Planetside 2 – detta får du om du betalar

Robot
Planetside 2 – detta får du om du betalar

Efter lång diskussion med användarna har Sony spikat bonusarna för de som betalar för sig.

#planetside-2


Medlem
Planetside 2 – detta får du om du betalar

Planetside var ju ett sjukt roligt spel ett tag, men tyvärr fanns det ju inte direkt något "nytt content" på samma sätt som brukar förekomma i MMORPG. Tröttnade efter ett tag tyvärr. Kändes som man lika gärna kunde spela Battlefield istället.
Undrar om de har fler morötter denna gång?

Medlem

Gah detta kan morda mitt intresse i titeln/

Onskar de kunde fixa server obalansen i betan. VS pa Herse ligger oftast pa 45-55% av server befolkningen >.>

Medlem

Jag funderar starkt på att köpa startpaketet för $49, men någon månadsavgift känns inte så lockande.

Inaktiv
Skrivet av Skjuludde:

Gah detta kan morda mitt intresse i titeln/

Att folk som betalar får saker snabbare?
Spelet är gratis... Tycker inte man har mycket rätt att klaga.

Medlem

Får se om det är tillräckligt kul innan jag beslutar mig för att dra kort på det där spelet

Medlem

Xp/resources är ju mer eller mindre ointressanta i ps2...
De flesta certpoints kommer folk att tjäna in offline hursomhelst, och det är ytterst sällan som bristen på en resurs förhindrar en att utrusta sig.

Men men, jag är glad att det inte blir ett p2w men mycket talat för att spelet inte kommer stå sig särskilt länge :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

15 dollar i månaden är ju lugnt, man lär ju inte lira det i flera år ändå.

Har gnällt o whinat o bett på deras twitter om en betakey men inte fått någon, men man kan ju alltid köpa spelet nu för att få betaaccess o en massa Stationcash o lite andra småbonusar.

Jag har stora förväntningar på detta, och hoppas att dom "tvingar" oss spelare till att kämpa hårt om resurserna. Som det är nu så betyder väl inte olika områden sådär speciellt mycket?

Medlem
Skrivet av Aresz:

15 dollar i månaden är ju lugnt, man lär ju inte lira det i flera år ändå.

Har gnällt o whinat o bett på deras twitter om en betakey men inte fått någon, men man kan ju alltid köpa spelet nu för att få betaaccess o en massa Stationcash o lite andra småbonusar.

Jag har stora förväntningar på detta, och hoppas att dom "tvingar" oss spelare till att kämpa hårt om resurserna. Som det är nu så betyder väl inte olika områden sådär speciellt mycket?

Registerera dig på hemsidan istället. Tror jag har fått 3 beta invites vid det här laget. En Techtest, och två betainbjudningar från deras hemsida.

FM-guru
F.d. Sisyr

Lustigt hur alla skriker "PAY TO WIN!" när diverse okända f2p-spel har liknande betallösningar, samtidigt som gullgrisen Planetside 2 ursäktas.

Medlem

För mig så känns spelet otroligt lockande, det ska bli sjukt kul att se just hur pass stora å episka slag som kommer att äga rum ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Soulless:

Xp/resources är ju mer eller mindre ointressanta i ps2...
De flesta certpoints kommer folk att tjäna in offline hursomhelst, och det är ytterst sällan som bristen på en resurs förhindrar en att utrusta sig.

Men men, jag är glad att det inte blir ett p2w men mycket talat för att spelet inte kommer stå sig särskilt länge :/

Resursbonusen ökar ju dock din tillgång till Auraxium. Resursen som du köper nya vapen för. Så man kommer ju låsa upp vapen 25-50% snabbare. Det är ganska trevligt om man vill ha något speciellt snabbt. Kanske inte helt nödvändigt då man kommer kunna låsa upp alla vapen tillsut efter mycket spelande, men men.

Medlem
Skrivet av Aresz:

15 dollar i månaden är ju lugnt, man lär ju inte lira det i flera år ändå.

Har gnällt o whinat o bett på deras twitter om en betakey men inte fått någon, men man kan ju alltid köpa spelet nu för att få betaaccess o en massa Stationcash o lite andra småbonusar.

Jag har stora förväntningar på detta, och hoppas att dom "tvingar" oss spelare till att kämpa hårt om resurserna. Som det är nu så betyder väl inte olika områden sådär speciellt mycket?

*host*
Kolla din Inkorg

Medlem

Allt klagande på att det blir "p2w"... *suck*

Den ENDA som gör ett spel pay to win, är när de som betalar får tillgång till vapen/utrustningar/potions osv, som det INTE går att få tag på i normala fall.. Det är ju en självklarhet att de som betalar kommer få bonusar när det gäller Xp och vad som lite snabbare.. Vad annars ska de betala för? Hur ska företaget annars tjäna på spelet? (Förutom ads, som även där, alla klagar).. Var lite realistiska istället....

