No Doubt vs Activision avgjort

Robot
No Doubt vs Activision avgjort

Tre år senare är rättstvisten mellan No Doubt och Activision avskriven.

#activision, #band-hero


Inaktiv
No Doubt vs Activision avgjort

Fattar inte hur man kan stämma varandra... sandlådeleken fortsätter, "DU ÄR DUM!" "NEHE DU ÄR DUM!" "NEHE DÅ STÄMMER JAG DIG!" "AAAAHAA! DÅ STÄMMER JAG DIG!"

Inaktiv

Musikspelgenren är väl inte helt död än. Fick just hem mitt Rocksmith.

Inaktiv
Skrivet av Turbodog:

Musikspelgenren är väl inte helt död än. Fick just hem mitt Rocksmith.

Den är mer eller mindre död, man släpper musikspel mest för att man måste. Tror att företagen måste komma med något nytt för att ge nytt liv till genren. De spelen med fullt gitarr stöd är ett steg i rätt riktning.

Medlem

Undrar om det var Activision som la sig för att slippa bli förödmjukade eller om det var bandet som la sig för att de insåg att de inte kunde vinna...

Medlem
Skrivet av Thane:

Undrar om det var Activision som la sig för att slippa bli förödmjukade eller om det var bandet som la sig för att de insåg att de inte kunde vinna...

Mycket intriger

Inaktiv
Skrivet av Turbodog:

Musikspelgenren är väl inte helt död än. Fick just hem mitt Rocksmith.

Är ni som skriver dessa artiklar födda igår eller? Musikgenren är långt ifrån att vara död! Slå på stereon.. eller din iPhone och lyssna. :beatup:

Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Är ni som skriver dessa artiklar födda igår eller? Musikgenren är långt ifrån att vara död! Slå på stereon.. eller din iPhone och lyssna.

Jag tycker du ska läsa om artikeln...

Skägg.
10 Chambers

Jag kan inte sluta nynna på "welcome to the tragic kingdom..."


signatur
Medlem

Idioter hela bunten. Precis som Samsung och Apple.

Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Är ni som skriver dessa artiklar födda igår eller? Musikgenren är långt ifrån att vara död! Slå på stereon.. eller din iPhone och lyssna. :beatup:

Melodikrysset räknar jag inte som ett musikspel..


signatur

I think I am, therefore I am. I think.

Medlem

greedy bastards, i vilken verklighet skulle det skada No Doubts image att spela som deras avatarer under andra låtar?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Xzander:

Idioter hela bunten. Precis som Samsung och Apple.

Ser inte likheterna dock.

Medlem

USA är som små barn precis som snubben en bit ovanför kommenterade, det är som en jävla sandlåde lek utan sunt förnuft.

Samma gäller deras patriotiska anda och eye for eye... Europa växte upp men det gjorde aldrig USA.. det är fan skillnaden.

Medlem

Hoppas no doubt fick nån peng,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av zauii89:

USA är som små barn precis som snubben en bit ovanför kommenterade, det är som en jävla sandlåde lek utan sunt förnuft.

Samma gäller deras patriotiska anda och eye for eye... Europa växte upp men det gjorde aldrig USA.. det är fan skillnaden.

Du menar som när mor och dotter möts i rättssalen för att göra upp om trissvinsten?

Medlem
Skrivet av Javas:

greedy bastards, i vilken verklighet skulle det skada No Doubts image att spela som deras avatarer under andra låtar?

Det handlar kanske mer om att Activision associerade dem med teman som de inte hade någon vetskap om. Även om det kanske inte var så farligt här så kunde det i extremfall lika gärna ha handlat om att Gwen hade sjungit Onkel Kånkel-låtar i spelet.
Det handlar egentligen inte om pengar, utan rätten att välja hur man framställs offentligt.

Medlem
Skrivet av Fnu Snu:
Skrivet av zauii89:

USA är som små barn precis som snubben en bit ovanför kommenterade, det är som en jävla sandlåde lek utan sunt förnuft.

Samma gäller deras patriotiska anda och eye for eye... Europa växte upp men det gjorde aldrig USA.. det är fan skillnaden.

Du menar som när mor och dotter möts i rättssalen för att göra upp om trissvinsten?

Skillnaden här är att det finns lite mer vett och sunt förnuft kring regler, system och lagar. Klart som fan var och varannan person på gatan är en idiot oavsett vilket land man befinner sig i. Skillnaden i usa är att du faktiskt kan få igenom gång på gång helt patetiska och idiotiska stämningar etc.. exempelvis hårdvaru tvisten om "runda hörn" mellan samsung och apple. (man garvar ju åt hur det ens är möjligt)

1
Skriv svar