Digitala fullversionen av Diablo 3 begränsas ett tag

Robot
Digitala fullversionen av Diablo 3 begränsas ett tag

Sedan patch 1.0.3 har en begränsning på den digitala versionen av Diablo 3 införts. Spelare måste spela med "Starter Edition" i upp till tre dagar.

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Digitala fullversionen av Diablo 3 begränsas ett tag

Jävla trevligt att behöva vänta i tre dagar när man tar 13 på ~2h.


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem
Skrivet av Mogres:

Jävla trevligt att behöva vänta i tre dagar när man tar 13 på ~2h.

Exakt, då borde de även fölänga trial versionen om de inför detta

Inaktiv

Skämtar dom eller? Lite märkligt att detta inte behövs för Steam, Origin m.m

När ska Blizzards hat mot deras kunder sluta?

Detta är enligt mig helt sinnessjukt. Va fan sysslar dom med?

Medlem

Jisses vilket fiasko detta blivit....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

ndr
Medlem

Hela D3 grejen börjar bli en cirkus..vad har hänt med Blizzard egentligen??

Medlem

Först skall dom som köpt den fysiska versionen av spelet drabbas av diverse skit för att folk piratkopierar. Då köper folk den digitala versionen för att slippa (en del av) problemen. Så händer detta med den digitala versionen...

Är snart inte säker på om man skall köpa expansionerna till SC2 längre, även om man gillade spelet. Vill inte stödja dom längre.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent
Skrivet av ndr:

Hela D3 grejen börjar bli en cirkus..vad har hänt med Blizzard egentligen??

Jo precis, funderar lite jag också.

Dessutom så ser man att tonen mot Blizzard börjar svänga lite. Innan D3 var Blizzard gudar som gjorde allt rätt och ingen ifrågasatte för gjorde man det fick man veta att man hade fel och var dum i huvudet. Nu känns det som att lägret som är skeptiska mot Blizzard blivit större.

Medlem
Skrivet av ndr:

Hela D3 grejen börjar bli en cirkus..vad har hänt med Blizzard egentligen??

Blizzard som är så ofelbara enligt sina hardcore fans


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av ndr:

Hela D3 grejen börjar bli en cirkus..vad har hänt med Blizzard egentligen??

Activision hände.


signatur

Jaha.

Medlem

Blizzard fortsätter sin trollning för att se när folk slutar vara blind av nostalgin

Medlem

Förhoppningsvis kan det lösas på ett bättre sätt, men som det är nu så finns restriktionerna på grund av att gold spammers och liknande kan köpa en digital kopia och spamma skiten ur general chat eller liknande (tidigare även farma guld med bottar osv), och sedan häva betalningen på olika sätt. På grund av detta så väntar Blizzard nu med att uppgradera kontot till dess att betalningen gått igenom.

EDIT: Därav "upp till tre dagar" vilket är ungefär hur lång tid det kan ta för betalningen att gå igenom. Som noterat så är det oftast kortare än så. Givetvis är det inte optimalt, men det är ganska tydligt att det behövs om någon besökt General chat. Eller snarare, en lösning för problemet med gold spammers ovan behövs, kanske inte nödvändigtvis just den här. Gissningsvis var den här lösningen den enklaste att genomföra i tid för 1.0.3.

Medlem

Piratkopiering blir mer och mer lockande.

Medlem

Synd för dem som köpte digitalt detta är väl en del av det negativa som kan finnas med digital nerladdning men kan även hända för dem som har en fysisk kopia. Kanske kan detta hjälpa med att man slipper se allt spammande i chatten om plvl/guld/gear etc

Medlem

Fiasko? Cirkus? Vad tjatar ni om. Jag har 0 problem med spelet ^^ det är det som räknas.

Medlem

Ni hade sluppit alla dessa problem (för att inte tala om arga konsumenter och att ert rykte som spelföretag inte längre är det som det en gång var) om ni slopat kravet för att vara uppkopplad för de som bara vill spela klart spelet. Men nej, ni anser tydligen det vara värt alla dessa besvär för att slå två flugor i en smäll (piratkopiering och AH) dock tvivlar jag på att ni kommer lyckas med någotdera.

Det är väldigt tråkigt att se ett av de bästa spelföretagen som finns gå den väg de gått den senaste tiden, efter att Vivendi bestämde sig för att gå ihop med Activision har det bara gått utför med Blizzard (och jag säger detta som ett fan).

Medlem

Någon som har en befogad misstanke till varför det är just de digitala exemplaren som drabbas? I praktiken borde det ju inte vara nån skillnad mellan fysiskt och digitalt; bara två olika sätt som man får registreringskoden..?

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Fiasko? Cirkus? Vad tjatar ni om. Jag har 0 problem med spelet ^^ det är det som räknas.

Kul för dig, kom ihåg detta när du själv drabbas och är en av de som är förbannad över att saker inte funkar som det ska;).

Medlem

Tycker det är helt ok med drm som var i början. Det förhindrade piratkopiering kraftigt och gjorde att man inte kunde fuska till sig saker. Visst det kan bli problem i början som det var med error 37 men det är inte så jävla farligt. Men när de medvetet begränsar spelare på det här sättet så är det bara riktigt dåligt gjort.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Det är väldigt tråkigt att se ett av de bästa spelföretagen som finns gå den väg de gått den senaste tiden, efter att Vivendi bestämde sig för att gå ihop med Activision har det bara gått utför med Blizzard (och jag säger detta som ett fan).

