AssCreed-utvecklarna vill göra sig av med Desmond

Robot
AssCreed-utvecklarna vill göra sig av med Desmond

"Desmond behöver ta slut", säger Assassin's Creed III-bossen.

#assassins-creed-iii, #ubisoft


Medlem
AssCreed-utvecklarna vill göra sig av med Desmond

Har bara spelat lite av första spelet, och det är han som åker in i en maskin som gör att han kan återuppleva genetiska minnen va? Det var i så fall han som förstörde spelet.


signatur

Xd

Medlem

Desmonds delar i spelen har alltid varit de tråkigaste och de känns framtvingade enligt mig. Så ju snarare de tar bort honom, desto bättre.

Medlem

Tycker man kan göra det så enkelt så att det bara är en "helt vanlig" assasin i en viss tid, behöver inte hålla på med massa tidsresor och sånt där, less is more, och more is realistic!

Moderator | Testpilot

Tycker storyn är grym att man "återupplever" minnen. Men det hade ju verkligen inte gjort något om Desmond inte fanns med tycker jag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bilden: "Det är inte du, det är jag." WOOT ?


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Dom borde inte ha haft Desmond eller något av framtiden med alls. Så fort man får börja spela som Altair eller Ezio så har man glömt Desmond, tills man blir tvingad att spela han igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

The hell? Det är ju hans story jag har väntat på hela serien. Han skulle lära sig allt från sina förfäder, och avsluta kriget i det sista spelet i serien.

Skrivet av Arizato:

The hell? Det är ju hans story jag har väntat på hela serien. Han skulle lära sig allt från sina förfäder, och avsluta kriget i det sista spelet i serien.

word!

Trodde alltid 3:an skulle handla bara om Desmond i nutid...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Assassins* Creed.

Medlem

Så länge som de slutför den storyn så är det okej. Jag tycker att de skulle kört vidare mer på det från 1an. Det har varit väldigt lite story med desmond fast jag gillade verkligen det i första spelet!

Jag vill se hur det slutar sen kan de ta bort honom, fast blir väl inte riktigt samma spel då

Medlem

AssCreed? really?

Inaktiv

Hade gärnat sett Assassins Creed spelen utan Desmond-s/Story. Bara att kliva in direkt utan att fjanta till det med en annan ministory bakom allt.

Älskar AssCreed spelen!!!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Zakkkke:

AssCreed? really?

En fin förkortning från Sebastian. När jag ändå säger det kan jag väl säga att jag hört att han gillar Japan, om ni förstår min koppling. Skynda innan jag växlar upp...

We shall not remember sju år bakåt i tiden, den gamla goda tiden då DLC var något... ovanligt.

Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Hade gärnat sett Assassins Creed spelen utan Desmond-s/Story. Bara att kliva in direkt utan att fjanta till det med en annan ministory bakom allt.

Älskar AssCreed spelen!!!

Jag har inte spelat klart AC2 ännu, men jag tycker denna "ministory" är intressant och ökar den så kallade spänningen i spelet.

Medlem

Gillar själva tanken med animus som knyter ihop serien MEN både Desmond och hans kompanjoner var tråkiga redan från första början. Desmond är för blek och ointressant och hans vänner är alldeles för "over the top" för min smak (Shaun, jag kollar på dig).

Senaste spelet gav en liten kick i rätt rikting när man gav lite bakgrund till Desmond och jag gillade twisten med att han egentligen varit medveten om assassin/templar-konflikten från första början. Men det känns tyvärr som de flesta broarna är brända. Så 4:an hoppas jag blir en fräsch start med fräscha karaktärer, även om man förhoppningsvis knyter ihop det med de gamla karaktärerna.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Arizato:

The hell? Det är ju hans story jag har väntat på hela serien. Han skulle lära sig allt från sina förfäder, och avsluta kriget i det sista spelet i serien.

Hade tänkt mig att det skulle vara så eller att fjärde spelet är ett NUTIDS Assassins Creed. Skulle inte vara så himla fel faktiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ifall de tänker sluta att ha med honom kan man ju sluta spela =/ alltid trott att det funnits en anledning till varför de haft han i animus. Inte fan är det för att dom tycker det är skit kul att han får hoppa runt i sina förfädras minnen och leka assassin....

Skulle Hitler sakna sin mustasch?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"Vi ber folk att minnas sju års historia." - nu är ju desmonds sammanlagda historia inte så värst stor. kan man inte komma ihåg det så är det inte desmonds fel

Medlem

Så länge Desmond får ett värdigt slut i del tre så har jag inga problem med att han försvinner. Eftersom att det verkar säkert att det kommer fler AC spel i framtiden ser jag nog hellre att de är med helt nya karaktärer än att de drar ut mer på Desmonds story. Är säker på att det kan finnas många intressanta karaktärer kvar att utforska så länge det finns en bra story. Om detta skulle bli sista AC spelet totalt är det ju bara bra om denna story fått ett avslut i sig.

Det jag sörjer lite är väl att det inte blev ett helt AC spel i nutid med Desmond, känns ju som att det har byggts upp för ett grymt nutida spel, men nej. Men vi vet ju inte än hur mycket av Desmond som slutligen ska utforskas i sista spelet. Känns ju just nu bara som att man inte fått lära känna Desmond så väl som man trodde man skulle få göra.

Längtar hur som helst till att äntligen få spela "tredje" delen i en spelserie jag verkligen har uppskattat, för att se hur de ska reda ut det hela.

Medlem

"Skulle du sakna Desmond Miles om Ubisoft väljer att överge karaktären?"

Nu är det ju dock så att bland den allra första informationen som kom ut om AC:3 var att det blir avslutet för Desmonds historia, så inte så mycket OM där så vitt jag kan se xD

Och att det fanns en orsak för Desmonds "träning" i Animusen, som skulle kunna leda till ett AC i nutiden? Tror inte det skulle bli mycket AC känsla över det, och hälften av det som Desmond har lärt sig skulle väl vara i onödan? Ser inte mycket utrymme av kontringar med svärd och liknande manövrar i nutiden

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Arizato:

The hell? Det är ju hans story jag har väntat på hela serien. Han skulle lära sig allt från sina förfäder, och avsluta kriget i det sista spelet i serien.

Hade tänkt mig att det skulle vara så eller att fjärde spelet är ett NUTIDS Assassins Creed. Skulle inte vara så himla fel faktiskt.

Det är exakt det jag menar! Det hade varit ett perfekt slut på serien!

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

word!

Trodde alltid 3:an skulle handla bara om Desmond i nutid...

Jepp, trodde det med fram till vi fick bekräftat vad det egentligen handlade om.

Kul att folk håller med!

Medlem

Såvida de bara visat en bråkdel av treans innehåll så... Ja menar, ja har väl inte spelar 4 AC spel för att bara få en pyttedel nutida historia för att hans slut ska snabbt tryckas in i AC3? Värdelöst, hursomhelst har den framtida delen av storyn distraherat från de annars välgjorda historiska delarna.

Min poäng är att om de i framtida spel bara fokuserar på en skild tidsperiod så är de väl okej, men om de bara tänker ta in nån ny snubbe man inte känner i framtiden för att använda så är det bara idiotiskt. Kanske de vill använda en billigare voice actor än Nolan North?


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Problemet med manus till spel, är att de ofta inte är skrivna av riktiga författare; en riktig författare kan knyta ihop trådarna och ge spelarna vad de vill ha.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"Saker som pågår för länge saknar resonans"

Så därför tänkte vi att ni ville ha 3 stycken Assassins Creed II, så vi kan tjöta ut Ezio Auditore för alla eras peng... öh, nöje.

Och nu kommer vi släppa Assassins Creed III med otroligt mycket DLC för att tjöta ut ännu en ny lönnmördare!

Alltså, det är ju lite skrattretande att han vill ta bort den röda tråden i spelen, men fortfarande göra Assassins Creed spel? Desmond måste ju vara slut pläderingen för hela serien, det har ju liksom vart poängen med bakomstoryn hela tiden.


signatur

Nämen!

Medlem

MEN DOM KAN JU INTE SLUTA MED DESMOND NU D:!!
spelen är ju baserad på serierna.. (det finns serier och jag vet ni kommer hata den här kommentaren med det bryr jag mig inte)
Desmond ska ju vara med alla spelen för annars blir storyn ett katastrof!! För Desmond är ju MANNEN :C
och när spelet kommer ut och när man är en annan kille i maskinen.. då kommer ju folk gnälla på ubisoft som alltid D:!!!
DAMNIT ASSASSIN'S CREED 3 CHEF VARFÖR SKA DU FÖRSTÖRA FÖR SPELARNA!!!

Medlem

Och där försvann lusten att skaffa 3:an.
Storyn var det jag tyckte var intressant, ja kopplingen till framtiden och känslan av att japp jag är här av en anledning.

Medlem
Medlem

Jag gillar spelen (förutom 1:an). Men jag gillade aldrig idén med Desmond.

Medlem
12
Skriv svar