God of War-skaparens nästa blir ett free-to-play

Robot
God of War-skaparens nästa blir ett free-to-play

David Jaffe, den ocensurerade upphovsmannen bakom Kratos äventyr och Twisted Metal berättar hur han hatälskar hela free-to-play-systemet och hur pay-to-win är en pungspark på spelarna.

#twisted-metal, #god-of-war


God of War-skaparens nästa blir ett free-to-play

WUT?

Medlem

Följande summerar problemet tycker jag:
"Vidare utvecklar han bland annat hur tråkigt han tycker att det är att det ofta händer att utgivare och utvecklare lovar att det inte är pay-to-win, men att det i slutändan blir det ändå. Att de drar ut på progressionen för de som inte betalar för att det ska löna sig att betala, vilket gör att det blir ett väldigt högt tidspris att betala om man inte vill betala med pengar."


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Börjar alla företag med free to play eller vad äre frågan om? ... "Pay2win"

Medlem

Gillar inte att fler och fler stora företag går över till F2P.
Blir bara en jävla massa mikrotransaktioner.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hmm, skulle vart kul att se siffror på t.ex TF2's inkomster kontra om det hade släppts som ett vanligt spel, såklart omöjligt men man kan ju undra vad som ger mest profit, hattar eller boxar

Sen är ju många företag snabba med att skryta om antal nerladdningar när det till 99% är helt orelevant, att angry birds har laddats ner 100 miljoner gånger säger ju inget alls om vad företaget har tjänat på det.

Medlem

"Du behöver inte sitta där och dra igång din jävla maskin och gå igenom avtalsskärmar, laddskärmar och ladda spelet."

Alla F2P MMOs, Mobas, Fps etc jag testat har krävt detta.


signatur

Rwa?

Ursäkta mig, men det här med att alla apar efter varandra börjar bli smått löjligt. Om någon tjänade pengar på att hoppa och sxxta, skulle snart halva världen följa efter.

Var finns originaliteten? Lämnade vid den bakom oss på 1900-talet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Annanaz:

"Du behöver inte sitta där och dra igång din jävla maskin och gå igenom avtalsskärmar, laddskärmar och ladda spelet."

Alla F2P MMOs, Mobas, Fps etc jag testat har krävt detta.

Ja, eller hur, fattar inte vad han menar med det :S

Medlem

Ytterligare ett spel ner i P2W avgrunden.

1
Skriv svar