Actionrollspelaren Ys gameplay-filmad

Robot
Actionrollspelaren Ys gameplay-filmad

Om inte nästa installation i sagan om Ys får ditt hjärta att klappa snabbare så kan det vara dags för ett läkarbesök!

#falcom, #ys-foliage-ocean-in-celceta


Medlem
Actionrollspelaren Ys gameplay-filmad

Vet inte men för mig, så var Ys bättre som 2D och utan röster... När jag tänker efter så gäller det alla jrpgs enligt mig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag vet att många av er avgudar musiken i japanska spel - men själv kan jag bara inte med den. Det drar ner lusten att spela rejält för min del.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent
Skrivet av SID 6.7:

Vet inte men för mig, så var Ys bättre som 2D och utan röster... När jag tänker efter så gäller det alla jrpgs enligt mig.

Lika sant som om jag hade sagt det själv. (Gällande gamla 2D JRPG alltså, Ys har jag inte spelat.)

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag vet att många av er avgudar musiken i japanska spel - men själv kan jag bara inte med den. Det drar ner lusten att spela rejält för min del.

Vet inte vad gäller japanska spel generellt sett... men MGS serien och FF serien har bland den bästa musik jag hört i spel.

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Ankh:

Jag vet att många av er avgudar musiken i japanska spel - men själv kan jag bara inte med den. Det drar ner lusten att spela rejält för min del.

Vet inte vad gäller japanska spel generellt sett... men MGS serien och FF serien har bland den bästa musik jag hört i spel.

Just det som gör det så roligt - att vi alla har olika smak
Själv anser jag att få soundtracks kan uppnå samma kvalite som Mechwarrior.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Manga. Nej tack. Snyggt tills du ser ansiktena och de överdimensionerade svärden (vet inte om det sista också gäller Ys)

Medlem

Köpte Ys: Oath of Felghana på Steamrean och blev positivt överraskad! Är i vanliga fall inget fan av JRPGs, men det här är riktigt kul. Rekommenderas varmt till de som är ute efter lite svårare spel!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag vet att många av er avgudar musiken i japanska spel - men själv kan jag bara inte med den. Det drar ner lusten att spela rejält för min del.

Jo, för musiken i spel som Ico, Zelda, Persona, Sonic, MGS och Catherine (för att nämna ett axplock japanska spel med japansk musik) låter ju verkligen likadan och frambringar kväljningar.

/ LordDiamos

Medlem

Det enda i Ys-serien som jag lirat är "Vanished Omens" (?) på gamla SEGA Master System. För sin tid riktigt bra faktiskt, kul att se en så gammal serie fortfarande vid liv!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag minns att jag hyrde ett Ys-spel någon gång men det enda minnesfragment jag får är..... en klippa?

Medlem
Skrivet av LordDiamos:
Skrivet av Ankh:

Jag vet att många av er avgudar musiken i japanska spel - men själv kan jag bara inte med den. Det drar ner lusten att spela rejält för min del.

Jo, för musiken i spel som Ico, Zelda, Persona, Sonic, MGS och Catherine (för att nämna ett axplock japanska spel med japansk musik) låter ju verkligen likadan och frambringar kväljningar.

/ LordDiamos

Apples and Oranges.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av North:

Manga. Nej tack. Snyggt tills du ser ansiktena och de överdimensionerade svärden (vet inte om det sista också gäller Ys)

Själv tycker jag att de kunde kört fullt ut på den animerade stilen o inte bara i cutscenes.....tyckte det kändes lite meh i jämförelse.
Sedan är det en rätt stor skara som gillar det där överdrivna från manga och anime.......jag är en av dem.

Jag har ett rätt stort bibliotek med anime.....främst mecha, space operas och sci-fi överlag. Även en del fantasy.

Om det kommer till väst så hoppas jag att det finns ett val med eng text med jap ljud.....dubbade japanska saker tenderar att tappa en hel del av charmen och atmosfären...

Ankh:

Att säga att man ogillar musiken i japanska spel är lika märkligt som att säga att man ogillar musiken i amerikanska/europeiska spel. Det låter på dig som att du är mer välbekant med västerländska spel, och jag tror i sådana fall att du skulle hålla med om att all västerländsk spelmusik inte låter likadant? Det är samma princip med den österländska.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Ankh:

Att säga att man ogillar musiken i japanska spel är lika märkligt som att säga att man ogillar musiken i amerikanska/europeiska spel. Det låter på dig som att du är mer välbekant med västerländska spel, och jag tror i sådana fall att du skulle hålla med om att all västerländsk spelmusik inte låter likadant? Det är samma princip med den österländska.

Jo jag vet vad du menar - men efter att ha spelat åtminstone ett 30tal japanska spel har jag kommit till slutsatsen att de inte har bra musik. Och japp, det innefattar även Final Fantasy


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar