick det till rena såpan.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

...från en trevlig gaming industri på 80talet övergick det till rena såpan.

Pengar min vän, pengar.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Ankh:

...från en trevlig gaming industri på 80talet övergick det till rena såpan.

Pengar min vän, pengar.

Självklart - från spel av gamers till gamers har det blivit big business industri som omsätter mer än film industrin. Tragistk men sant!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Geeks Gaming

Hoppas vi ju att nu när dom har gått över till EA att de kanske kommer något bra spel

Medlem

Synd, de kunde stämt varandra till döds så vi hade sluppit dem.

Medlem

Hoppas att det blir en utdragen och mycket kostsam rättsprocess för båda parterna.

Medlem

När jag hör att de ska gör upp, var det min dröm scen att de skulle göra något i den här stilen:

Man kan alltid hoppas.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Ankh:

...från en trevlig gaming industri på 80talet övergick det till rena såpan.

Pengar min vän, pengar.

Självklart - från spel av gamers till gamers har det blivit big business industri som omsätter mer än film industrin. Tragistk men sant!

Lite tragiskt, men samtidigt finns det hur mycket som helst om man inte gillar AAA-titlar. Steam, XBLA, PSN, o massa indieutvecklare etc. Så länge spel som Heavy Rain och Journey finns som vågar ta ut svängarna kommer jag iaf vara gamer.

...men, bakom kulisserna sitter de säkert och dunkar varandra i ryggen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Activision var väl rädda att de skulle avslöja hemligheterna bakom den framgångsrika spelmotorn eller att de jobbade på ett nytt CoD!

Inaktiv

Hade det inte varit bättre om man kunde träffas över en fika och lösa dessa problem?

Skrivet av showerguy:

Hade det inte varit bättre om man kunde träffas över en fika och lösa dessa problem?

...eller lite MP-spel, free for all, gun game


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ut med Activision så slipper vi CoD ! nice som fan

Nej, mer CoD till folket, helst två spel om året.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av FUtech:

Activision var väl rädda att de skulle avslöja hemligheterna bakom den framgångsrika spelmotorn eller att de jobbade på ett nytt CoD!

Tror dock inte att EA behöver någon spelmotor ifrån Activision,
med tanke på att EA redan har Frostbite och ett stort antal andra egenutvecklade spelmotorer som är bra mycket bättre än den föråldrade spelmotorn som Call of Duty spelen använder.


signatur

The Year was 2027..

1
Skriv svar