EA lovar att inte överge Battlefield 3

Robot
EA lovar att inte överge Battlefield 3

Trots Battlefield 4-utannonseringen lovar Electronic Arts att de fortfarande har mycket fokus kvar på trean.

#electronic-arts, #battlefield-4, #battlefield-3


gnu
Medlem
EA lovar att inte överge Battlefield 3

ja så länge premium content säljs så finns det pengar att tjäna på bf3.

Medlem

Man ska inte leka med ordet Lova.

Medlem

Det EA menar är att de kommer underhålla BF3 och pumpa folk på pengar med DLC tills dagen då BF4 kommer ut. Då släpper de all support och bannar alla på BF3-forumet som citerar detta löfte.

Medlem

Får en känsla av att Battlefield 4 kommer vara som Crysis 3 är. Expansion liknande spel.

Medlem

"EA Lovar"
Two words combined that can't make sense.

Medlem

fan va alla ska klaga att dom släpper ett nytt spel 3år(?) senare, hur länge vill ni att dom ska vänta innan alla som klagar är nöjda? Vi vet ju inget om hur mycket dom planerat att fixa in i 4an och redan börjar folk spekulera hur nästa spel kommer bli en flopp och inget nytt.

Medlem

Jag tror att BF4 kan bli rätt värt om det är i en annan epok. Då kan man spela båda samtidigt och få lite variation. Om det är ett till som utspelar sig i nutiden så tror jag att jag väntar ett halvår tills jag känner mig klar med BF3 och dom har fixat dom värsta buggarna till 4an.
Och som svar på frågan i artikeln, ja jag spelar fortfarande BF3.

Medlem
Skrivet av bavver:

fan va alla ska klaga att dom släpper ett nytt spel 3år(?) senare, hur länge vill ni att dom ska vänta innan alla som klagar är nöjda? Vi vet ju inget om hur mycket dom planerat att fixa in i 4an och redan börjar folk spekulera hur nästa spel kommer bli en flopp och inget nytt.

Dom kunde ju ha börjat med att släppa Mirror's Edge 2, och utannonsera BF4 efteråt...
Vi som är ME-fans gick å väntade länge på att BF3-releasen skulle passera så att DICE kunde börja fokusera på det spel vi längtat efter. Istället får vi höra detta. Yay...

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av bavver:

fan va alla ska klaga att dom släpper ett nytt spel 3år(?) senare, hur länge vill ni att dom ska vänta innan alla som klagar är nöjda? Vi vet ju inget om hur mycket dom planerat att fixa in i 4an och redan börjar folk spekulera hur nästa spel kommer bli en flopp och inget nytt.

Dom kunde ju ha börjat med att släppa Mirror's Edge 2, och utannonsera BF4 efteråt...
Vi som är ME-fans gick å väntade länge på att BF3-releasen skulle passera så att DICE kunde börja fokusera på det spel vi längtat efter. Istället får vi höra detta. Yay...

Finns det mirrors edge fans? Hur många är ni? 3-5 st kanske.

Medlem

Känns mer och mer som att Battlefield serien blir ett spel som det spottar ut nya hela tiden... enbart för att konkurrera med CoD.

Medlem

EA's löften betyder nada

Medlem

Är det värt att köpa Bf3 till PC i dagsläget? Har läst en del om att det har tappat mycket folk och att majoriteten av servrarna enbart spelar tråkbanor som Metro och Grand Bazaar 24/7.

Äger spelet till Ps3, men tyvärr så har jag inte roligt när jag spelar det med handkontroll. Jag tror nog att det är lite skillnad om jag skulle spela det på PC.

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av bavver:

fan va alla ska klaga att dom släpper ett nytt spel 3år(?) senare, hur länge vill ni att dom ska vänta innan alla som klagar är nöjda? Vi vet ju inget om hur mycket dom planerat att fixa in i 4an och redan börjar folk spekulera hur nästa spel kommer bli en flopp och inget nytt.

Dom kunde ju ha börjat med att släppa Mirror's Edge 2, och utannonsera BF4 efteråt...
Vi som är ME-fans gick å väntade länge på att BF3-releasen skulle passera så att DICE kunde börja fokusera på det spel vi längtat efter. Istället får vi höra detta. Yay...

Finns det mirrors edge fans? Hur många är ni? 3-5 st kanske.

Jag känner fler än 5, bara IRL.

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av bavver:

fan va alla ska klaga att dom släpper ett nytt spel 3år(?) senare, hur länge vill ni att dom ska vänta innan alla som klagar är nöjda? Vi vet ju inget om hur mycket dom planerat att fixa in i 4an och redan börjar folk spekulera hur nästa spel kommer bli en flopp och inget nytt.

