League of Legends slår prisrekord i ny turnering

Robot
League of Legends slår prisrekord i ny turnering

De bästa spelarna i världen kommer att göra upp om flera miljoner dollar i en ny turnering i MOBA-liret.

#league-of-legends


Medlem
League of Legends slår prisrekord i ny turnering

Lägg lite tid och pengar på att fixa upp West-servern istället, West har ju varit nere ett tag nu idag..


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Detta är en riktigt rolig nyhet ! Kul att spelet fortsätter att växa eftersom att det är ett mycket roligt spel ! Det står också ut jämfört med många andra Mobafire spel !

Moderator | Testpilot

Prispotten har nog varit ute i ett år nu, trailern är dock ny.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

Jag föredrar dota 2, men kul att det går bra för dom iaf

Medlem
Skrivet av Ettbjurn:

Jag föredrar dota 2, men kul att det går bra för dom iaf

Dem flesta Mobafire är riktigt kul när man kommer in i dem !

Inaktiv
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Ettbjurn:

Jag föredrar dota 2, men kul att det går bra för dom iaf

Dem flesta Mobafire är riktigt kul när man kommer in i dem !

Tycker Dota har vissa grejor som är roligare än LoL, LoL har vissa som är roligare än Dota ect :).

Dock så känns inte LoL lika rage-framkallande som Dota 2 gör, HoN slutade jag med tidigt då communityn där var hemsk.

Avstängd

Bra för moba scenen, synd bara att jag inte gillar LoL.HoN och DOtA 2 som gäller! fast alla har ju sin åsikt

Medlem
Skrivet av feesken:

Bra för moba scenen, synd bara att jag inte gillar LoL.HoN och DOtA 2 som gäller! fast alla har ju sin åsikt

Det är bra att stå fast vid sin åsikt ! Jag är en som gillar allihopa, gillar personligen stor variation.

Medlem

Älskar LoL men det enda jag tycker är riktigt skit är lite av den oinspirerade jungel. Inte att den ska vara lik dota eller HoNs skog men skogen i LoL känns knappast som en jungel

Eller är det bara jag som är pestimistiskt sur? xD

Inaktiv

Älskar LOL.

Är inte den bästa spelaren men ibland så är matcherna väldigt intressanta!

Medlem

Om inte LoL var en fördummad version av DotA hade jag nog haft mer respekt för spelet.. Men kul för dem.

LoL för mig är som CoD är till typ CS eller Quake spelare.

Men som sagt..kul för dem, bra att företag vågar satsa stora pengar inom E-sport, om några år kanske SC och moba spelare tjänar mer än våra fotbollsprofs?

Medlem

Detta kommer bli väldigt intressant! Älskar att följa LoL-matcher och turneringar. Blivit lite dåligt på sista tiden nu, men hoppas på att se så mycket som möjligt ifrån Gamescom som är på G snart.

Medlem

Tar på mig foliehatten och påstår att Valve har börjat flåsa dem i nacken. Det ska bli ytterst intressant att se vad som händer när Dota 2 ger sig in i matchen på allvar.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Om inte LoL var en fördummad version av DotA hade jag nog haft mer respekt för spelet.. Men kul för dem.

LoL för mig är som CoD är till typ CS eller Quake spelare.

Men som sagt..kul för dem, bra att företag vågar satsa stora pengar inom E-sport, om några år kanske SC och moba spelare tjänar mer än våra fotbollsprofs?

Om sponsorer tjänar bra pengar på att sponsra spelare så kanske det kan bli en världs sport. Jag ser inte varför det skulle vara omöjligt.. Finns nog en stor publik bland dom yngre och en grupp äldre som gärna går på spelturneringar

Medlem

Dota2 har ju "The international" som redan förra året hade 1 miljon dollar i förstapris som "NaVi" plockade hem, årets prissumma har väl inte ens blivit releasat..

Edit: with a total prize pot of $1.6 million, with a grand prize of one million dollars going towards the championship team, making it the most lucrative electronic sports event to date.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Om inte LoL var en fördummad version av DotA hade jag nog haft mer respekt för spelet.. Men kul för dem.

