EA: "I framtiden är nästan alla spel free-to-play"

Robot
EA: "I framtiden är nästan alla spel free-to-play"

"Om du kan svepa med fingret är du en gamer", säger EA-chefen som jämför gaming med att shoppa kläder.

#ea, #microsoft, #wii-sports, #ea-sports-active, #rock-band, #guitar-hero


Medlem
EA: "I framtiden är nästan alla spel free-to-play"

Jag avskyr "mikrotransaktioner". Betalar hellre för ett spel som jag sedan kan spela hur jag vill istället för att hela tiden upptäcka att jag måste köpa nästa balla pryl för att komma vidare och kunna utnyttja spelets fulla potential.

Men det är bara min åsikt...

Medlem

dyster framtid


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Dra åt ******. Då skulle det bli att enbart spela indiespel och gamla spel då.

Medlem

- "Förutom våra, för vi tycker inte om billiga spel just nu, men imorgon kanske vi gör det. Eller kanske inte, det beror på vad dagens tärningar/tebladen säger då."

Medlem

Gäller detta även singleplayer spel?


signatur

Det var detta...

Inaktiv

EA har förstört Battlefield 3

Medlem

EA har förstört många spel.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

zsm
Medlem

Åh EA, ständigt en sådan visionär...

Medlem

Eller så gör man som vissa andra spelutvecklare, gör ett genuint bra spel och säljer flera miljoner kopior för 500kr. Men jag vet inte, sälja virtuella t-shirts låter ju också bra.
Eller så gör man som Blizzard säljer ett grundspel + expansioner som sammanlagt hamnar runt 500kr, tar 120kr i månadsavgift OCH säljer saker till spelarna. Och inga fjantiga microtransaktioner, utan de tar 100-200kr per virtuell pryl.
Men jag vet inte, det kanske kräver att man gör ett bra spel, och sånt har man kanske inte tid med på EA.

Inaktiv

ok EA, nyss klagade ni på att reor urvattnar spelens "värdighet" och IP, och sen en vecka senare kör ni reor i er egna onlinebutik o nu det här. Som tur är så brukar dessa framtidsvisionärer inom mjuk och hårdvara inte ha helt rätt.

Luktar BS ändå, tror att det alltid kommer att finnas en stor målgrupp som är redo att betala för att få ett HELT spel en gång och inte behöva hosta upp en massa tior hit o dit för att få items. Varför ser vi inte arkadhallar överallt?

God damn it EA, jag vill inte vara en hatare och bli klassad som fjortis på detta forum men ni gör det så svårt.

Medlem

och vi som hjälpt till att bygga upp era företag blir pissade på i framtiden med andra ord


signatur

God is dead

Medlem

Är det bara jag som tycker att det känns som om att EA försöker provocera så många som möjligt?

Titta in på nästan alla spelsidor så är det inte särskilt svårt att se hur majoriteten ställer sig inför F2P spel sen säger dom korkade saker som att det är framtiden osv.

EA... EA...


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem

Med andra ord, en återgång till hur det var förut och själv skulle jag inte ha något emot det. Betalar gärna för ett spel där utvecklaren har äkta kärlek för sin skapelse. Det är på grund av just denna passion som jag hellre donerar pengar än köpa spel av EA (som en gång i tiden hade samma passion men sedan fick de storhetsvansinne) som uppenbarligen bara är ute efter att göra sina ägare ännu rikare.

Medlem

Bryr mig inte så mycket. Bara det inte blir pay to win, så är det lugnt för mig Kolla på LoL tex, dom verkar har lyckats rätt bra.
(om man bortser från den extremt låga mognadsgraden i communityn)

Fast skulle lika gärna kunna betala 500kr för nytt spel med.
325h nöje(bf3) för 500 spänn är skapligt billigt.

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Hipp klädbutik? Någon borde starta free-2-wear-kläder. Man får 2 vanliga t-shirts, men vill man ha de coola med tryck får man betala.

Inaktiv
Skrivet av Ostfarfar:

Är det bara jag som tycker att det känns som om att EA försöker provocera så många som möjligt?

Titta in på nästan alla spelsidor så är det inte särskilt svårt att se hur majoriteten ställer sig inför F2P spel sen säger dom korkade saker som att det är framtiden osv.

EA... EA...

Enda problemet är väl att det finns en stor grupp människor som hela tiden ska handla en massa skit och stödjer dessa spel.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA!!!

Inaktiv
Skrivet av Ostfarfar:

Är det bara jag som tycker att det känns som om att EA försöker provocera så många som möjligt?

Titta in på nästan alla spelsidor så är det inte särskilt svårt att se hur majoriteten ställer sig inför F2P spel sen säger dom korkade saker som att det är framtiden osv.

EA... EA...

Du har så rätt, känns som att dom har haft ett möte där dom insett att deras PR måste förbättras, någon har läst om troll på nätet och vips så är det deras nya idé! Klassikern "all PR är bra PR", är förbannat felaktig.

edit: skön min EA killen har ändå på bilden, nästan som trollface, fast åt andra hållet.

problem gamers?

