Square Enix registrerar Just Cause 4-domäner

Robot
Square Enix registrerar Just Cause 4-domäner

En trea i svenska Avalanche Studios hyllade actionkavalkad är ännu inte tillkännagiven, men det hindrar inte utgivaren från att tänka långsiktigt.

#avalanche-studios, #just-cause, #just-cause-2, #square-enix


Medlem
Square Enix registrerar Just Cause 4-domäner

Hum, trean då?

Medlem

men......... just cause 3 då?

Medlem

Hell yeah! Kan det vara en hint på att vi får ett nytt spel i en av dem bästa sandlåde spelen


signatur

Idono. That's me!

Medlem

LOL redan 4an?

Medlem

Schysst anledning 4.

Öhm, översättningar är inte min starka sida. :,(


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Jag hoppas Just Cause 3 är under produktion och att vi snart kommer få se spelet och sen en release under 2013. Möjligen har Square gillat vad de sett och inser att det är lika bra att reservera JC4.

Medlem

Kört demot på Just Cause 2 på konsol och även kört trial versionen av spelet på Onlive. Äger båda spelen men har nog inte ens tagit bort plasten från dom. Inte för att det verkar vara några dåliga spel (grymt besviken dock på att pc versionen inte var samma som Xbox 360, förstår inte hur de tänkte där riktigt) utan för att jag kört andra spel och nu senaste har jag fastnat för en gammal klassiker. Denna klassiker har orsakat mig mer problem än jag haft på väldigt länge och tvingat mig att återigen ta fram papper och penna.

Men för att återgå till eventuella uppföljare på Just Cause, det lilla jag spelat av tvåan var dock tillräckligt för att få mig riktigt intresserad av spelet. Så länge de bevarar fallskärmen och grappling-hooken så skulle jag nog absolut kunna tänka mig köpa JC 3 (och säkerligen även del fyra om de fortsätter att göra spelen intressanta).

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Kört demot på Just Cause 2 på konsol och även kört trial versionen av spelet på Onlive. Äger båda spelen men har nog inte ens tagit bort plasten från dom. Inte för att det verkar vara några dåliga spel (grymt besviken dock på att pc versionen inte var samma som Xbox 360, förstår inte hur de tänkte där riktigt)

På vilket sätt är Just Cause 2 till Xbox360 annorlunda mot PC-versionen? Förutom att PC-versionen är snyggare och att du kan modda sönder det om du vill? Det är två ganska uppenbara saker som varför de inte kommer med till båda platformarna

Hursomhelst får de gärna släppa fler Just Cause-spel. Ett av de bästa öppna spelvärldar som finns


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Längtar efter ett nyt Just Cause

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av PcGamer:

Kört demot på Just Cause 2 på konsol och även kört trial versionen av spelet på Onlive. Äger båda spelen men har nog inte ens tagit bort plasten från dom. Inte för att det verkar vara några dåliga spel (grymt besviken dock på att pc versionen inte var samma som Xbox 360, förstår inte hur de tänkte där riktigt)

På vilket sätt är Just Cause 2 till Xbox360 annorlunda mot PC-versionen? Förutom att PC-versionen är snyggare och att du kan modda sönder det om du vill? Det är två ganska uppenbara saker som varför de inte kommer med till båda platformarna

Hursomhelst får de gärna släppa fler Just Cause-spel. Ett av de bästa öppna spelvärldar som finns

Missade helt att säga att det rörde sig om det första spelet och inte det andra. Det är alltså första spelet jag avser, pc versionen av det spelet var inte samma som Xbox 360 utan de använde sig av Xbox och PS2 versionen istället.

Medlem

Just cause 2 var mycket bra önskar bara det fanns mer varierande uppdrag som utnyttjade hela den stora kartan
Inte bara upprepningar av race osv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Får vem som helst köpa upp namn? Köpa upp just cause 5 så kanske inom några år kan man pressa dem på pengar?


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Inaktiv
Skrivet av swordfish:

Får vem som helst köpa upp namn? Köpa upp just cause 5 så kanske inom några år kan man pressa dem på pengar?

Ja, men bolagen har större möjligheter i dag att tvinga till sig domäner som de har rättigheter till via trademark/copyright.

När det gäller JC2 så används justcause.com som hemsida (justcause.com är alltså inte för första spelet). Kollade justcause2.com och den verkar inte ens fungera (kommer inte förbi en trasig ålders- och språkkontroll).

Medlem

Hoppas på ett utannonserande!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar