Steam-rean sänkte Ubisofts DRM

Robot
Steam-rean sänkte Ubisofts DRM

Vissa spel blev ospelbara när det hårda säljtrycket från Steam sänkte Uplay-servrarna.

#valve, #ubisoft, #tom-clancys-ghost-recon-future-soldier


Medlem
Steam-rean sänkte Ubisofts DRM

Heh. Bra nyhetsbild. Titanic var ingen ångbåt va? I så fall hade den passat bättre

OnTopic:

Ytterligare en anledning att skippa DRM och annan onlineverifireringsskräp.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Precis varför jag inte köper ubisoft spel


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av conthox:

...Titanic var ingen ångbåt va?

Jo, det var den. De kokade vatten genom att elda med kol.
Så bilden passar utmärkt


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Tur att man aldrig köpt ett ubisoft spel, kommer aldrig göra det heller.

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av conthox:

...Titanic var ingen ångbåt va?

Jo, det var den. De kokade vatten genom att elda med kol.
Så bilden passar utmärkt

Heh. Det kanske till och med så att det är Titanic på bilden... Där ser man vilken koll jag hade... >.<


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ubisofts DRM suger... Det är vi som äger riktiga spelen som får problem medans piraterna inte har några alls... så jävla bitchigt!

Medlem

Ubifail scores again!


signatur

Retro.

Medlem

Slutade köpa ubisofts produkter för ett par år sen då de började med aggressiv drm. Spelen blev då lättare att spela med crack än orginal.

Medlem

Uplay?

More like, Uwait!

Medlem

Ja, där fick jag allt för att jag köpte AssCreed-paketet som jag länge hållit ögonen på. Att jag aldrig lär mig.

All denna negativa kritik som riktas mot Ubi kan ju bara inte vara hälsosam för deras marknadsvärde. Varför avskaffar de inte sitt DRM medan de kan?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Återigen DRM kommer bara vara ett problem för de som köper produkterna, sällan det är det för de som laddar ner gratis. Här har ni beviset varför inte konstant onlive funkar, räcker med en enkel DDoS attack så kan ni glömma att köra spelet ett tag. Det är inte första gången detta händer, Ubisoft hade tydligen problem med något spel i AC serien för något år sedan. Detta spel vill jag minnas är numera helt fritt från denna drakoniska DRM.

"Varför avskaffar de inte sitt DRM medan de kan? "

För de vet att detta kommer inte påverka deras försäljning på konsol, hade det gjort det så kan jag garantera att det varit borta redan.

Angående AC samlingen så ska de ha tagit bort viss DRM från tidigare spel i serien, har för mig att det endast är sista spelet som fortfarande har kvar denna form av pest.

Medlem

Jag gillar personligen vissa spel som Ubisoft gör, men som en Studerande Utvecklare säger jag att detta är bullshit.. Det ska alltid gå att spela spelet.

Obviously har man köpt spelet för att spela det men ifall servrarna inte håller och det är en jävulsk DRM, då måste folket från Ubisoft göra något åt detta !

Lovade dem inte att det INTE skulle vara någon DRM på GRFS !

Medlem

De kommer med största sannolikhet aldrig avskaffa sitt drm då det är till för att göra ägarna samt andra investerare lugna om att deras produkter är "säkrade" så pass gott det går mot pirater.

Denna rädsla för att lämna produkter oskyddade är större än sannolikheten att de skulle sälja utan DRM just för att de annars skulle missa en hel del finansiering för att ens utveckla spelen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Har lite svårt att förstå folk som i protest inte köper vissa spel för att utgivaren är dum i huvudet. Är spelet i fråga bra så är det ju fortfarande värt att stödja utvecklaren.

Jag hjälper ju hellre en bra och en dålig människa än ingen alls, för att göra en lättintaglig analogi.

Bara så att ni är med på det, Ubisoft har faktiskt blivit bättre på senare tid. De har tagit bort sin DRM från ett par spel, som till exempel HoMM6, och de gjorde Rayman Origins samt publicerade Trackmania 2, båda utan DRM.

De gör dessutom väldigt bra spel som alla är relativt originella, och har inte fördärvat spelserier (förutom Rayman med kaninerna).

Jag förstår varför ni uttrycker er illa om dem, det har jag också gjort, och jag är definitivt inte för DRM, men ni får samtidigt inte glömma att det finns värre företag där ute.

Medlem

Ubisoft gör väldigt bra spel, deras DRM däremot förstör mer än det hjälper.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

De kommer med största sannolikhet aldrig avskaffa sitt drm då det är till för att göra ägarna samt andra investerare lugna om att deras produkter är "säkrade" så pass gott det går mot pirater.

Denna rädsla för att lämna produkter oskyddade är större än sannolikheten att de skulle sälja utan DRM just för att de annars skulle missa en hel del finansiering för att ens utveckla spelen.

Hade folk även struntat i att köpa konsolspelen så kan jag garantera dig att de inte dröjt speciellt länge innan vi hade sett en helt annan attityd från Ubisoft när det kommer till hur de behandlar sina kunder. Ett företag som säljer något är ingenting utan dessa, bojkotter funkar men det krävs att en stor andel köpare aktivt bojkottar för att så ska ske. Kanske ser vi en ändring först när även konsolägarna drabbas, om nästa generation inte kommer stödja andrahandsmarknaden lär vi nog få se en hel del upprörda konsumenter.

