Xcom: Enemy Unknown

Robot
Xcom: Enemy Unknown

Minnena av superklassikern Ufo: Enemy Unknown vilar på fluffiga nostalgimoln. Att överträffa ett sånt spel går naturligtvis inte. Firaxis försöker ändå, med ett av årets bästa spel som resultat.

#xcom-enemy-unknown, #ufo-enemy-unknown, #firaxis


Medlem
Xcom: Enemy Unknown

Trevlig recension! Verkar vara ett härligt spel, synd om min plånbok bara då alla spel verkar släppas i oktober

Kraftling! Var har du varit? Avalanch?
Dyker oförväntat upp igen med sånna här glada nyheter! You are the man!
(Fanboy mode: off)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Varför släpps spelet tidigare i USA? Lite irriterande att sitta att stirra på pre-loaden i steam medan det är massvis med folk som redan spelar.

Testpilot

Oktober månad & Xcom , bästa spelmånaden hittills! mums!

Medlem
Skrivet av Floppydick:

Varför släpps spelet tidigare i USA? Lite irriterande att sitta att stirra på pre-loaden i steam medan det är massvis med folk som redan spelar.

Localizations o sådana saker.
Alltid varit så om inte publishers väljer att köra på World Releases så att de är syncade.
Sen släpps spelet imorgon i USA, om du sååå gärna vill köra det kan du alltid använda VPN som vad jag vet (Både av erfarenhet och vad jag har läst) inte ska vara förbjudet så länge du inte köper saker (Vilket skullle leda till "skatteflykt").

Medlem

Gimme Gimme Gimme I Need MOAAAAAR!

Och ja, 07:00 imorgon eller nått sådant är det dax att unlocka spelet för oss med VPN.
+ ställ steam i offline läge om du inte tänkt att vara ansluten till VPN'en tills fredag då det släpps här.
Annars om du går online med Steam så låses spelet igen.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Inte många dagar kvar nu

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Sen släpps spelet imorgon i USA, om du sååå gärna vill köra det kan du alltid använda VPN som vad jag vet (Både av erfarenhet och vad jag har läst) inte ska vara förbjudet så länge du inte köper saker .

Steam ändrade sin policy ang VPN och det är nu uttryckligen förbjudet att använda VPN för att kringå release-datum, även om du köpt spelet i rätt region. Bör dock noteras att de ännu inte stängt något konto pga den här regeln.

Medlem

Ser fint ut, bra recension!

PaZ
Medlem

Kul att inventoryt är det enda riktigt dåliga, det störde mig lite i demot. Jag hade föredragit lite mindre machostuk på enheterna, men om gameplayet sitter så kan jag förlåta dem. Blir jobbigt med XCOM och Dishonored samma dag, även om jag längtat efter det ena i 20 år och det andra i 20 dagar...

Medlem

Givet köp!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av HerrB:
Skrivet av MrPeters:

Sen släpps spelet imorgon i USA, om du sååå gärna vill köra det kan du alltid använda VPN som vad jag vet (Både av erfarenhet och vad jag har läst) inte ska vara förbjudet så länge du inte köper saker .

Steam ändrade sin policy ang VPN och det är nu uttryckligen förbjudet att använda VPN för att kringå release-datum, även om du köpt spelet i rätt region. Bör dock noteras att de ännu inte stängt något konto pga den här regeln.

Ah, surt :/

Medlem

Lite kul att både den här och Dishonored recension nästan börjar texten med "ett av årets bästa spel."
I vilket fall som helst verkar båda riktigt intressanta, får se vilket det blir att köpa först.

Medlem

Något jag undrar som inte var solklart för mig i demot, är om det går att plocka upp saker från kropparna på döda aliens? Jag lyckades inte med det i demot, men det kanske går i fulla versionen?

Medlem

Trevlig läsning, även om jag gärna sett en längre recension. Förväntningarna på det här är så höga så jag är glad att se ett högt betyg. Det här ska bli skoj!

Medlem

Finemang, har inte läst recensionen. Men har höga förväntningar av spelet, och redan förbeställt från steam

Medlem
Skrivet av HerrB:
Skrivet av MrPeters:

Sen släpps spelet imorgon i USA, om du sååå gärna vill köra det kan du alltid använda VPN som vad jag vet (Både av erfarenhet och vad jag har läst) inte ska vara förbjudet så länge du inte köper saker .

Steam ändrade sin policy ang VPN och det är nu uttryckligen förbjudet att använda VPN för att kringå release-datum, även om du köpt spelet i rätt region. Bör dock noteras att de ännu inte stängt något konto pga den här regeln.

Du för gärna bifoga länk till det du påstår tack.
För är det som du säger så vill jag gärna läsa det.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Trevlig läsning även om jag blir allergisk av alla anglicismer.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Du för gärna bifoga länk till det du påstår tack.