Dom kunde ju ha börjat med att släppa Mirror's Edge 2, och utannonsera BF4 efteråt...
Vi som är ME-fans gick å väntade länge på att BF3-releasen skulle passera så att DICE kunde börja fokusera på det spel vi längtat efter. Istället får vi höra detta. Yay...

Finns det mirrors edge fans? Hur många är ni? 3-5 st kanske.

Mirrors Edge är ett jäkligt bra spel som vågade gå utanför mainstream-ramarna, joråsatteh....

OnT: Hoppas BF4 blir bättre än den smörja de kallar BF3, i alla fall.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

"– Dice fortsätter sitt arbete på Battlefield 3 tillsammans med Battlefield 4. Vi förväntar oss att det stora intresset för Battlefield 4 kommer leda till mycket spekulationer och rykten – gå inte på dem!"

Jag tror mer på spekulationer och rykten än på löften från EA. Tyvärr.

Medlem

"– Vi tänker tillhandahålla en fantastisk Battlefield 3-upplevelse långt in i framtiden, även efter släppen av Aftermath, End Game och Battlefield 4, säger community manager Ian Tornay."

Precis som dom gjorde med BF1942 efter BFV släpptes? Eller precis som dom gjorode med BF2 när 2142 släpptes? DICE har en historia bakom sig, av att "släppa" stöd för spelet, när "the new hotness" finns ute. Tog väl en 2 år tror jag, för 2142 att få sin sista patch? Och det efter -massiva- mängder med klagomål.

Hur mycket har dom tillhandahållit BFBC2, efter BF3 släpptes? Hur många content-updates och "VIP Map Packs" har släppts till DET spelet sen BF3 släpptes?

Inget nytt under solen...


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:

"– Vi tänker tillhandahålla en fantastisk Battlefield 3-upplevelse långt in i framtiden, även efter släppen av Aftermath, End Game och Battlefield 4, säger community manager Ian Tornay."

Precis som dom gjorde med BF1942 efter BFV släpptes? Eller precis som dom gjorode med BF2 när 2142 släpptes? DICE har en historia bakom sig, av att "släppa" stöd för spelet, när "the new hotness" finns ute. Tog väl en 2 år tror jag, för 2142 att få sin sista patch? Och det efter -massiva- mängder med klagomål.

Hur mycket har dom tillhandahållit BFBC2, efter BF3 släpptes? Hur många content-updates och "VIP Map Packs" har släppts till DET spelet sen BF3 släpptes?

Inget nytt under solen...

Sant, men varför skulle EA och DICE bry sig om någon som använder gamla produkter, som dessutom inte drar in ett endaste öre till aktieägarna?

Felet ligger inte hos EA egentligen, utan går ännu djupare in hela västvärldens ekonomiska system. Aktieägarna kräver utdelning, utdelning kan endast ske genom intäkter, Map Packs till gamla spel ger inga intäkter. Det är därför stödet släpps för "gamla" spel. Tyvärr. Tråkigt men 100% förståeligt med grundkunskaper i företagsekonomi.

Jag blev faktiskt positivt överraskad av COD Elite och Battlefield Premium, då det ändå visar en vilja ifrån utvecklarna att komma ifrån detta ständiga utpumpande av nya spel, och kanske då hålla igång stödet för spelen längre.

Medlem
Skrivet av spritarn:

Sant, men varför skulle EA och DICE bry sig om någon som använder gamla produkter, som dessutom inte drar in ett endaste öre till aktieägarna?

Om du läser artikeln, så stod det just att dom har inga planer på att "sluta tillhandhålla" BF3 efter BF4 släppts.

Och min kommentar, var att EA/DICE gjorde exakt det, efter dom släppt tidigare spel. Jag hänvisar speficikt till BFBF2 (som är senaste BF spelet före BF3). Hur mycket har den tillhandahållits sen BF3 släpptes? Förutom att ha igång login servern dvs. Hur många patchar har det kommit sen BF3 släpptes? Hur många "VIP Map Packs" ? Hur många DLC "expansions" ?

Svar: Noll, Noll, och åter Noll

Förväntar mig samma beteende med BF4 vs BF3.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

DICE och EA kan lova vad de vill, LOL @ stora giriga företag som "lovar" saker.

ja ja....

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av spritarn:

Sant, men varför skulle EA och DICE bry sig om någon som använder gamla produkter, som dessutom inte drar in ett endaste öre till aktieägarna?

Om du läser artikeln, så stod det just att dom har inga planer på att "sluta tillhandhålla" BF3 efter BF4 släppts.

Och min kommentar, var att EA/DICE gjorde exakt det, efter dom släppt tidigare spel. Jag hänvisar speficikt till BFBF2 (som är senaste BF spelet före BF3). Hur mycket har den tillhandahållits sen BF3 släpptes? Förutom att ha igång login servern dvs. Hur många patchar har det kommit sen BF3 släpptes? Hur många "VIP Map Packs" ? Hur många DLC "expansions" ?