Det enda med LoL som är kan göra det likt dota 2 är genren, utöver det så är det 2 olika spel så hur kan man då kalla det en fördummad version, LoL har inte ens några kopierade champions med i spelet, visst kan hålla med om att introduktionen är svårare i DOTA2 än i LoL men det är nog det enda som kan göra så att det ses fördummat.

tar i botten inte något spels sida pga jag spelar båda 2 och båda är roliga.

Medlem

över 3 miljoner dollar i prispengar i sista turneringen, med live arena för finalen

Galen Center

Med lite över 10000 platser utan platserna på planen, då bli det väl en del till.

League of Legends finalen lär va jäkla mäktig att titta på, och för er som gillar Dota, gilla Dota då men är ni så barnsliga så ni inte kan låte bli klanka ner på nåt ni inte vill förstå er på?

Medlem

Jag säger såhär: Jag föredrar HoN och DoTA2 med mina kompisar (dom hatar LoL) istället för att spela LoL (Jag gillar LoL faktiskt) med totala idioter till random teammates!

Medlem

Har verkligen försökt att spela LoL, hamnade tom på andra plats i en turnering (med 16 lag eller nått sånt har jag för mig) på ett hyffsat stort LAN som hålls i Uppsala varje år (Birdie).
Men tycker det känns lite för slow.-paced, och i ett avsaknade av andra ord, fördummad version av HoN/DotA (1 och 2).

Sen gillar jag inte heller riktigt idén med att ha levels, runor, köpta heroes osv. Känns inte riktigt som det passar in i ett e-sport spel.

Men ja, det är ju onekligen populärt ändå. Är väl de saker jag ser som svagheter för spelet är styrkor hos andra.

Medlem
Skrivet av kuzul:

Har verkligen försökt att spela LoL, hamnade tom på andra plats i en turnering (med 16 lag eller nått sånt har jag för mig) på ett hyffsat stort LAN som hålls i Uppsala varje år (Birdie).
Men tycker det känns lite för slow.-paced, och i ett avsaknade av andra ord, fördummad version av HoN/DotA (1 och 2).

Sen gillar jag inte heller riktigt idén med att ha levels, runor, köpta heroes osv. Känns inte riktigt som det passar in i ett e-sport spel.

Men ja, det är ju onekligen populärt ändå. Är väl de saker jag ser som svagheter för spelet är styrkor hos andra.

Hur länge spelade du?

Medlem

Ni som har koll på LoL scenen, hur "bra" lär man vara för att få prispengar? Finns det mindre turneringar med större möjlighet för vanliga spelare att få sig en krona eller två?

Medlem
Skrivet av hastapan:

Ni som har koll på LoL scenen, hur "bra" lär man vara för att få prispengar? Finns det mindre turneringar med större möjlighet för vanliga spelare att få sig en krona eller två?

Jajamän titta på den här turneringen som hålls varje vecka
Go4LoL 200 euro i prispott varje vecka för alla att ställa upp i.

Allt beror på hur välspelta ni är som lag, alternativt att du lirar riktigt grymmt och hittar nåt etablerat lag att spela med ^^.

Jag är själv en glad amatör, ligger la på typ 5000 spelade matcher tror jag totalt sen Us betan i början av 2009 då jag hoppade av dota scenen. Låg på top 500 som bäst för mycket länge sen ^^.

Moderator | Testpilot
Skrivet av hastapan:

Ni som har koll på LoL scenen, hur "bra" lär man vara för att få prispengar? Finns det mindre turneringar med större möjlighet för vanliga spelare att få sig en krona eller två?

Du kommer ju behöva veta ganska mycket och kunna spelet ganska bra för att ens vinna något som i vilket spel som helst.

som nämnt tidigare finns go4lol om man vill spela, själv har jag vunnit dryga 1000 euro hittils på lol tävlingar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

LoL för mig är som CoD är till typ CS eller Quake spelare.

