Simcity blir en global angelägenhet

Robot
Simcity blir en global angelägenhet

"Simcity World" kallas Gamescom-trailern och visar hur du och din stad kan göra skillnad globalt sett.

#simcity, #maxis


Medlem
Simcity blir en global angelägenhet

S-s-s-s-s-s-steam? Eller ska EA envisas med att använda origin?

Medlem

Hoppas på Steam. Blir inget köp om det är Origin

Medlem
Skrivet av purjo:

S-s-s-s-s-s-steam? Eller ska EA envisas med att använda origin?

Klart att dom inte tänker släppa järngreppet runt våra pungar och sluta behandla oss som skit.

Medlem

Oooh, ge mig beta.

Medlem

När blir nästa presskonferens?

Intressantaste spelet från presentationen ser riktigt fram emot att få spela och bygga.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

FM-guru
F.d. Sisyr

Ganska ointresserad av onlineläget. Mutade videon och kikade på de (för mig i alla fall) nya gameplaysekvenserna. Taggad!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Klart att dom inte tänker släppa järngreppet runt våra pungar och sluta behandla oss som skit.

Okej, nu lugnar vi ner oss lite. Du får det att låta som att EA är anledningen till allt lidande i världen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av purjo:

S-s-s-s-s-s-steam? Eller ska EA envisas med att använda origin?

Klart att dom inte tänker släppa järngreppet runt våra pungar och sluta behandla oss som skit.

Jag känner verkligen inget järngrepp om min pung - det var länge sedan EA hade klorna i några köpvärda spel

Medlem

Det blir ju såklart via Origin, eftersom SimCity är Maxis, som sammarbetar med EA...
Inget Steam här inte :C

Medlem
Skrivet av totte1015:

Det blir ju såklart via Origin, eftersom SimCity är Maxis, som sammarbetar med EA...
Inget Steam här inte :C

Samarbetar, snarare EA äger Maxis såldes kan vi nog lugnt räkna med att spelet kommer kräva Origin.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Bojkott:

Klart att dom inte tänker släppa järngreppet runt våra pungar och sluta behandla oss som skit.

Okej, nu lugnar vi ner oss lite. Du får det att låta som att EA är anledningen till allt lidande i världen.

Är dom inte det då? Lite kan jag ha överdrivit, men jag anser att Origin inte har kommit tillräckligt långt i utvecklingen för att ha det som krav för att kunna spela. Jag var lika emot Steam när det var nytt, men dom har vuxit på sig genom åren och är idag en självklarhet, så man kan ju alltid hoppas på att Origin blir bättre.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ganska ointresserad av onlineläget. Mutade videon och kikade på de (för mig i alla fall) nya gameplaysekvenserna. Taggad!

Finns inget offlineläge så vitt jag fattar det. Dvs Det är som Diablo3 ungefär. Du kan inte välja om du vill samarbeta med en närliggande stad eller inte. Iaf enligt det jkag sist läste om spelet. Tror knappast de ändrat sin policy där.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av totte1015:

Det blir ju såklart via Origin, eftersom SimCity är Maxis, som sammarbetar med EA...
Inget Steam här inte :C

Samarbetar, snarare EA äger Maxis såldes kan vi nog lugnt räkna med att spelet kommer kräva Origin.

Jaha...
Då sket det sig med.

Medlem

Förhelvete, väx upp! "Hoppas på Steam. Blir inget köp om det är Origin". Det är en mjukvara, inget mer. Ett par Mb på din dator.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Förhelvete, väx upp! "Hoppas på Steam. Blir inget köp om det är Origin". Det är en mjukvara, inget mer. Ett par Mb på din dator.

Kanske och ta i och inte köpa det om det inte är Steam, men det är en djup besvikelse
Hatar hela iden med Origin att dom kopierar Steam på det sättet

Medlem

Fan bryr sig, så dåligt är ju inte origin, om ni inte vill att det startar när windows startar, så stäng av det! - det är _ett_ spel dessutom. Ni måste inte köpa Battlefield 123818923681723698723461827346781234691273461289734612783461278934691278o346917234 bara för att ni köper Sim City.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av Sisyr:

Ganska ointresserad av onlineläget. Mutade videon och kikade på de (för mig i alla fall) nya gameplaysekvenserna. Taggad!

Finns inget offlineläge så vitt jag fattar det. Dvs Det är som Diablo3 ungefär. Du kan inte välja om du vill samarbeta med en närliggande stad eller inte. Iaf enligt det jkag sist läste om spelet. Tror knappast de ändrat sin policy där.

Vad jag menade med online var multiplayer. Alltså; jag är ointresserad av att tävla/samarbeta/whatever med andra när det gäller SimCity.

Sorry för den otydliga formuleringen.

Medlem

det blir inget köp om skiten kräven steam eller origin....

jag bojkottar steam och origin varför låsa sig som en konsol när det finns underbara fria alternativ

fan jag som älskar sim city genren, men jag tycker detta med community kan dra åt helvete, jag vill fan inte spela ett mmo...

Medlem

Kan dom inte bara kalla det Sim City 5?

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Bojkott:

Klart att dom inte tänker släppa järngreppet runt våra pungar och sluta behandla oss som skit.

Okej, nu lugnar vi ner oss lite. Du får det att låta som att EA är anledningen till allt lidande i världen.

Inte allt men nära därtill.

Medlem

Jag tänker inte installera ett program för spel per utgivare som finns därute. Inget köp när origin krävs.

1
Skriv svar