Domaren hör dina svordomar i Fifa 13

Robot
Domaren hör dina svordomar i Fifa 13

Röstkommandon via Kinect låter dig ändra taktiker, formationer och byta ut spelare utan knapptryckningar.

#fifa-13, #ea-sports


Medlem
Domaren hör dina svordomar i Fifa 13

Knappast något som lockar. Totalt värdelöst med svordomar - om det nu ens fungerar. Nä tack. Tycker inte Kinect gjort NÅGOT för att förbättra spelandet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

haha, jag ser bara 2polare som sitter och spelar och skriker "va i helvete haha" och sen åker han ut för att svurit

Medlem

Fy fan va löjligt. 95% av alla svordomar man vrålar i sportspel är ju för att kontrollerna oftast är bristfälliga eller att AI'n är efterbliven. Så om något så borde väl en anställd på EA få sparken för varje rött kort som delas ut...

Medlem

Vadå, menar dem att man inte ska få visa känslor när det går i motvind? Visst behöver man inte svära åt varenda boll som missar målet. Men dem kan väl inte förvänta sig att spelare har roligt av att egalt trycka på knappar. Att spela ett spel är som vilken annan situation som helst. Går det åt pipan lär det komma en svordom då o då. Att spelet ger spelaren en känslosam upplevelse är inget dåligt och det ska absolut inte bestraffas.

Medlem

Är det någon av herrarna innan som tittat på videon? Svordomar resulterar snarare i reaktioner hos spelarna och kommentatorerna.

De säger ju att man inte får kort för svordomar.

Inaktiv

Så länge det går att stänga av om man inte gillar det så är det väl ingenting dåligt?


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

oroa er inte grabbar! som vanligt kommer det inte finnas på svenska så de kommer ju inte ens vara kul o svära på engelska :/ fail som vanligt

Medlem

Skulle få hela laget utvisat för osportsligt uppförande om jag skaffade kinect, finns inget spel som jag svär så mycket av som FIFA.

Medlem

Men ärligt talat, hur jobbigt är det att öppna en meny för att göra ett byte eller en formationsinställning? Kinect är ju värre än 3D vad gäller meningslöshet.

Fyfan vilket rent skit, snacka om EA börjar få slut på idéer om hur serien ska tas vidare.

Medlem
Medlem

Hade hellre sett att de återinfört flygande byten med D-pad som det va i Road to World Cup. Känns alltid så krystat med voice commands.

Vad gäller svordomarna så är det säkert lite smålustigt... första gången man testar det...
Däremot skulle det varit kul om domarna hade en programmerad felmarginal på typ 5% eller något där de skulle kunna missa en klar offside och liknande för att simulera den mänskliga felmarginalen som alltid finns där i verkligheten.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Kanske inte 5%, men visst finns det en felmarginal även i FIFA 12. Jag tycker ofta att offsidesituationer slinker igenom där man på reprisen ser en tydlig offside.

Tycker däremot att de kunde göra om funktionen med hands. Jag har slagit av att hands ska kunna ge straff, för har man det påslaget så händer det minst 5 gånger per säsong att spelare tar med hands i straffområdet, vilket är på tok för mycket. Max en gång/säsong. Men samtidigt blir man irriterad när motståndarna nickar in mål med handen, så det bästa läget tycker jag vore om datormotståndaren kan bli blåst för hands som resulterar i straff, men inte en själv. Man får så många orättvisa straffar ändå emot sig under en säsong. Ibland kan spelare gå på stillastående spelare och göra värsta volterna och få straff, trots att det uppenbarligen är buggar i fysikmotorn.

1
Skriv svar