Dota 2 blir free-to-play

Robot
Dota 2 blir free-to-play

Valve bekräftar att deras hett efterlängtade Dota 2 blir en gratistitel, Dota store avslöjas.

#valve, #dota-2


Medlem
Dota 2 blir free-to-play

suck

Medlem

Trollen flockas redan...


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem
Medlem

Kommer bli kul som fan!

Edit (innan folk får något om bakfoten);

Citat:

Dota 2 will not be a pay-to-win game. All the items in the store are cosmetic, and don’t affect gameplay.
All of the heroes will be available free of charge. We believe restricting player access to heroes could be destructive to game design, so it’s something we plan to avoid.

Så då vet vi.

XAM
Medlem
Skrivet av KatOne:

Kommer bli kul som fan!

Edit (innan folk får något om bakfoten);

Citat:

Dota 2 will not be a pay-to-win game. All the items in the store are cosmetic, and don’t affect gameplay.
All of the heroes will be available free of charge. We believe restricting player access to heroes could be destructive to game design, so it’s something we plan to avoid.

Så då vet vi.

Bäst valet dom gjort. Gillar absolut inte att man måste köpa champions i LoL.

Medlem

Viktigaste frågan: Finns det hattar?!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

fan hoppades på ett Dota som man låser upp allt när man köper det, men free to play e nog int helt fel det heller

Medlem

Eftersom det endast är kosmetiska in-game prylar (som KatOne nämner), så finner jag inget negativt med detta. Det är när man kan köpa items som gör en bättre än andra (*host* Battlefield Heroes) som man bör sucka.

Dota 2 ska givetvis testas


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem

Har de implementerat systemet där folk får bättre score för att vara schysst? Gillar annars loren, hjältarna och gameplayet i HoN bättre, men communityt där är så sjukt värdelöst. Alla bara klagar, whinear och ragear hela tiden. Men jag antar att det är så i alla MOBAs.

Moderator | Testpilot

Det drar en "League of Legends", fast bättre? Låter trevligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag trodde detta redan var bestämt


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av KatOne:

Kommer bli kul som fan!

Edit (innan folk får något om bakfoten);

Citat:

Dota 2 will not be a pay-to-win game. All the items in the store are cosmetic, and don’t affect gameplay.
All of the heroes will be available free of charge. We believe restricting player access to heroes could be destructive to game design, so it’s something we plan to avoid.

Så då vet vi.

Det gillar vi! Man ska spela för att vinna, sedan får de som vill pimpa sina karaktärer möjligheten att sticka ut lite extra som måltavlor.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av warh0g:

Viktigaste frågan: Finns det hattar?!

Hattar var när hur?
Finns det misc items också?

Ne men skämt åsido, ser ut att bli ett riktigt bra spel.

Medlem

Detta var absolut inget oväntat för oss som är en del av communityn. Och att folk direkt tror att det ska bli pay2win.. Dota2 är gjort för att vara ett renodlat tävlingsspel, det finns inget utrymme för att begränsa spelarna

Medlem

Hade hellre betalat 500kr en gång, för att slippa alla trolls föralltid. F2P=Ingen bryr sig

Medlem

Var ju knappast oväntat

Medlem
Skrivet av Xaelestis:

Hade hellre betalat 500kr en gång, för att slippa alla trolls föralltid. F2P=Ingen bryr sig

Team Fortress 2? Visst, en gång i tiden var man tvungen att köpa det, men nu mera är det F2P, och ett jävligt roligt sådant.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Xaelestis:

Hade hellre betalat 500kr en gång, för att slippa alla trolls föralltid. F2P=Ingen bryr sig

Team Fortress 2? Visst, en gång i tiden var man tvungen att köpa det, men nu mera är det F2P, och ett jävligt roligt sådant.

Håller med Bojkott, kommer bli flera leavers, folk som gnäller hela tiden. Ingen kommer bry sig.

Spelat betan och det är de sämsta moba spelen som är ute, Demigod är fan i mig bättre.

Medlem

Sämsta med free-to-play är ju att communityt tar skada. Får väl hoppas att de städar ordentligt i så fall. Jag kommer dock sitta kvar i LOL tror jag.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av warh0g:

Viktigaste frågan: Finns det hattar?!