Varsgo.
"You agree that you will not use IP proxying or other methods to disguise the place of your residence, whether to circumvent geographical restrictions on game content, to purchase at pricing not applicable to your geography, or for any other purpose. If you do this, we may terminate your access to your Account."

Medlem
Skrivet av Groggo:
Skrivet av HerrB:
Skrivet av MrPeters:

Sen släpps spelet imorgon i USA, om du sååå gärna vill köra det kan du alltid använda VPN som vad jag vet (Både av erfarenhet och vad jag har läst) inte ska vara förbjudet så länge du inte köper saker .

Steam ändrade sin policy ang VPN och det är nu uttryckligen förbjudet att använda VPN för att kringå release-datum, även om du köpt spelet i rätt region. Bör dock noteras att de ännu inte stängt något konto pga den här regeln.

Du för gärna bifoga länk till det du påstår tack.
För är det som du säger så vill jag gärna läsa det.

Och det har HerrB fått ifrån
http://store.steampowered.com/subscriber_agreement/

Medlem

Jag har aldrig spelat orginalet eller ens knappt hört talas om förrens de senaste veckorna. Men det låter ju sjuukt coolt alltså! Jag gillar ju omgångsbaserade spel också. Ska definitivt inhandlas


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Gimme Gimme Gimme I Need MOAAAAAR!

Och ja, 07:00 imorgon eller nått sådant är det dax att unlocka spelet för oss med VPN.
+ ställ steam i offline läge om du inte tänkt att vara ansluten till VPN'en tills fredag då det släpps här.
Annars om du går online med Steam så låses spelet igen.

Okej, har du nått bra tips på någon vpn-tjänst?

Medlem
Skrivet av Micke090:

Okej, har du nått bra tips på någon vpn-tjänst?

Spotflux fungerar utmärkt, gratis och lätt för detta syftet. Kom ihåg att gå offline direkt efter aktiveringen och att inte sätta steam i online-mode igen innan fredag.

Nämnvärt är också att det i teorin är emot reglerna och du kan få kontot avstängt, även om jag aldrig hört att det hänt.

Medlem
Skrivet av HerrB:
Skrivet av Micke090:

Okej, har du nått bra tips på någon vpn-tjänst?

Spotflux fungerar utmärkt, gratis och lätt för detta syftet. Kom ihåg att gå offline direkt efter aktiveringen och att inte sätta steam i online-mode igen innan fredag.

Nämnvärt är också att det i teorin är emot reglerna och du kan få kontot avstängt, även om jag aldrig hört att det hänt.

Tackar och bockar!

Medlem
Skrivet av HerrB:
Skrivet av Groggo:

Du för gärna bifoga länk till det du påstår tack.

Varsgo.
"You agree that you will not use IP proxying or other methods to disguise the place of your residence, whether to circumvent geographical restrictions on game content, to purchase at pricing not applicable to your geography, or for any other purpose. If you do this, we may terminate your access to your Account."

Tack tack! sitter och läser igenom det nu
Nu när det är ändrat i text så är det ju en risk helt klart. Men att köpa spel via VPN visste vi alla var olagligt, att unlocka tidigare har varit en gråzon. Aja, får se om jag ska chansa eller ej =D

Skrivet av Micke090:
Skrivet av Groggo:

Gimme Gimme Gimme I Need MOAAAAAR!

Och ja, 07:00 imorgon eller nått sådant är det dax att unlocka spelet för oss med VPN.

Okej, har du nått bra tips på någon vpn-tjänst?

1. Läs det ovan att det i princip är olagligt. Dock har ingen blivit bannad för det hittils. Men ganska nyligen dom ändrade sin EULA med.
2. Googla finns massor med gratis VPN därute. Den jag använder är privat tyvärr.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Använde VPN till MW3 och Borderlands 2 och har inte fått någon reprisalie ännu.. Får hoppas fler företag börjar med global releases =/

Medlem

painkiller hell and damnation plus xcom plus oktober !


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Känns ändå som att det kan vara värt 230kr om man nu får Civ5 på köpet, har kittlat i strategigenen ett tag nu. Tack greenman gaming! <3

Medlem
Skrivet av HerrB:
Skrivet av Micke090:

Okej, har du nått bra tips på någon vpn-tjänst?

Spotflux fungerar utmärkt, gratis och lätt för detta syftet. Kom ihåg att gå offline direkt efter aktiveringen och att inte sätta steam i online-mode igen innan fredag.

Nämnvärt är också att det i teorin är emot reglerna och du kan få kontot avstängt, även om jag aldrig hört att det hänt.

Om man redan aktiverat och laddat ner spelet innan då? Går det inte spela spelet förrän spelet släpps i Sverige?

123
Skriv svar