Elemental: Fallen Enchantress släpps i månadsslutet

Robot
Elemental: Fallen Enchantress släpps i månadsslutet

Den fristående Elemental-expansionen kräver inte originalspelet eftersom ingen köpte föregångaren.

#stardock, #elemental-fallen-enchantress, #elemental-war-of-magic


Medlem
Elemental: Fallen Enchantress släpps i månadsslutet

Hade aldrig hört talas om Elemental innan, så inte så konstigt att det inte sålt då..

Medlem
Skrivet av Loxus:

Hade aldrig hört talas om Elemental innan, så inte så konstigt att det inte sålt då..

Det var ett mycket lovande spel som inte höll det den lovade.
Extremt buggigt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Trevligt att stardock ger det här gratis till mig som ursäkt för första spelet


signatur

You should be glad. You are just like me a part of gods great work.

Inaktiv

Stardock har aldrig varit speciellt bra på att hålla kvalité på sina produktioner.
Jag tycker inte att stardock känns som ett seriöst företag. Galactic Civilizations må har varit ett grymt spel men hela framtoningen, art direction, hemsidorna och musiken känns som nått som blivit hopmekat i en källare.

Medlem
Skrivet av Zedilius:

Trevligt att stardock ger det här gratis till mig som ursäkt för första spelet

Håller absolut med, en bra gest även fast jag tyckte grund gameplayet i orginalet även vid releasen var fantastiskt. Har aldrig gett upp om detta spel och med all rätt då senaste betan är ruskigt bra.

Medlem

fick aldrig igång första spelet. Kom till loadingscreenen, sen blev det svart. Väntade i 2 veckor på en patch, det kom flera stycken men ingen som hjälpte mig. Sen gav jag upp o spelade Gal Civ 2 istället.

Inaktiv
Skrivet av schmuttah:

fick aldrig igång första spelet. Kom till loadingscreenen, sen blev det svart. Väntade i 2 veckor på en patch, det kom flera stycken men ingen som hjälpte mig. Sen gav jag upp o spelade Gal Civ 2 istället.

Om du köpte första spelet vid release så får du expansionen gratis. Det kräver att det är registrerat hos Stardock, men eftersom spelet var Impulse så ska det ha gjorts automatiskt på ens konto. Impulse såldes till Gamestop, men Stardock splittade informationen och man har kvar alla deras köp hos dem.

Medlem

Oh gods. Jag hade så enorma förväntningar på Elemental: War of Magic. En mix mellan Civilization och Heroes, civbyggande i en fantasyvärld med hjältar och hela köret.
Och spelet var ypperligt uselt. Buggarna var en del, men spelet var inte klart för fem ören, det var fortfarande inte klart två år senare när jag tänkte: "yes, nu har de säkert fixat till det värsta". Mitt hjärta fick sig ett glädjeskutt när de tog in killen som skapade den mest välpolerade och underbara mod till ett spel jag har upplevt, Fall from Heaven till Civ 4, men inte ens han kunde göra något åt styggelsen, så det var antagligen därför de beslöt sig för att skippa vanillaspelet helt och hållit och satsa allt krut på en fristående uppföljare.
jag hoppas verkligen att den lyckas, den här genren av spel är sällsynta, och det hjälps inte av att spel som föregångaren svärtar dess rykte.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av schmuttah:

fick aldrig igång första spelet. Kom till loadingscreenen, sen blev det svart. Väntade i 2 veckor på en patch, det kom flera stycken men ingen som hjälpte mig. Sen gav jag upp o spelade Gal Civ 2 istället.

Om du köpte första spelet vid release så får du expansionen gratis. Det kräver att det är registrerat hos Stardock, men eftersom spelet var Impulse så ska det ha gjorts automatiskt på ens konto. Impulse såldes till Gamestop, men Stardock splittade informationen och man har kvar alla deras köp hos dem.

Olrajt, ska kolla där, inte använt mitt impulsekonto sedan gamestop tog över. Köpte iofs spelet någon vecka efter release om jag inte missminner mig, men ska kolla om man fått ett ex av nya expansionen. Jag gillade impulse men tycker nog Gamersgate är den bästa digitala handelsplatsen för tillfället.

1
Skriv svar