Klart det finns hattar! Hattar åt folket!

edit: http://i.imgur.com/okMTw.png

Jag hoppas verkligen vi får se en Fat Elvis Pudge, komplett med ny VA.

"Uh-huh-huh!" *hooks*

Inaktiv
Skrivet av XAM:
Skrivet av KatOne:

Kommer bli kul som fan!

Edit (innan folk får något om bakfoten);

Citat:

Dota 2 will not be a pay-to-win game. All the items in the store are cosmetic, and don’t affect gameplay.
All of the heroes will be available free of charge. We believe restricting player access to heroes could be destructive to game design, so it’s something we plan to avoid.

Så då vet vi.

Bäst valet dom gjort. Gillar absolut inte att man måste köpa champions i LoL.

LoL är ju inte ens ett pay 2 win spel, du spöar lätt alla karaktärer så länge du vet hur du ska spela. Enda bekymmer jag varit med om i LoL är att lagkamraterna är helt störda och gömmer sig i skogen hela matchen, så man måste göra allt själv.
Men att se det som ett pay 2 win spel är bara dumt

Medlem
Skrivet av warh0g:

Viktigaste frågan: Finns det hattar?!

Det kommer finnas hattar. Antar att det kommer bli exakt som systemet i TF2.

Medlem

Kommer fortsätta med lol, tyckte inte att dota 2 såg något trevligt ut


signatur

IDKFA

Medlem

fett, hattar till folket

Medlem

Jag gillar förvisso att man slipper låsa upp hjältar och att det blir gratis, men jag ser ett stort problem med det ifall det inte är något annat man kan låsa upp över tid.

För, om det inte finns någon konsekvens med att bli bannad, så kan folk bara skapa nya gratis konton utan att förlora något och då kan det lätt bli mer fusk och annat t ex ännu värre community än vad MOBA spel redan är kända för.

IP-ban kan folk lätt ta sig runt, plus att det inte är schysst för dom som bor med familj, ifall nån ter sig dåligt så får resten skit för det. Så jag undrar hur dom vill lösa det problemet!

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Jag gillar förvisso att man slipper låsa upp hjältar och att det blir gratis, men jag ser ett stort problem med det ifall det inte är något annat man kan låsa upp över tid.

För, om det inte finns någon konsekvens med att bli bannad, så kan folk bara skapa nya gratis konton utan att förlora något och då kan det lätt bli mer fusk och annat t ex ännu värre community än vad MOBA spel redan är kända för.

IP-ban kan folk lätt ta sig runt, plus att det inte är schysst för dom som bor med familj, ifall nån ter sig dåligt så får resten skit för det. Så jag undrar hur dom vill lösa det problemet!

Håller med, fast steambanning är något jobbigare, men det går väl att göra troll accounts där också antar jag..

Medlem

Finns en hel del leaks redan. Samt att massa finns i workshoppen. Kommer bli grymt.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Hmm. Intressant koncept.
Märker de har observerat LoL's framfart, och inget fel med det, och sett den största irritationspunkten för folk=köpa champions.
Finns positiva och negativa aspekter med det i mina högst personliga ögon.
Positivt: uppenbart nog har man alla hjältar! Woho!
Negativt: jag fann LoL lättare att lära sig pga många anledningar, varav en av dem var att man fick lära sig hjältarna bit för bit och inte släpptes in i den här djungeln av hjältar, vilket kan vara grymt frustrerande och förvirrande.

Så förvänta sig många fler LoL-noobs, fast ibland tom värre då de kan ha valt en hjälte för väljandets skull.
Jag (LoL-noob) kommer ha lite problem med väljandet
Broodmother ftw

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Sämsta med free-to-play är ju att communityt tar skada. Får väl hoppas att de städar ordentligt i så fall. Jag kommer dock sitta kvar i LOL tror jag.

Well, för att spela vanliga dota var man tvungen att köpa Warcraft 3 och frozen throne, det hindrade ju inte idioter från att börja spela så jag tror faktiskt inte att det spelar någon roll om det hade varit gratis eller ej.

Jag tycker att kunna klä sin karaktär kan vara kul, man får gratis items ju mer man spelar, men det är störande när man får kistor som innehåller ett stort antal items som man måste köpa en nyckel för att öppna.....


signatur

Everybody needs help.

12
Skriv svar