Spelare tjänar över 67000 kronor på Diablo III

Robot
Spelare tjänar över 67000 kronor på Diablo III

Att sälja prylar via ena auktionshuset för riktiga pengar i Diablo III är legitimt. En handelsstudent i USA uppger att denne utan bothjälp tjänat över 10 000 amerikanska dollar. Bildbevis bifogat.

#diablo-iii


Medlem
Spelare tjänar över 67000 kronor på Diablo III

Började sälja grejer för några dagar sedan och har väl dragit in runt 60 kr. Inte mycket pengar men som student är det inte helt fel att syssla med när man kollar på en serie på en annan skärm.

Medlem
Medlem

haha Jaa vill man så kan man:)

Medlem

Hur mycket tid måste man plöja ner i spelet för att ens kunna börja tjäna nått på det?

Medlem
Skrivet av Zoulz:

Hur mycket tid måste man plöja ner i spelet för att ens kunna börja tjäna nått på det?

Act 3 - Act 4 inferno i några hundra timmar skulle jag tro,


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Zoulz:

Hur mycket tid måste man plöja ner i spelet för att ens kunna börja tjäna nått på det?

Det där är en svår fråga. Wishbone säger själv att denne inte vill röja sina hemligheter, men det handlar om flera faktorer.

Jag tänker själv att det kortsiktigt handlar om flyt, att hitta bra prylar, och bra köpare. Långsiktigt handlar det om att greppa värdet av den virtuella valutan, prylarna och de ekonomiska aspekterna. Är du duktig på att förhålla dig till dylika system går det nog snabbare än annars, men för att långsiktigt tjäna någonting måste det hållas koll på hur många som spelar, när folk spelar som mest och vilka prylar som är värda mest. Alla faktorer som är i stark förändring. Wishbone nämner bland annat att värdet på prylar är på väg neråt nu, men att exempelvis PvP-tillägget kan förändra hela marknaden.

Jag tycker att det är en intressant marknad, utifrån bland annat de tankarna. Men att börja tjäna något på det? Räkna med många mer eller mindre fokuserade timmar, eller drivor med flyt.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Intressant

Däremot gillar jag inte hans tankar om pay2win, för i ett spel kan man köpa das feta rocketlauncher för 1guld och alla andra får springar omkring med stenar = orättvist och förbannat tråkigt.

Men jag är imponerad, 67000SEK, grymt bra ju. Undrar hur många timmar han har fått nöta då? Någon som har en uppfattning?

Medlem
Skrivet av Aresz:

Intressant

Däremot gillar jag inte hans tankar om pay2win, för i ett spel kan man köpa das feta rocketlauncher för 1guld och alla andra får springar omkring med stenar = orättvist och förbannat tråkigt.

Men jag är imponerad, 67000SEK, grymt bra ju. Undrar hur många timmar han har fått nöta då? Någon som har en uppfattning?

Ah! Det står i artikeln faktiskt, runt åtta timmar per dag första två månaderna, med en minskad insats därefter. Lite oklart hur mycket personen spelar nu, men vederbörande uppger att denne troligtvis kommer "känna av marknaden" när PvP-läget implementeras.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

"Undrar hur många timmar han har fått nöta då? Någon som har en uppfattning?"

Det kan vara så att han knappt spelat spelet utan bara loggat in på AH och köpt/sålt med vinst.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Verkar ju som att D3s huvudsyfte fungerar bra då. Kanon!

Inaktiv

Skulle det kunna vara så att blizzard har lyft fram en individ? hjälpt honom att göra bra affärer utan att han själv vet om det? En nyhet som den här lär ju öka handeln på auktion house rejält! Om jag inte minns fel så tar blizzard en viss procent andel av alla penning handel på D3? För mig ser detta ut som ett desperat försök att öka handeln på D3, detta värdelösa spel som förmodligen är skapat för just syftet att generera pengar på ingenting..... Skriker bluff så jag spyr!


signatur

Mohawk

Medlem

La av en slump upp min första auktion på RMAH imorse, får se om man får in nåt


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Jag vet inte vilka jag ska tycka mest synd om. Dom som farmar enbart för att sälja i AH eller dom som faktiskt köper skiten.

KoP
Medlem

Och folk klagat på att dlc till div. spel oftast är för dyrt.
Hur många virtuella föremål har människan auktionerat ut för att komma upp i dessa summor?? :S Och till vilka priser?

Medlem

Sålde en Crossbow för 250 euro för ca 2 veckor sedan, var inte helt fel. Förutom det har det mest varit små summor som 10-15 euros per item ett par gånger.

Inaktiv
Skrivet av Cnopt:

Sålde en Crossbow för 250 euro för ca 2 veckor sedan, var inte helt fel. Förutom det har det mest varit små summor som 10-15 euros per item ett par gånger.

hur mycket tog blizzard ut av affären?


signatur

Mohawk

Medlem
Skrivet av Jarhead:

Skulle det kunna vara så att blizzard har lyft fram en individ? hjälpt honom att göra bra affärer utan att han själv vet om det? En nyhet som den här lär ju öka handeln på auktion house rejält! Om jag inte minns fel så tar blizzard en viss procent andel av alla penning handel på D3? För mig ser detta ut som ett desperat försök att öka handeln på D3, detta värdelösa spel som förmodligen är skapat för just syftet att generera pengar på ingenting..... Skriker bluff så jag spyr!

Ah, den Svenska avundsjukan strikes again!

Medlem
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Cnopt:

Sålde en Crossbow för 250 euro för ca 2 veckor sedan, var inte helt fel. Förutom det har det mest varit små summor som 10-15 euros per item ett par gånger.

hur mycket tog blizzard ut av affären?

1 Euro för transaktionen och 15% av det sålda föremålet. Fick ut runt 217 euro på mitt Paypal konto tror jag det var.

Medlem

Ja jag är då inte förvånad. Och faktiskt blir jag bara ännu mer opeppad på spelet. Så vad är nya grejen? Att sitta på RMAH och göra deals för att tjäna pengar som en stock broker... vad roligt ha så skoj ekonomistudenter.

Haha! Köpa ett spel, sen tjäna flera jävla tusen på det? Det sjukaste, vidrigaste, äckligaste spelet någonsin är ju bara Diablo 3. Congratulations Blizzard!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Haha! Köpa ett spel, sen tjäna flera jävla tusen på det? Det sjukaste, vidrigaste, äckligaste spelet någonsin är ju bara Diablo 3. Congratulations Blizzard!

För folk gjorde ju inte detsamma i D2 fast på blocket.se och övriga forum sidor? Görs inte samma sak för i princip vartenda online spel där det samlar utrustning och vapen som kan bytas? Skillnaden är ju att detta är fullt tillåtet och sköts av dom själva istället för att folk blir lurade på skumma forum istället.

Känner mig ju bra mycket säkrare när jag säljer sakerna via deras system än vad jag hade gjort om jag försökt sälja det via något forum.

Medlem

galet för fan ,själv har man knappt hittat nåt man ens kan sälja för 10$ ens.. fattar inte hur folk gör.. spelar ingen roll om man spelar mycket hur fan ska man hitta bra saker som går för galna summor på auktionshuset??? fattar inte..

Medlem

SWEBarb: Amerikanerna är inte lika snåla (eller är dummare än, tolka det hur ni vill) som folk i Europa, mycket lättare att sälja sakerna där.

Medlem
Skrivet av Zoulz:

Hur mycket tid måste man plöja ner i spelet för att ens kunna börja tjäna nått på det?

3-4 dagar i lugnt tempo ifall man spelar som hans "arbetstid" dvs ca 8h om dagen.

Inaktiv
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Jarhead:

Skulle det kunna vara så att blizzard har lyft fram en individ? hjälpt honom att göra bra affärer utan att han själv vet om det? En nyhet som den här lär ju öka handeln på auktion house rejält! Om jag inte minns fel så tar blizzard en viss procent andel av alla penning handel på D3? För mig ser detta ut som ett desperat försök att öka handeln på D3, detta värdelösa spel som förmodligen är skapat för just syftet att generera pengar på ingenting..... Skriker bluff så jag spyr!

Ah, den Svenska avundsjukan strikes again!

Hehe nope, jag bara tänker på att en sådan nyhet ökar intresset för handel på auktion house? Ökad handel på AH = ökad vinst för blizzard, skulle man lyckas skapa en marknad som innebar oavbrutet köp/säljande likt day-trading skulle man verkligen lyckas med att tjäna pengar på ingenting. Det har inget med avundsjuka att göra. // P.S Är svenskar mer avundsjuka än övriga människor på vår jord?


signatur

Mohawk

Medlem
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Jarhead:

Skulle det kunna vara så att blizzard har lyft fram en individ? hjälpt honom att göra bra affärer utan att han själv vet om det? En nyhet som den här lär ju öka handeln på auktion house rejält! Om jag inte minns fel så tar blizzard en viss procent andel av alla penning handel på D3? För mig ser detta ut som ett desperat försök att öka handeln på D3, detta värdelösa spel som förmodligen är skapat för just syftet att generera pengar på ingenting..... Skriker bluff så jag spyr!

Ah, den Svenska avundsjukan strikes again!

Hehe nope, jag bara tänker på att en sådan nyhet ökar intresset för handel på auktion house? Ökad handel på AH = ökad vinst för blizzard, skulle man lyckas skapa en marknad som innebar oavbrutet köp/säljande likt day-trading skulle man verkligen lyckas med att tjäna pengar på ingenting. Det har inget med avundsjuka att göra. // P.S Är svenskar mer avundsjuka än övriga människor på vår jord?

"Den Svenska avundsjukan" är ett relativt vanligt uttryck, googla det så får du se själv. Vad faktan bakom den och hur den relaterar till resten av världen är en annan historia. Det känns väldigt passande här dock. Auktions huset har inte direkt gynnat dig själv så givetvis måste det vara korruption bakom det hela, finns ingen annan förklaring. Hade du själv dragit in 10 000 dollar så hade förmodligen allt stått rätt till gissar jag på.

Kan jämföras med sport. Sverige förlorar, givetvis är domaren korrupt och köpt för Sverige förlorar ju aldrig fair and square eftersom vi är bättre än alla.

Medlem
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Jarhead:

Skulle det kunna vara så att blizzard har lyft fram en individ? hjälpt honom att göra bra affärer utan att han själv vet om det? En nyhet som den här lär ju öka handeln på auktion house rejält! Om jag inte minns fel så tar blizzard en viss procent andel av alla penning handel på D3? För mig ser detta ut som ett desperat försök att öka handeln på D3, detta värdelösa spel som förmodligen är skapat för just syftet att generera pengar på ingenting..... Skriker bluff så jag spyr!

Ah, den Svenska avundsjukan strikes again!

Hehe nope, jag bara tänker på att en sådan nyhet ökar intresset för handel på auktion house? Ökad handel på AH = ökad vinst för blizzard, skulle man lyckas skapa en marknad som innebar oavbrutet köp/säljande likt day-trading skulle man verkligen lyckas med att tjäna pengar på ingenting. Det har inget med avundsjuka att göra. // P.S Är svenskar mer avundsjuka än övriga människor på vår jord?

Du har många bra punkter där men vetefan om det stämmer. Blizzard har tydligen bannat folk som använt D3 AH som en investeringsplatform. Bryter tydligen mot deras EULA.

Inaktiv
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Haha! Köpa ett spel, sen tjäna flera jävla tusen på det? Det sjukaste, vidrigaste, äckligaste spelet någonsin är ju bara Diablo 3. Congratulations Blizzard!

För folk gjorde ju inte detsamma i D2 fast på blocket.se och övriga forum sidor? Görs inte samma sak för i princip vartenda online spel där det samlar utrustning och vapen som kan bytas? Skillnaden är ju att detta är fullt tillåtet och sköts av dom själva istället för att folk blir lurade på skumma forum istället.

Känner mig ju bra mycket säkrare när jag säljer sakerna via deras system än vad jag hade gjort om jag försökt sälja det via något forum.

Om det vore så att Blizzard endast skapade ah för att förhindra illegala transaktioner skulle dom inte ta 15% "skatt" på alla affärer.


signatur

Mohawk

Medlem

Köp något bra item billigt för guld och sälj det för riktiga pengar är ju ett sätt att göra det på, man får vara med i matchen och se när ett item som är värt mycket säljs billigt (av misstag eller för att en spelare inte vet värdet).

Sidnot till Diablo så har man ju t.ex Steam Trading, där du kan sälja ett spel på Steam till en annan spelare för att få items i TF2, eller byta DOTA2 items mot TF2 osv. osv.
Eller som i Entropia Universe (f.d. Project Entropia) där allting handlas med riktigt pengar http://www.entropiauniverse.com . Är man smart och har sinne och kunskap i ekonomi och bra spelkunskap så kan man ju i teorin leva på det.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Skriv svar