Vivendi kommer att ta upp en möjlig försäljning av Activision Blizzard på sin nästa bolagsstämma, som ska vara idag, fredag 22 juni. Det betyder dock inte att det blir något av de planerna, men det kommer diskuteras i alla fall. Anledningen är att bolaget planerar att skifta strategi.
http://www.bloomberg.com/news/2012-06-07/vivendi-said-to-disc...

Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Tycker det är helt ok med drm som var i början. Det förhindrade piratkopiering kraftigt och gjorde att man inte kunde fuska till sig saker. Visst det kan bli problem i början som det var med error 37 men det är inte så jävla farligt. Men när de medvetet begränsar spelare på det här sättet så är det bara riktigt dåligt gjort.

Det finns mig veterligen ingen DRM som förhindrat att spelen inte gått att kopiera, göra det svårare absolut men inte mer även om det ur en ekonomisk synvinkel för utgivaren/utvecklaren har väldigt stor betydelse. Så alltså finns det inte längre något godtagbart skäl till att ha kvar DRM efter ett visst antal dagar eller veckor. Det enda som händer är att man jävlas med fel personer och det är dessa personer man absolut inte under några som helst omständigheter vill bli av med.

Medlem

haha diablo 3, vilket jävla dunderfiasko till spel. hade förväntat mig att det skulle vara dubbelt så stort också :/

blizzard har blivit mätta verkar det som. visste att det skulle bli så här när dom gick med bobby kotick o co.

diablo 3 som skulle bli årets bästa köp för mig verkar istället bli årets sämsta...

Medlem
Skrivet av ndr:

Hela D3 grejen börjar bli en cirkus..vad har hänt med Blizzard egentligen??

Activision är vad som har hänt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av flyawaynille:

Tycker det är helt ok med drm som var i början. Det förhindrade piratkopiering kraftigt och gjorde att man inte kunde fuska till sig saker. Visst det kan bli problem i början som det var med error 37 men det är inte så jävla farligt. Men när de medvetet begränsar spelare på det här sättet så är det bara riktigt dåligt gjort.

Det finns mig veterligen ingen DRM som förhindrat att spelen inte gått att kopiera, göra det svårare absolut men inte mer även om det ur en ekonomisk synvinkel för utgivaren/utvecklaren har väldigt stor betydelse. Så alltså finns det inte längre något godtagbart skäl till att ha kvar DRM efter ett visst antal dagar eller veckor. Det enda som händer är att man jävlas med fel personer och det är dessa personer man absolut inte under några som helst omständigheter vill bli av med.

Mig veterligen har inte diablo 3 crackats än. Spelet spelas ju online på blizzards servrar så det skiljer ju sig mot ubisofts drm som bara vill ha connection hela tiden.

Medlem

Jag önskar att FZ alltid skrev ned en länk till den officiella källan. Jag vill kunna klicka mig till inlägget...

Inaktiv
Skrivet av Skelögd:

haha diablo 3, vilket jävla dunderfiasko till spel. hade förväntat mig att det skulle vara dubbelt så stort också :/

blizzard har blivit mätta verkar det som. visste att det skulle bli så här när dom gick med bobby kotick o co.

diablo 3 som skulle bli årets bästa köp för mig verkar istället bli årets sämsta...

Jag tycker det mesta känns "fel" med Diablo 3.

Jag kommer säkert få en del tummen ner men Diablo 3 känns mycket mer som WoW. En hel del onödiga money sinks istället för man ska farma monster.

Cutscenes som man MÅSTE trycka bort för att skippa, Blizzard vill ju att vi ska farma act 3-4 och det är inte riktigt kul att gå igenom övervärlden på någon av dem då det är så korta och cutscenes är tråkiga att skippa för 24'e gången.

Auktions huset gör det onödigt att farma efter gear ens, sälj skit på AH för överpris och de säljer oftast.

Builds som folk använde för att klara Inferno ect för de var undergearade gjordes sämres/"fixades" snabbt. Folk dör ochså pga "rubber-banding" då mobs helt plötsligt spawnar enligt servern.

Nae, jag tycker personligen Diablo 3 var helt ok för 1-2 genomkörningar, jag har iofs 3 klasser att spela till, samt för "story" för båda könen men jag föredrar Diablo 2 över Diablo 3.

Medlem

Perfekt, då slipper man Gold4gold spammarna, nu kan man kanske aktivera General chatten utan att behöva se chatspammarna igen


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ndr:

Hela D3 grejen börjar bli en cirkus..vad har hänt med Blizzard egentligen??

Skrivet av Dunder:

Jisses vilket fiasko detta blivit....

+1

Medlem
Skrivet av zlax:

Jag önskar att FZ alltid skrev ned en länk till den officiella källan. Jag vill kunna klicka mig till inlägget...

Kom igen nu FZ, God journalistik kräver källhänvisningar. Eller strävar ni efter att hålla aftonbladet kvalitet?

dmn
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ni hade sluppit alla dessa problem (för att inte tala om arga konsumenter och att ert rykte som spelföretag inte längre är det som det en gång var) om ni slopat kravet för att vara uppkopplad för de som bara vill spela klart spelet.

På vilket sätt skulle ett offline-läge hjälpa mot något problem överhuvudtaget?

123
Skriv svar