Aliens-fansen rasar över inga kvinnor i Colonial Marines

Robot
Aliens-fansen rasar över inga kvinnor i Colonial Marines

Startar namninsamling för att få utvecklarna att ändra på sig – vad säger Sigourney Weaver?

#gearbox, #aliens-colonial-marines


Medlem
Aliens-fansen rasar över inga kvinnor i Colonial Marines

Jag stödjer namninsamlingen! Kvinnor ska finnas med i alla spel!(man måste ju ha nått o kolla på hö hö nä vars)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Kvinnor + Aliens = Fler Aliens = Mer att döda
Fast förvisso så va de väl nån herre som rök i första filmen väl som "födde" en Alien utan kejsarsnitt.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av delli:

Kvinnor + Aliens = Fler Aliens = Mer att döda
Fast förvisso så va de väl nån herre som rök i första filmen väl som "födde" en Alien utan kejsarsnitt.

Yes det var det, han var dum nog att ställa sig nära ett ägg som började öppna sig så att en facehugger kunde anfalla hans ansikte.

Sure dumt att det inte finns med kvinnor att spela om det ska utgå efter serien av filmerna. Men det är väl inget att bli förbannad över som dessa blivit, tror det inte blir mindre spelbart för att inte kvinnor medföljer i liret.

Medlem

Får jag inte spela som en fager latin-amerikansk valkyria så ska jag banne mig få ha ett skägg som skulle få den hårdaste noshörningshuden att flagna.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem
Skrivet av delli:

Kvinnor + Aliens = Fler Aliens = Mer att döda
Fast förvisso så va de väl nån herre som rök i första filmen väl som "födde" en Alien utan kejsarsnitt.

Hehe, i rymden kan ingen höra dig skrika, även ifall du råkat bli gravid med en rymdbebis. Klart att Ripley (the Queen of Queens, så att säga), kloner, robotar osv ska vara med i ett riktigt Aliens spel. Sen förstår jag inte alls vad Cellofan ska ha att göra med äkta Rymdlä]der?

Medlem

Dessa jävla namninsamlingar för minsta lilla missnöje. Vill ni ha kvinnor så lägg upp en kontaktannons!

Vox
Medlem

Stödjer det helt och fullt. Om de exempelvis gjorde ett spel baserat på Terminator och sen inte gav spelaren möjligheten att spela som ett stort manligt muskelberg med stenansikte hade jag också blivit förbannad.

Inaktiv

Fixa ett Vasquez skin ffs!

Medlem
Medlem

På de gamla videoboxarnas tid stod det "I rymden kan ingen höra deg skrika."
Varje gång jag såg det tänkte jag "Nej, inte på jorden heller.".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ugh, hatar Vasquez, tråkigare karaktär får man leta efter.

Medlem
Skrivet av Vox:

Stödjer det helt och fullt. Om de exempelvis gjorde ett spel baserat på Terminator och sen inte gav spelaren möjligheten att spela som ett stort manligt muskelberg med stenansikte hade jag också blivit förbannad.

+1


signatur

”Halvt nerdödad.”

Medlem

Extremt osmart av tillverkaren. Det verkar som dom förutsätter att inga kvinnor kommer köpa spelet ändå, så varför bry sig? Säg mig, i vilken annan bransch har man råd att alienera (heh) 50% av den potentiella köpkretsen redan från början?

Det vore väl en sak om Aliens utspelade sig i ett universum där det bara fanns män, på grund av nån sorts genetisk katastrof eller liknande, men i ett universum som konstant befolkats med kvinnliga hjältinnor och karaktärer från dag 1, och som ärligt talat handlar om en kvinna? Jösses, måste varit en satans korvfest på designmötena.

Medlem

Deras spel, låt dom göra hur dom vill. Köp spelet/bojkotta.. upp till dig.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Juel91:

Ugh, hatar Vasquez, tråkigare karaktär får man leta efter.

Ja, stereotypt manlig är ju inte så intressant.

Medlem

Ripley, Vasquez, Ferro och Dietrich???
Dietrich och Vasquez är ju samma person?
Så det är två hårdingar och en pilot (vilket iofs också är hårt men ingen Marine..)
Men vem bryr sig i slutändan, det är ju precis samma som i BF3. Inga kvinnor där heller, det är ett optimeringsproblem, de måste ha ett eget skelett och egna animationer och egna texturer på tjejerna.

Medlem

Kvinnorna följer med Day One-DLC-paketet "Colonial Women"

Medlem

Vem FAAAAN bryr sig när spelet kommer suga mer röv än AvP. Herregud...

Medlem

Namninsamlingar hit och dit. Vet inte hur stor nytta det kommer göra men jag stödjer ändå grundtanken här. När man tänker Alien-serien så tänker jag fan på Ripley, Call, Vasquez (och Shaw får man väl lägga till nu), så det känns helt enkelt fel om det bara är massa tråkiga, personlighetsbefriade snubbar.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av delli:

Kvinnor + Aliens = Fler Aliens = Mer att döda
Fast förvisso så va de väl nån herre som rök i första filmen väl som "födde" en Alien utan kejsarsnitt.

Yes det var det, han var dum nog att ställa sig nära ett ägg som började öppna sig så att en facehugger kunde anfalla hans ansikte.

Sure dumt att det inte finns med kvinnor att spela om det ska utgå efter serien av filmerna. Men det är väl inget att bli förbannad över som dessa blivit, tror det inte blir mindre spelbart för att inte kvinnor medföljer i liret.

Det var ju dumt av honom att inte veta att det skulle komma ut nåt som heter Facehugger och lägga ägg i honom som sedan skulle kläcka ett ohyggligt monster som vid födelsen kommer sprätta upp hans kropp och sedan käka upp hans vänner!


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

inget "We´re in the pipe five by five"?


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Undra om Aliens-fansen kommer göra en "hatattack" snart också.

Medlem

Mångfald förgyller

Samt, 'rasar'

Ish
Medlem

Jag rasar över användandet av order rasar a la aftonblaskan.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

PaZ
Medlem

De borde spara en hel del polygoner på att bara göra kvinnliga modeller, om det skulle vara det som är problemet. Vore intressant överhuvudtaget med en shooter där man bara kan vara kvinna i multiplayer...

Medlem

SJÄLVKLART ska man kunna spela som kvinna i Colonial Marines!

Tog detta för givet och som någonting självklart. Väldigt konstigt om utvecklarna inte själva inser detta.

Ska man göra ett spel baserat på ett IP som gjort mycket för porträtterandet av starka kvinnor som inte tar någon skit och är kapabla personer i sig själv utan att vara något slags "bihang" till någon manligt karaktär (som t.ex. Ripley), är något som traditionellt varit en bristvara i Hollywood...så är det IMO närmast helgerån att inte inkludera detta för spelaren.

Avslutar med denna klassiska replik från filmen Aliens.

SE

Medlem

Tycker att det är bra att man inte kommer kunna spela som en kvinna i Colonial Marines. Kvinnor är inte anpassade för strid och det är bara dagens feministpropaganda som har hjärntvättat många pojkars hjärnor.

Medlem

Känns lite löjligt att de säger "se det som en till film" och sen "nej tyvärr inga kvinnliga karaktärer i MP"

Jag antar/hoppas ju på att de finns med i SP åtminstånde?
Man glömmer aldrig Vasquez t.ex

Skriv svar