Medlem

Spelande planetside när det kom för vad det känns som 10 år sedan. Har inte lyckats få en beta key genom deras hemsida, men om någon har en key över pma gärna. Hade uppskattats stort. MVh

Medlem

Jag testade Betan för nån vecka sen och jag kan säga att det inte tilltalade mig ett dugg. Testade det i nån timme eller två och sedan avinstallerade jag det.

Vet inte om jag har "för dålig" dator för det, men tyckte inte att det var så speciellt snyggt. Dessvärre är det som andra säger också, att det är grymt obalanserade faktioner. Tyckte även att allt var så sjukt utspritt att det nästan var svårt att hitta en bra fight, vilket tog död på mitt intresse...

Kanske spelade vid fel tidpunkt eller något, men njae. Det blir nog inget PS2 för mig.

Kul att andra tycker det är the bee's knees dock

Inaktiv
Skrivet av Farris:
Skrivet av Aresz:

15 dollar i månaden är ju lugnt, man lär ju inte lira det i flera år ändå.

Har gnällt o whinat o bett på deras twitter om en betakey men inte fått någon, men man kan ju alltid köpa spelet nu för att få betaaccess o en massa Stationcash o lite andra småbonusar.

Jag har stora förväntningar på detta, och hoppas att dom "tvingar" oss spelare till att kämpa hårt om resurserna. Som det är nu så betyder väl inte olika områden sådär speciellt mycket?

*host*
Kolla din Inkorg

åhhh *love*

Medlem

Vet inte riktigt.. månadsbaserade MMO's är lite utdött, enstaka spel som klarar det.

Om man bara kunde köpa spelet för 60 dollar och få allt innehåll och ingen månadskostnad hade jag varit nöjd, vill inte behöva känna krav att spela ett spel, vilket man alltid gör med månadskostnader.

Medlem

Spelat Planetside 2 i två veckor nu och jag känner ingen oro över att detta kommer vara ett problem för casual-spelare.

Visst, ska man spela spelet hardcore kanske det är rekommenderat att man betalar för sig (mest för resurserna), annars tycker jag man levlar relativt snabbt även med vanlig exp-rate.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Vet inte riktigt.. månadsbaserade MMO's är lite utdött, enstaka spel som klarar det.

Om man bara kunde köpa spelet för 60 dollar och få allt innehåll och ingen månadskostnad hade jag varit nöjd, vill inte behöva känna krav att spela ett spel, vilket man alltid gör med månadskostnader.

fast... Här får du ju allt med en gång!? du får lite mer xp om du betalar, vilket väl hjälper dem som inte kan lira så mycket, men det är inget som ingen annan får..


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:
Skrivet av Ztreek:

Vet inte riktigt.. månadsbaserade MMO's är lite utdött, enstaka spel som klarar det.

Om man bara kunde köpa spelet för 60 dollar och få allt innehåll och ingen månadskostnad hade jag varit nöjd, vill inte behöva känna krav att spela ett spel, vilket man alltid gör med månadskostnader.

fast... Här får du ju allt med en gång!? du får lite mer xp om du betalar, vilket väl hjälper dem som inte kan lira så mycket, men det är inget som ingen annan får..

jo sant, läste det nog när jag var lite halvtrött

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Vet inte riktigt.. månadsbaserade MMO's är lite utdött, enstaka spel som klarar det.

Om man bara kunde köpa spelet för 60 dollar och få allt innehåll och ingen månadskostnad hade jag varit nöjd, vill inte behöva känna krav att spela ett spel, vilket man alltid gör med månadskostnader.

Betala helt enkelt inte då

Medlem
Skrivet av Soulless:

Xp/resources är ju mer eller mindre ointressanta i ps2...
De flesta certpoints kommer folk att tjäna in offline hursomhelst, och det är ytterst sällan som bristen på en resurs förhindrar en att utrusta sig.

Men men, jag är glad att det inte blir ett p2w men mycket talat för att spelet inte kommer stå sig särskilt länge :/

"Det är en beta". Börjar bli en välanvänd fras vid dehär laget. De håller ju fortfarande på och experimenterar för fullt med resources och CERT-poäng, så är lite väl tidigt att klanka ner på resource-systemet, det är ju långt ifrån färdigt. Du kanske har märkt att de nyligen ökat CERT-reggandet med ett par tusen %?

Skrivet av Gimmler:

Jag testade Betan för nån vecka sen och jag kan säga att det inte tilltalade mig ett dugg. Testade det i nån timme eller två och sedan avinstallerade jag det.

Vet inte om jag har "för dålig" dator för det, men tyckte inte att det var så speciellt snyggt. Dessvärre är det som andra säger också, att det är grymt obalanserade faktioner. Tyckte även att allt var så sjukt utspritt att det nästan var svårt att hitta en bra fight, vilket tog död på mitt intresse...

Kanske spelade vid fel tidpunkt eller något, men njae. Det blir nog inget PS2 för mig.

Kul att andra tycker det är the bee's knees dock

1-2 timmar räcker inte för att utvärdera ett så pass massivt spel som planetside, så känns inte som att du har så mycket kött på benen för att påpeka att det skulle vara obalanserat.

