Codemasters berättar mer om F1 2012

Robot
Codemasters berättar mer om F1 2012

Nästa del av F1-serien släpps i september. Utvecklarna berättar mer om sitt spel i en ny trailer.

#codemasters, #f1-2012


Codemasters berättar mer om F1 2012

Det här blir skoj! Årets F1-säsong har varit så grymt spännande hittills, så är mer sugen på ett F1-lir just nu än på länge.

Medlem

Funtar på att köpa ett bilspel och en ratt. Vet någon en bra ratt?

Medlem
Skrivet av mackemong:

Funtar på att köpa ett bilspel och en ratt. Vet någon en bra ratt?

Kan rekommendera Logitech Driving Force GT.
Mycket ratt för pengarna


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Medlem
Skrivet av mackemong:

Funtar på att köpa ett bilspel och en ratt. Vet någon en bra ratt?

Som nightbane sa, DF:GT är nog den bästa ratten för pengarna.

Ett steg upp blir Fanatec CSR.
Skippa Logitech G27/G25, skräp.

Codemasters mjölkar på. Usla konsollracers.

Medlem

Vill man ha ratt för PC och Playstation är Thrustmaster Ferrari Cockpit(minns inte modellkoden) med pedaler och i ett stycke riktigt gedigen och fungerar bra. Den ersätter vanliga controllern på ett bra sätt så spelet måste inte stödja just den controllern, och du kan lätt mecka om pedaler och funktioner.

En lös ratt måste man mecka fast på något sätt för att ge bra känsla.

Medlem

Ser fram mot F1 2012.

Medlem

Ser bakåt ut.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Exx
Medlem

Visst är nuvarande säsong sjukt spännande, men man blir ju fan inte överlycklig av att de fulaste F1-bilarna någonsin förevigas.

Medlem

G27 är den enda rätta ratten man ska ha! Annars går det även bra med handkontroll.

Medlem

Jag kör med en gammal Thrustmaster-ratt och pedaler som har 12-13 år på nacken.

Enda nackdelen är att jag är tvungen att avinstallera senaste servicepacket till Windows 7, annars kraschar datorn :D, den gillar inte drivrutinerna riktig...

Man kan inte spela F1 med padda, det är för dålig känsla. Jag kör både på PS3 och på PC, men måste säga att vill man ha en ordentlig simulering så är det PC som gäller. Känns mer "knivskarpt" på PC i jämförelse, lite mer arkadigt på PS3.

Medlem

F1 av codemasters är lite av ett skämt imo, se Project Cars som verkar bli det bästa racingspelet på länge, och då fokuserar även pcars på mer än 1 serie medan cm spenderar heltid på f1 och ändå inte lyckas särskilt bra.

Medlem

var det inte codemasters som bestämt sig för att ta bort "cockpit"-vy i sina kommande bilspel?

Medlem
Skrivet av emil2796:

var det inte codemasters som bestämt sig för att ta bort "cockpit"-vy i sina kommande bilspel?

Det var till GRiD 2 dem skulle tabort.

Ser självklart fram emot att testa F1 2012 har vuxit upp med formel 1 tack vare min far vi spenderar fortfarande helgerna tillsammans med att kolla på F1 som när jag var liten satt alltid där i soffan o kollade med farsan från start till mål.

Hoppas bara denna upplaga blir bättre än F1 2011 o F1 2010 med mindre buggar o hoppas dem stödjer spelet fullt ut. Och ett stort PLUS att dem har gjort sig av med Game For Windows live o ersätt det med steam ME LIKE!

Medlem

Blir inget mer Crapmasters för mig. De har gång på gång visat prov på fula knep med sina PR-kampanjer och falska varudeklarationer. Annonserar regnbågsfilé och säljer fiskpinnar.
Det finns dock en marknad för fiskpinnar också (många tycker det smakar gott) så jag missunnar ingen att njuta av dessa föroreningar. Happy driving!
Angående rattförslag: G25/G27 är inte skräp som någon tyckte. Finns bättre rattar, men efter snart 5 år rullar min G25:a fortfarande runt i RBR, LFS, rF. iR osv. Vad exakt är skräp med dem? Antar att vederbörande fått ett trasigt exemplar eller slitit ut den på förhand? Fanatec's ratt är också ett "bra" köp.

Medlem
Skrivet av nightbane:
Skrivet av mackemong:

Funtar på att köpa ett bilspel och en ratt. Vet någon en bra ratt?

