WRC 3 släpps i höst

Robot
WRC 3 släpps i höst

Nästa del i rally.serien snart här, meddelar Pqube.

#wrc-3, #pqube


Medlem
WRC 3 släpps i höst

Hur realistisk är WRC-serien egentligen? Vill gärna ha ett realistiskt rallyspel.

Medlem

Ett vettigt alternativ till Dirt är alltid välkommet. Dirt har gått fel väg med 3an, de två första var betydligt bättre.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Inaktiv
Skrivet av purjo:

Hur realistisk är WRC-serien egentligen? Vill gärna ha ett realistiskt rallyspel.

Håller med dig till 100%! Jag vill mer än gärna se ett rallyspel som är lika realistiskt som vad Richard Burns Rally är, om inte realistiskare (om det ens går).

Medlem

Det ända spelet visar är hur bilen ligger som en fjäder på vägen och bara åker åt alla håll och kanter. Ser bara fånigt ut.

Medlem

Blurk de där såg verkligen dåligt ut.

Ge mig richard burns 2

Medlem

Kommer ihåg gamla Colin McRae rally från 04, det var bra skit!

Medlem

Smaken är som baken, men jag gillar faktiskt rallyspel med arkadkänsla. SEGA Rally hade jag mycket roligt med! Det här kanske är nåt för mig då!

Medlem

Jag håller mig nog till nästa Dirt, det ska ju tydligen vara mer rally-centrerat än på bra länge, nu när dom fått leka av sig i Showdown. Hoppas bara det inte är tomma ord...

Medlem

Har testat både WRC första spelet som kom till PC samt 2:an grabbar inget att hänga i granen kontrollerna är bara sjukt o svårt att styra. Fanns ingen känsla alls. Om du ska köra career läget så kommer ni få kämpa er upp till WRC licensen. Ni måste klara X antal banor samt få X antal poäng om jag minns rätt för att ta er till nästa licens. Ju bra placering ni får per tävling så får ni X antal i pengar samt bättre sponsorer som betalar er bra.

Om jag även minns rätt så vill era sponsor som ni får från olika företag att ni ska klara olika saker så som placeringar o sånt. O kan säga det är konstiga sponsorer namn samt grafiken är blurrigt eller hur man ska förklara.

Medlem

Sen Colin McRae 2 har jag nog inte spelat något som varit speciellt "Rally". Har höga förhoppningar om att man kan få uppleva något liknande igen!

Medlem

WRC 2 var inte helt dåligt spelmässigt - det mest störande var helkass grafikmotor. Ingen riktigt bra balanserad bild, mer som för mycket kontrast som skriker i ögonen typ.

Dirt 2 är dock fortfarande favoriten jag går tillbaks till hela tiden. 3an gillar jag inte menyerna riktigt - dvs att det är vanliga menyer. 2an var mer som smörgåsbord att välja från och snabbt att se var kan hade mycket xp kvar.

Men oväntat när jag letade rallyspel och fann Dirt 2, var att disciplinerna som rallycross och last man standing osv var det man fastnade för. AI:t är riktigt bra och det är kul att tampas med oppnenterna.

Medlem

Är Black Bean involverade igen så skippar jag det gärna.
Jag förstår inte vad dem säger heller, snälla FZ det är er uppgift att översätta

Medlem
Skrivet av Mordeus:

Jag håller mig nog till nästa Dirt, det ska ju tydligen vara mer rally-centrerat än på bra länge, nu när dom fått leka av sig i Showdown. Hoppas bara det inte är tomma ord...

Förmodligen tomma ord. DiRT 3 skulle ju också vara det, och vad fick vi? 2-3 banor per land och sen variationer på dessa så det blev 6 och banorna blir aldrig över 3 minuter långa.

Medlem

ser fett orealistiskt ut jämfört med Dirt 3... skulle kunna ha gjorts för Ps1....

Medlem

Väldigt svårt att få nån uppfattning på hur spelet är då den som kör är fullkomligt oduglig...

Skrivet av Nightswipe:
Skrivet av Mordeus:

Jag håller mig nog till nästa Dirt, det ska ju tydligen vara mer rally-centrerat än på bra länge, nu när dom fått leka av sig i Showdown. Hoppas bara det inte är tomma ord...

Förmodligen tomma ord. DiRT 3 skulle ju också vara det, och vad fick vi? 2-3 banor per land och sen variationer på dessa så det blev 6 och banorna blir aldrig över 3 minuter långa.

60% rally sa de om Dirt 3... Rally*.* (inkl rallycross och allt annat skräp) kanske var 60%..

Men en annan hade ju förväntat sig ren rally och blev ju ganska besviken. Speciellt när det visade sig att rallydelen var riktigt rolig. Men så är man ändå tvungen att köra gymkana (som f.ö. var på tok för anpassat för gamepad+tredjepersonsvy) och massa annat konstigt..

Medlem

Jag längtar efter ett rallyspel som är lika roligt som ColinMcRae 2.0


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag längtar efter ett rallyspel som är lika roligt som ColinMcRae 2.0

Helt klart en stående önskan.. Makalös spelglädje och fenomenalt multiplayer i det.

Medlem

Problemet är att de andra WRC spelen har ingen direkt jätte bra känsla.

Men om de skulle ta fysikmotorn som är i Richard Burns rally och bygga ett nytt spel omkring.. Ny grafik, bättre force feedback.. Så skulle de få ett RIKTIGT bra spel.

Jag menar, folk sitter o bygger på de gamla spelet fortfarande..Så man kan tanka hem förra årets eller årets WRC bilar som moddar.

De tyder ju på att de som gjorde de spelet gjorde något rätt.

Medlem

hmm... kunde han inte varit tyst en stund så man fick höra ljudet + att jag saknade grussträckor ala finland...
Har inte kört denna serie så jag kan inte uttala mig om känslan...
Håller mig fortfarande till RBR (helt underbar känsla)...

1
Skriv svar