Det är lite klurigt att veta vart striderna är när man lirar i början. Man lär sig till slut vart de brukar vara, och rätt som det är när man flyger runt så råkar man flyga på en stor tankbataljon med 20-30 tanks som rullar in och rensar en stor bas

Medlem

Jag spelade planetside 1 när det släpptes och jag spelar nu även PS2. Vad man ska förstå är att man ska gå med i en Outfit om man vill få ut det mesta av PS2.
Spela som lonewolf är ok men inte alls lika roligt som att spela tillsammans i en outfit.
Det är sjukt kul med fighter som håller på i ett par timmar (inte så ofta än, men blir mer och mer)
Om ni söker en bra TR outfit så kan jag rekommendera
http://www.brtd.net/

Medlem

Känner mig lite ängslig inför kötiderna om man inte har subscription.

Medlem

Inte pay 2 win.. Pay 2 look stupid!

Kört sen tidig Alpha, spelet äger!

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av Soulless:

Xp/resources är ju mer eller mindre ointressanta i ps2...
De flesta certpoints kommer folk att tjäna in offline hursomhelst, och det är ytterst sällan som bristen på en resurs förhindrar en att utrusta sig.

Men men, jag är glad att det inte blir ett p2w men mycket talat för att spelet inte kommer stå sig särskilt länge :/

"Det är en beta". Börjar bli en välanvänd fras vid dehär laget. De håller ju fortfarande på och experimenterar för fullt med resources och CERT-poäng, så är lite väl tidigt att klanka ner på resource-systemet, det är ju långt ifrån färdigt. Du kanske har märkt att de nyligen ökat CERT-reggandet med ett par tusen %?

Skrivet av Gimmler:

Jag testade Betan för nån vecka sen och jag kan säga att det inte tilltalade mig ett dugg. Testade det i nån timme eller två och sedan avinstallerade jag det.

Vet inte om jag har "för dålig" dator för det, men tyckte inte att det var så speciellt snyggt. Dessvärre är det som andra säger också, att det är grymt obalanserade faktioner. Tyckte även att allt var så sjukt utspritt att det nästan var svårt att hitta en bra fight, vilket tog död på mitt intresse...

Kanske spelade vid fel tidpunkt eller något, men njae. Det blir nog inget PS2 för mig.

Kul att andra tycker det är the bee's knees dock

1-2 timmar räcker inte för att utvärdera ett så pass massivt spel som planetside, så känns inte som att du har så mycket kött på benen för att påpeka att det skulle vara obalanserat.

Det är lite klurigt att veta vart striderna är när man lirar i början. Man lär sig till slut vart de brukar vara, och rätt som det är när man flyger runt så råkar man flyga på en stor tankbataljon med 20-30 tanks som rullar in och rensar en stor bas

Jo jag vet det är en beta och jag är väldigt överraskad över hur mycket spelet faktiskt utvecklats den senaste månaden, det är mycket som sker och snabbt går det.

MEN, att döma av den utveckling som skett och den feedback som utvecklarna kommer med så tyder det inte på att spelets grunder kommer ändras, dvs certs kommer endast att erbjuda dig små tillägg till redan användbar utrustning.
Man behöver inte certa vapen eller utrustning/fordon, du får tillgång till väldigt potent utrustning inom samtliga områden direkt från start.

Visst, med certs så kan man sen uppgradera denna utrustning men endast marginellt, saker som olika kikarsikten och mer granater m.m. är såklart användbart men vapnen/utrustning är fortfarande väldigt potenta även i grundutförande.

M.a.o. den ökning av xp/certs (eller resources för den delen) man får av medlemskapet är verkligen inte värt sitt pris då systemet tillåter dig att samla certpoints även när du inte spelar. Och även en aktiv spelare spenderar inte majoriteten av sitt dygn i spelet (hoppas jag verkligen).

Kanske hittar de en bra balans eller ett system som fungerar men hur de än vrider och vänder på det så är certs i ps2 inte ens en fjärdedel så viktiga/eftertraktade som de var i ps1 och hela iden med att snabbare kunna låsa upp certs för ett medlemskap är rent skrattretande.

Men såklart, det kan ju komma fler fördelar med ett medlemskap som kan göra det hela värt sitt pris.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Från vad jag såg när jag spelade betan var att VS overpowered igen, precis som i PS1. Inget nytt på den fronten.


signatur

I drank what?

Medlem

Wow, jag har aldrig försökt så hårt att leta på en beta-key förut,men tyvärr är jag en månad för sent ute, alla keys är borta, hur gick ni till väga för att få tag på en key?

Hoppas ni som redan har keys njuter av det extremt lockande liret

Medlem
Skrivet av Mjau123:

Wow, jag har aldrig försökt så hårt att leta på en beta-key förut,men tyvärr är jag en månad för sent ute, alla keys är borta, hur gick ni till väga för att få tag på en key?

Hoppas ni som redan har keys njuter av det extremt lockande liret

IGN Prime är ganska prisvärt , man får ett par beta keys och ett indiespel per månad för 2 dollar/månad.

1
Skriv svar