Medlem

"Han tillägger:

– Om du kan svepa med fingret är du en gamer."

FEL!

- Om du hade flickvän i skolan är du ingen gamer.

- Om du körde moped och hängde med polarna utanför kiosken i tonåren är du ingen gamer.

- Om har fler än 5 irl vänner så är du ingen gamer.

Om du däremot:

- Hade en C64 som barnvakt.

- Fortfarande minns banväljarfusket på Bubble Bobble till NES.

- Kan namnen på fler städer i Tamriel än i Frankrike

- Har slösat bort 500 spänn på arkadspel på finlandsfärjan... enkel resa.

DÅ är du en gamer.

Fyll på med flera...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag tror att framtiden ser ut så för MMOs men inte för vanliga triple AAA titlar. För att då skulle man behöva kasta bort butiker som Gamestop, Wallmart och internet sidor som Amazon osv.... och dom kedjorna kommer aldrig tilllåta det eftersom det är så mycket pengar inblandat i spelbranschen.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:

Jag tror att framtiden ser ut så för MMOs men inte för vanliga triple AAA titlar. För att så skulle man behöva kasta bort butiker som Gamestop, Wallmart och internet sidor som Amazon osv.... och dom kedjorna kommer aldrig tilllåta det eftersom det är så mycket pengar inblandat i spelbranschen.

dock tror jag att många mer spel kommer vandra in till mmo delen och att AA+ (som inte är mmo spel) spel kommer bli mindre en vad dom är just nu (i antal nya spel)


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Free to play, expensive to enjoy

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Icerock:

Jag tror att framtiden ser ut så för MMOs men inte för vanliga triple AAA titlar. För att så skulle man behöva kasta bort butiker som Gamestop, Wallmart och internet sidor som Amazon osv.... och dom kedjorna kommer aldrig tilllåta det eftersom det är så mycket pengar inblandat i spelbranschen.

dock tror jag att många mer spel kommer vandra in till mmo delen och att AA+ (som inte är mmo spel) spel kommer bli mindre en vad dom är just nu (i antal nya spel)

Jo det tror jag absolut att de kommer att krympa, jag menar kolla bara på årets E3 det var bara uppföljare till spel inget nytt så om framtiden ser ut så får vi bara uppföljare och då krymper antalet spel automatiskt, i alla fall in AAA sektorn.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Hans uttal kan han ta och trycka upp nånstans där bak, hoppas EA går i konkurs i framtiden så som dom håller på med.

Medlem
Skrivet av Icerock:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Icerock:

Jag tror att framtiden ser ut så för MMOs men inte för vanliga triple AAA titlar. För att så skulle man behöva kasta bort butiker som Gamestop, Wallmart och internet sidor som Amazon osv.... och dom kedjorna kommer aldrig tilllåta det eftersom det är så mycket pengar inblandat i spelbranschen.

dock tror jag att många mer spel kommer vandra in till mmo delen och att AA+ (som inte är mmo spel) spel kommer bli mindre en vad dom är just nu (i antal nya spel)

Jo det tror jag absolut att de kommer att krympa, jag menar kolla bara på årets E3 det var bara uppföljare till spel inget nytt så om framtiden ser ut så får vi bara uppföljare och då krymper antalet spel automatiskt, i alla fall in AAA sektorn.

nu har jag dock inte hängt med alltför mycket på året e3 men tyckte det inte var för månbga uppföljare endå och ganska många nya spel i år men kan ha fel.
hoppas bara f2p utväklas så det inte funkar riktigt som det gör nu så kan det en funka även om jag skelv vill ha spel som kåstar att köpa.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

World of Tanks är ett f2p som jag tycker fungerar riktigt bra och finns ju BF Online, Ghost Recon Online plus en massa andra så det växer hela tiden och det finns uppenbarligen ganska många som uppskattar det!


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Blir alla spel F2P så kommer inte folk att villja spendera pengar på varenda ett, då blir det inte lönsamt längre. Det skulle aldrig fungera praktiskt.

Medlem

-Good morning, and welcome to the Black Mesa Transit System. This automated train is provided for the security and convenience of the Black Mesa Research Facility personnel. The time is eight-forty seven A.M... Current outside temperature is ninety three degrees with an estimated high of one hundred and five...

PLEASE DEPOSIT MORE MONEY TO CONTINUE GAME!

...-The Black Mesa compound is maintained at a pleasant sixty-eight degrees at all times. This train is inbound from Level Three dormitories to Sector C Test Labs and Control Facilities. If your intended destination is a high security area beyond Sector C, you will need to return to the Central Transit hub in Area Nine and board a high security train.

PRESS X NOT TO DIE!
ERROR!
X KEY NOT UNLOCKED YET!
PLEASE DEPOSIT MONEY TO UNLOCK X KEY!
...
ERROR!
Esc KEY NOT UNLOCKED YET!
PLEASE DEPOSIT MONEY TO UNLOCK Esc KEY!

123
Skriv svar