Kan rekommendera Logitech Driving Force GT.
Mycket ratt för pengarna

Spelar du bara pc och ps3 så gå på logitech G27 men spelar du både pc och ps3 och xbox360 så gå på en fanatec som passar alla 3. allt beror ju på hur mycket du vill lägga men om du inte spelar 360 så är Loitech G27 den absolut bästa allround ratten som finns idag.
Sen har du ju även rattar som enbart passar för F1 och ser ut som en riktig F1 ratt dessutom, men min rekommendation är att gå på en G27


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem
Skrivet av The_Jigsaw:
Skrivet av nightbane:
Skrivet av mackemong:

Funtar på att köpa ett bilspel och en ratt. Vet någon en bra ratt?

Kan rekommendera Logitech Driving Force GT.
Mycket ratt för pengarna

Spelar du bara pc och ps3 så gå på logitech G27 men spelar du både pc och ps3 och xbox360 så gå på en fanatec som passar alla 3. allt beror ju på hur mycket du vill lägga men om du inte spelar 360 så är Loitech G27 den absolut bästa allround ratten som finns idag.
Sen har du ju även rattar som enbart passar för F1 och ser ut som en riktig F1 ratt dessutom, men min rekommendation är att gå på en G27

Jag tänkte mig något lite billigare och denna hade fått någorlunda bra rescensioner http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=409195

Medlem
Skrivet av mackemong:
Skrivet av The_Jigsaw:
Skrivet av nightbane:
Skrivet av mackemong:

Funtar på att köpa ett bilspel och en ratt. Vet någon en bra ratt?

Kan rekommendera Logitech Driving Force GT.
Mycket ratt för pengarna

Spelar du bara pc och ps3 så gå på logitech G27 men spelar du både pc och ps3 och xbox360 så gå på en fanatec som passar alla 3. allt beror ju på hur mycket du vill lägga men om du inte spelar 360 så är Loitech G27 den absolut bästa allround ratten som finns idag.
Sen har du ju även rattar som enbart passar för F1 och ser ut som en riktig F1 ratt dessutom, men min rekommendation är att gå på en G27

Jag tänkte mig något lite billigare och denna hade fått någorlunda bra rescensioner http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=409195

Jag hade en liknande från TM innan min G25:a. Den var hyfsad för det priset. Problemet var att även med försiktighetsåtgärder (låg misshandelsnivå) så gick den sönder (växelspak avbruten etc.). På TM jag hade innan dess gick paddlarna av efter något års användning. De kan ha blivit mycket bättre nu för tiden (förhoppningsvis). Men den största skillnaden (TM -> G25) är ändå känslan! :D. Lycka till med rattköpet!

Medlem

Följt F1 mer eller mindre sen MSC och Häkkinen krigade.

Lite trist har det blivit då man inte kan lyssna på Janne Blomqvist och Eje i och med att loppen rullar på Viasat p2view. Radiotjänst, min granne, ska inte få en spänn utav mig så är inte så sugen att abonnera heller på Viasat Motor.

Problemet med F1 spelen är att de inte blir så långvariga då de ska bytas ut varenda år.

Är mer intresserad utav Simbins GTR3. Dom ska visst visa nå racingslisk från deras f2play titel(?) under Gamescom.
Gamla GTR ger ju en ett bra humör än idag när man nu tänker tillbaka i tiden då demot med Morgan Aero kom ut. Varvade Monza som ett psyk med F550 under ett par månader då man var utan nät.
Spa och Monza <3

Medlem
Skrivet av Bromstarzan:

Blir inget mer Crapmasters för mig. De har gång på gång visat prov på fula knep med sina PR-kampanjer och falska varudeklarationer. Annonserar regnbågsfilé och säljer fiskpinnar.
Det finns dock en marknad för fiskpinnar också (många tycker det smakar gott) så jag missunnar ingen att njuta av dessa föroreningar. Happy driving!
Angående rattförslag: G25/G27 är inte skräp som någon tyckte. Finns bättre rattar, men efter snart 5 år rullar min G25:a fortfarande runt i RBR, LFS, rF. iR osv. Vad exakt är skräp med dem? Antar att vederbörande fått ett trasigt exemplar eller slitit ut den på förhand? Fanatec&#039;s ratt är också ett "bra" köp.

G25/27 är fortfarande minde köpvärt än DF GT. Den senare är in princip halva priset för en G27a och den är fan inte hälften så bra.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Bromstarzan:
Skrivet av mackemong:
Skrivet av The_Jigsaw:
Skrivet av nightbane:
Skrivet av mackemong:

Funtar på att köpa ett bilspel och en ratt. Vet någon en bra ratt?