Svar: Noll, Noll, och åter Noll

Förväntar mig samma beteende med BF4 vs BF3.

Ja dom säger det, PR-snack för pöbeln.

Och ja dom släppte stödet för spelen men det är inget konstigt med det. Aktieägarna kräver det och då måste EA finna sig i det och piska bland annat DICE att släppa nya grejer.

Så du gör helt rätt i att förvänta dig samma beteende. Det är tråkigt men som sagt fullt förståeligt.

Medlem

Spelar fortfarande Battlefield 3 och älskar det men har inte skaffat premium än, close quarter lockar mig inte så mycket, inte nu iaf.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Bf2, bc2, Bf3 löper samma öde, lite och inga buggfixar, inga nya kartor efter x tid etc...
ska de ut med mer spel oftare lär det bli ännu sämre stöd/support allteftersom.
EA köp av dice gjorde en spelfirma från legendarisk till hemköpt renat.

EA vill kopiera CoD seriens släpp. mer krona mer ungdomar som köper samma spel i samma förpackning med samma arkad system.

Medlem

Antar att det bara är jag som tänker på att varje gång det skrivs om ''EA'' så finns det alltid mer en 1kommentar som har något med att EA bara vill sno pengar och bla bla bla, helt seriöst kan lova er att alla andra spel företag är lika glada som EA på att tjäna pengar... bara irriterande att behöva läsa samma kommentar 200gånger när det skrivs om EA.. men det är min åsikt så klart alla får ha sin egen

Medlem

Eller så betyder det helt enkelt att BF4 kommer utspela sig antingen i framtiden eller förr i tiden!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Eller så betyder det helt enkelt att BF4 kommer utspela sig antingen i framtiden eller förr i tiden!

Min gissning är BF 1742 och Österrikiska Tronföljdskriget.

Medlem
Skrivet av Yabba:

Finns det mirrors edge fans? Hur många är ni? 3-5 st kanske.

Huh!? Mirrors Edge är ju ett av dom få bra single player spelen detta årtusendet, ett spel som man aldrig tröttnade på och inte ville skulle ta slut...har aldrig hört någon som spelat det säga något negativt om det direkt...dom flesta har kanske inte hört talas om spelet dock.

For how long
For how long
Must I wait
I know there's something wrong

Medlem

Vänta nu, löfte, Battlefield och EA i samma mening? Vad hände senast det skedde?

*host*
Battlefield 1943
*host*


signatur

Nämen!

phi
Medlem

När majoriteten har köpt och spelar BF4 så kan jag lova er att EA släpper allt stöd för BF3 och inget nytt innehåll kommer att släppas. Anledningen är ju ganska enkel och spritarn var inne på det också.

Det vore vansinnigt för ett företag som EA att lägga ner tid och pengar på ett spel som BF3 vars spelare är en minoritet som inte drar in några intäkter i slutändan. Så EA säger åt DICE att döda BF3 till förmån för BF4 och så är hela DLC-cirkusen igång igen fram till BF5 släpps.

Inga konstigheter alls. Däremot är ju ganska svinigt kan jag tycka att ljuga för sina kunder och lova en massa saker som både dom och kunderna vet bara är bullshit. Men det finns väl alltid någon dum stackare som går på allt.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av spritarn:

Sant, men varför skulle EA och DICE bry sig om någon som använder gamla produkter, som dessutom inte drar in ett endaste öre till aktieägarna?

Om du läser artikeln, så stod det just att dom har inga planer på att "sluta tillhandhålla" BF3 efter BF4 släppts.

Och min kommentar, var att EA/DICE gjorde exakt det, efter dom släppt tidigare spel. Jag hänvisar speficikt till BFBF2 (som är senaste BF spelet före BF3). Hur mycket har den tillhandahållits sen BF3 släpptes? Förutom att ha igång login servern dvs. Hur många patchar har det kommit sen BF3 släpptes? Hur många "VIP Map Packs" ? Hur många DLC "expansions" ?

Svar: Noll, Noll, och åter Noll

Förväntar mig samma beteende med BF4 vs BF3.

Har nog med att göra att BFBC2 var ett fiasko som floppade totalt, communityt för spelet var i stort sätt utdött och antalet som spelade online var inte mer än några tusen pers,, av miljontals som köpte spelet.
EA insåg att det finns ingen lönsamhet i att supporta ett spel som ingen spelar.

Och Jo, lönsamhet är allt.
Spelföretag likt allt annat i en demokratisk kapitalistisk värld måste ha pengar för att överleva.
De kan inte överleva på "älska EA!! gratis grejer!!!1" eller luft och glada tankar.
De måste ha in pengar.

12
Skriv svar