Både COD4 och LoL är ett helt jävla utmärkta hardcore spel måste jag säga. Det är bara att meta gaming inte är speciellt accepterat bland petiga nissar som tycker allt var bättre förr. LoL är lättare att lära sig men lika svårt att bemästra som HoN eller Dota, då har jag spelet alla tre i flera år och LoL dominerar med värdighet.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Trist att LoL är det sämsta moba spelet jag spelat hitils och det samtidigt blev så stort. Hade gärna sett en stor turnering men LoL är så förbaskat fult och slött samt tråkiga items och spells. Aja kul iaf för esporten att den fortsätter växa!

Medlem

kul för LoL communityn problemet är dock det är ett noobspel och alla i topscenen i LoL är antingen spelare som vart för dåliga inte ens(semi-elite) nivå på dota2/hon och gick till LoL.

anledningen lol är så poppis är faktist pengarna och nybörjar vänligt det är riktigt kul spel, men vill man esporta i det gör man något brutalt fel.

Dagen då riot slutar pumpa in pengar kommer detta spelet dö ut helt då communityn gör nästan ingenting för spelet! vilket är så fail.

Medlem

Det verkar som det är en evig diskussion mellan LoL och dota(hon). Har endast spelat HoN och det enda jag kommer ihåg från det är att alla kallade HoN hjältarna vid Dota-namn.
Samtliga av mina kompisar som spelade dota och sedan HoN verkar även vara anti det mesta som inte är diablo, wc3 , dota eller HoN.
Sedan att alla tre spel är baserade på samma tema är väl okej. Men att ha exakt samma hjältar sedan exakt samma karta genom alla tre spelen har jag inte förstått. Inget spel efter Dota verkar ju speciellt nyskapande..

Medlem
Skrivet av uchibushi:
Skrivet av Ztreek:

Om inte LoL var en fördummad version av DotA hade jag nog haft mer respekt för spelet.. Men kul för dem.

Det enda med LoL som är kan göra det likt dota 2 är genren, utöver det så är det 2 olika spel så hur kan man då kalla det en fördummad version, LoL har inte ens några kopierade champions med i spelet, visst kan hålla med om att introduktionen är svårare i DOTA2 än i LoL men det är nog det enda som kan göra så att det ses fördummat.

tar i botten inte något spels sida pga jag spelar båda 2 och båda är roliga.

Sett flertal Youtubevideos där folk som spelat LoL flera år testar DotA, hur de förvånas hur mycket mer koll man måste ha på dina motståndare, på kartan, allt som händer på skärmen runt om din hjälte.

Hur alla magier hjältarna har har en större betydelse än i LoL.

En person förklarade att båda spelen är riktigt bra, svåra att lära sig men att DotA har mer djup i hjältarna än vad LoL har, samtidigt som att LoL är LITE LITE pay to win, du måste köpa hjältar, du köper runor som ger dig marginellt övertag.

Hjältar har mer burst skada i DotA, vilket också får dig att tänka igenom dina attacker mycket mer. mana samt hp och mana pool i LoL är större, speciellt manapool. du kan spamma mer skills och överleva mer ganks.
Mer förlåtande om du går in för last hits på creeps osv.

DotA är mer bestraffande i röven om du suger på det. om du dör förlorar du massor av guld.

Vet inte hur meta game är i LoL men du har alla hjältar tillgängliga hela tiden 24/7 i DotA. vilket ger bättre balans enligt mig. har för mig att LoL har ett visst utbud varje vecka på hjältar?

Det jag anser är dåligt med LoL som inte gör det till ett bra E-sport spel är
Ändrat utbud på hjältar vecka efter vecka.
marginellt pay to win, du kan köpa hjältar samt runor som ger dig små små bonusar.
och att säga att du kan köpa hjältar gör det bara nötande, ju mer du spelar ju bättre förmåner inom spelet har du, i DotA börjar alla å slutar alla i samma utgångsläge.

P.S finns säkert saker jag skrivit som kanske inte riktigt stämmer på fläcken. utgår bara ifrån mina kunskaper om båda spelen.
... är fortfarande glad att folk vågar satsa på E-sport och hoppas en dag att de slutar lägga pengar på sporter som ger detta: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZTOM2J...

12
Skriv svar