Kan rekommendera Logitech Driving Force GT.
Mycket ratt för pengarna

Spelar du bara pc och ps3 så gå på logitech G27 men spelar du både pc och ps3 och xbox360 så gå på en fanatec som passar alla 3. allt beror ju på hur mycket du vill lägga men om du inte spelar 360 så är Loitech G27 den absolut bästa allround ratten som finns idag.
Sen har du ju även rattar som enbart passar för F1 och ser ut som en riktig F1 ratt dessutom, men min rekommendation är att gå på en G27

Jag tänkte mig något lite billigare och denna hade fått någorlunda bra rescensioner http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=409195

Jag hade en liknande från TM innan min G25:a. Den var hyfsad för det priset. Problemet var att även med försiktighetsåtgärder (låg misshandelsnivå) så gick den sönder (växelspak avbruten etc.). På TM jag hade innan dess gick paddlarna av efter något års användning. De kan ha blivit mycket bättre nu för tiden (förhoppningsvis). Men den största skillnaden (TM -&gt; G25) är ändå känslan! :D. Lycka till med rattköpet!

Lita på mig, Driving Force GT är det bästa köpet du kan göra. Du får en ratt för under 900 spänn nu men de håller en mycket hög klass. Glöm inte att GT5 är skrivet för DF GT ratten.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Bromstarzan:

Blir inget mer Crapmasters för mig. De har gång på gång visat prov på fula knep med sina PR-kampanjer och falska varudeklarationer. Annonserar regnbågsfilé och säljer fiskpinnar.
Det finns dock en marknad för fiskpinnar också (många tycker det smakar gott) så jag missunnar ingen att njuta av dessa föroreningar. Happy driving!

Jag ville verkligen spela F1 2011 för det lät så coolt. Och sen följde bedrövelse på bedrövelse så jag helt tappade det lilla förtroende jag hade för Codemasters att göra ett vettigt spel. Och nu lär de vara så djupt i sitt casualträsk att de aldrig tar sig därifrån.

Skrivet av Exx:

Visst är nuvarande säsong sjukt spännande, men man blir ju fan inte överlycklig av att de fulaste F1-bilarna någonsin förevigas.

Jag håller med dig, det har varit så ett par säsonger nu. Bilarna borde se ut som underklassen där han svensken kör.

Skrivet av GooGeL:

Är mer intresserad utav Simbins GTR3. Dom ska visst visa nå racingslisk från deras f2play titel(?) under Gamescom.
Gamla GTR ger ju en ett bra humör än idag när man nu tänker tillbaka i tiden då demot med Morgan Aero kom ut. Varvade Monza som ett psyk med F550 under ett par månader då man var utan nät.
Spa och Monza &lt;3

Jag sätter mitt stora hopp till GTR3. Jag spelade aldrig GTR men dock GTR2 och det är sååå bra. Jag bara älskar känslan och soundtracket. Det är ett riktigt spel för racingfantaster det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av The_Jigsaw:

Spelar du bara pc och ps3 så gå på logitech G27 men spelar du både pc och ps3 och xbox360 så gå på en fanatec som passar alla 3. allt beror ju på hur mycket du vill lägga men om du inte spelar 360 så är Loitech G27 den absolut bästa allround ratten som finns idag.
Sen har du ju även rattar som enbart passar för F1 och ser ut som en riktig F1 ratt dessutom, men min rekommendation är att gå på en G27

Skrivet av Bromstarzan:

Angående rattförslag: G25/G27 är inte skräp som någon tyckte. Finns bättre rattar, men efter snart 5 år rullar min G25:a fortfarande runt i RBR, LFS, rF. iR osv. Vad exakt är skräp med dem? Antar att vederbörande fått ett trasigt exemplar eller slitit ut den på förhand? Fanatec&#039;s ratt är också ett "bra" köp.

G27:an kostar runt 2000:-, för ett par hundra till får du en Fanatec 911 GT3 RS, pedaler och växelspak(ar).

Ok, jag var kanske lite hård när jag skrev "skräp" men kvalitén och feedback ifrån Fanatecs rattar är betydligt bättre än Logitechs. Jag har både G25:a och G27:a och båda fungerar klockrent men att gå från en remdriven ratt tillbaka till Logitechs rattar.. Mjae, ska man lägga ut någonstans runt 2000:- på rattar idag så ser jag ingen anledning till att inte gå på Fanatec förutom att jag föredrar växelspaken på G27:an.

OM man köper en G27:a och finner ett stort intresse i att börja köra mycket simracing så kommer det sluta med att man antingen modifierar sina pedaler (Nixon mod etc.) eller byter till, hör och häpna, Fanatec (Alternativt Thrustmaster, men, även T500RS använder sig av någon funtad anledning potentiometer istället för lastcell på bromsen.)

Remdriven Force Feedback är bättre på allt.
Är det nog med motivering?

1
Skriv svar