Medlem

Äger icke ett spel från Ubisoft och kommer troligtvis aldrig att göra det heller.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Farcry, Trackmania? Spelar man har man nog nån gång kommit i kontakt med ett utav deras varumärken.

Medlem

När andra industrier gör allt för att få kunder att vara positiva till ett varumärke så gör Ubisoft tvärt om och struntar i om dom gör folk förbannade, och sedan säger dom att kunderna tycker att det är helt ok.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har lite svårt att förstå folk som i protest inte köper vissa spel för att utgivaren är dum i huvudet. Är spelet i fråga bra så är det ju fortfarande värt att stödja utvecklaren.

Jag hjälper ju hellre en bra och en dålig människa än ingen alls, för att göra en lättintaglig analogi.

Låter som du inte förstår innebörden av vad bojkott är och vad det hela går ut på. Det är personer som resonerar som du gör som gjort att vi fått den DRM vi nu har. Dessa personer brukar också utgå från att eftersom de själva inte drabbas så måste det ju vara som så att det som folk säger bara är ren och skär BS.

Jag vill också gärna att en bra utvecklare ska få betalt för mödan men samtidigt vill jag inte få utgivaren att tro att jag tycker det är okej med den form av DRM som de använder. Eftersom min avsky mot hur utgivare behandlar sina kunder är något jag anser vara av större vikt så kan jag inte köpa produkten ifall priset i sig inte är vad jag anser vara rimligt (ett spel med drakonisk DRM är inte värt mer än någon hundring).

Medlem

Ännu en bra anledning till att inte hålla på med dom där skitskydden

Medlem

Blev påverkad av det när jag skulle köra HoMM6 på Steam, visserligen har jag inte betalat för det utan vann spelet under Holiday eventet som var under julen.

Medlem
Skrivet av Den Lille Grisen:

Bara så att ni är med på det, Ubisoft har faktiskt blivit bättre på senare tid. De har tagit bort sin DRM från ett par spel, som till exempel HoMM6, och de gjorde Rayman Origins samt publicerade Trackmania 2, båda utan DRM.

De gör dessutom väldigt bra spel som alla är relativt originella, och har inte fördärvat spelserier (förutom Rayman med kaninerna).

Jag förstår varför ni uttrycker er illa om dem, det har jag också gjort, och jag är definitivt inte för DRM, men ni får samtidigt inte glömma att det finns värre företag där ute.

Sett till DRM och hur de behandlar sina kunder skulle jag nog vilja påstå att Ubisoft är värre än samtliga andra. Sett till spelen de släpper däremot så stod de för de mest intressanta titlarna på årets E3.

Medlem

Det är av den här anledningen som DRM vore bättre om det försvann helt och hållet.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har lite svårt att förstå folk som i protest inte köper vissa spel för att utgivaren är dum i huvudet. Är spelet i fråga bra så är det ju fortfarande värt att stödja utvecklaren.

Jag hjälper ju hellre en bra och en dålig människa än ingen alls, för att göra en lättintaglig analogi.

Ooh! Jag kan också skapa lättintaglig analogi!!!

Vi kan jämföra Ubisoft med ICA istället.

Vi går in på ICA och ska veckohandla, alarmet ljuder då vi går genom dörrarna "VARNING: Potentiella tjuvar har kommit in" du känner nu stämpeln i pannan och du ser ICA vakterna vid utgångarna som snart ska muddra dig.

Idiot som du är så går du med på att bli behandlad som kriminell fastän netto inte behandlar dig som en kriminell i sin affär.

När du äntligen kommer hem så ringer det på dörren, en av väktarna ville bara kolla en sista gång så inget stulet kom med hem, han informerar dig om att du kommer bli uppringd 1 gång varje dag så att de kan förhöra dig om potentiella stölder och om du glömmer rapportera in så låses ditt kylskåp elektroniskt!

Medlem

Köpte Assassins Creed Brotherhood och Revelations i helgen, och kunde inte spela någon av dem. Med tanke på att man var hemma i sjukt tillstånd och köpte dem för att ha ngt att göra så kan man säga att jag lackade ur lite halvt, går ju inte att spela alls utan aktivering på Uplay.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av BeeJac:

De kommer med största sannolikhet aldrig avskaffa sitt drm då det är till för att göra ägarna samt andra investerare lugna om att deras produkter är "säkrade" så pass gott det går mot pirater.

Denna rädsla för att lämna produkter oskyddade är större än sannolikheten att de skulle sälja utan DRM just för att de annars skulle missa en hel del finansiering för att ens utveckla spelen.

Hade folk även struntat i att köpa konsolspelen så kan jag garantera dig att de inte dröjt speciellt länge innan vi hade sett en helt annan attityd från Ubisoft när det kommer till hur de behandlar sina kunder. Ett företag som säljer något är ingenting utan dessa, bojkotter funkar men det krävs att en stor andel köpare aktivt bojkottar för att så ska ske. Kanske ser vi en ändring först när även konsolägarna drabbas, om nästa generation inte kommer stödja andrahandsmarknaden lär vi nog få se en hel del upprörda konsumenter.

Tråkigt nog är det så att företagskulturen färgar av sig mer än vad några konsumenter tycker.

Medlem

Inte så värst insatt i det hela men vad händer om en använder vill spela ett spel från UBISOFT och inte har internet tillgängligt?

12
Skriv svar