Doom 3 – är nya kampanjen en bluff?

Robot
Doom 3 – är nya kampanjen en bluff?

Fans anklagar Id Software för att kopiera och återanvända material från Doom 3 i nya "Lost Mission"-kampanjen.

#doom-3-bfg-edition, #id-software


Inaktiv
Doom 3 – är nya kampanjen en bluff?

Patetiskt

Medlem

haha tur man inte köpte det.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

Id software har förlorat min respekt för längesen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Det är inte bara detta som är bluff, med hjälp av 4 konsolkommandon så kan du få gamla Doom 3 att se exakt likadant ut som BFG Edition.

Medlem

Oj oj vad id Software har sjunkit de senaste åren.

Inaktiv

Varför ska jag köpa detta spel när jag redan äger Doom 3 till Xbox 1? Är det inte samma spel?

Medlem

Wow....just wow.


signatur

Steam: xtreme_venom | PSN: Betrayed | League of Legends: Hand of Wrath (EUW) | Battlenet: Betrayed#2655

Medlem

Gör ID fortfarande ngt? Tänkte att de var döda efter den senaste floppen


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Still a Better Love Story than Twilight.

Medlem

Trollin' Activision style.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Varför ska jag köpa detta spel när jag redan äger Doom 3 till Xbox 1? Är det inte samma spel?

Jo, i princip

Inaktiv
Skrivet av Boosing:

Det är inte bara detta som är bluff, med hjälp av 4 konsolkommandon så kan du få gamla Doom 3 att se exakt likadant ut som BFG Edition.

Är detta sant, plus deras klipp och klistrande av kartor har dom förstört sitt något episka rykte (i klass med Westwood, Valve och Interplay) i jakt på mer kosing.

Lägg till misslyckandet med Rage kan man ju undra vad som har hänt med dom gamla legenderna?

Geeks Gaming

Alltså detta är ju bara löjligt.. the lost mission är ju att man går tillbaka till en speciell plats i original spelet.
De är inte direkt att du får spela om hela spelet från början.

Medlem

Vad har hänt med ID Software?
Vad hände med texturuppgraderingen i BFG? http://www.youtube.com/watch?v=HPSVLI6lEoI
Ser ut som samma spel fast ljusare.
Känns inte som att Rift stöd berättigar den här versionen.

Medlem

HAHA, ID Software är så jävla kung!
Har ju knappt ens försökt dölja sitt fuskande

Aja, Quake kommer alltid vara spelet av spel!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det har aldrig funnits någon anledning att försvara Doom 3.
Id blev dåligt efter Q3 och ingen vet om det någonsin kommer bli bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Pinsamnt.. :/


signatur

R.I.P The_maxx

ELF
Medlem

Tror ID Software behöver en liten paus. Gå ned lite i takt och göra enklare spel eller splittas helt ett tag för att sedan komma tillbaka med nya krafter och göra comeback.
Men vill de tjäna pengar ett litet tag till på Quake- och Doomserien så kan de göra en remake på Quake 1+2 och Doom 1+2 så CoD-generationen får en möjlighet att testa spelen...

Tycker själv att det skulle vara trevligt med en remake på Quake 2. Skulle vara intressant att se vad de kan göra ut av det. Har varvat det x antal ggr både nu och som yngre (23 nu).


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Finns det inga nyheter om 4an? Sjukt sugen på det.

OnT: lol ^^

"BFG-Edition" borde heta: "We added a flashlight"- Edition.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det hjälper inte att bara rida i solnedgången och skryta med att man har en av världens bästa programmerare, man måste även ha kompetent folk som kan göra något vettigt med Carmacks underverk. Man märker vilken stor betydelse John Romero, Tom Hall, Graeme Devine och Sandy Petersen har haft för id Software. Sen dessa herrar har slutat en efter en så har det bara gått neråt för id Software.

Medlem
Skrivet av Boosing:

Det är inte bara detta som är bluff, med hjälp av 4 konsolkommandon så kan du få gamla Doom 3 att se exakt likadant ut som BFG Edition.

BFG ser mycket sämre ut än originalet by far på PC:n, 2004års pc version ser mycket bättre ut och även ljuden och dekalerna är grymt mycket bättre i doom3 från 2004 med allt på ultra.

BFG är inget annat än doom 3 på low med hd imo för att konsollerna ska palla..

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Boosing:

Det är inte bara detta som är bluff, med hjälp av 4 konsolkommandon så kan du få gamla Doom 3 att se exakt likadant ut som BFG Edition.

Är detta sant, plus deras klipp och klistrande av kartor har dom förstört sitt något episka rykte (i klass med Westwood, Valve och Interplay) i jakt på mer kosing.

Lägg till misslyckandet med Rage kan man ju undra vad som har hänt med dom gamla legenderna?

Det var ganska dåliga exempel på företag som förstört sitt rykte tycker jag. Westwood och Interplay hör man väl knappt något om numera (fast det kanske var det du menade?) och Valve har väl inget speciellt dåligt rykte...

Håller dock med om att ID Softwares rykte numera är rejält på väg utför.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Boosing:

Det är inte bara detta som är bluff, med hjälp av 4 konsolkommandon så kan du få gamla Doom 3 att se exakt likadant ut som BFG Edition.

Är detta sant, plus deras klipp och klistrande av kartor har dom förstört sitt något episka rykte (i klass med Westwood, Valve och Interplay) i jakt på mer kosing.

Lägg till misslyckandet med Rage kan man ju undra vad som har hänt med dom gamla legenderna?

När förstörde Valve sitt "episka rykte"?


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=Wn-OOy-Je6c

Doom 3 ultra plus mods kan se riktigt sjukt snyggt ut.

Medlem

utspelar sig inte "lost mission" kampanjen på samma ställe som doom 3? I så fall vore det väl inte så konstigt, om vi säger att doom 3 utspelar sig på "slottet tre kronor" sen gör vi en ny kampanj som vi kallar "hitta kungen" Då bör vi ju vara i samma byggnad, då kan ju inte slottet helt plötsligt se ut som "Rosenbad".


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av psiko:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Boosing:

Det är inte bara detta som är bluff, med hjälp av 4 konsolkommandon så kan du få gamla Doom 3 att se exakt likadant ut som BFG Edition.

Är detta sant, plus deras klipp och klistrande av kartor har dom förstört sitt något episka rykte (i klass med Westwood, Valve och Interplay) i jakt på mer kosing.

Lägg till misslyckandet med Rage kan man ju undra vad som har hänt med dom gamla legenderna?

Det var ganska dåliga exempel på företag som förstört sitt rykte tycker jag. Westwood och Interplay hör man väl knappt något om numera (fast det kanske var det du menade?) och Valve har väl inget speciellt dåligt rykte...

Håller dock med om att ID Softwares rykte numera är rejält på väg utför.

Oj kanske skulle ha skrivit tydligare, det jag menar är att dessa företag har ett episkt rykte, men att ID Software har förstört sitt och nu inte kan räkna sig till mängden som bara släppt bra spel.
Valve, Westwood och Interplay har enligt mig mer eller mindre fläckfria rykten och har väldigt hög status bland gamers. Med denna blunder lär ID Softwares rykte smutsas ner, och jag undrar hur dom kunde göra en sådan tabbe.
Tyder på att dom tappat kollen på vad spelare förväntar sig. Jag menar deras tidigare lir har ju moddats och konfigurerats i oändlighet, och nu tror dom att ingen märker när dom klipper o klistrar hela rum?

Medlem

Ska man börja oroa sig över Doom 4 :S


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av psiko:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Boosing:

Det är inte bara detta som är bluff, med hjälp av 4 konsolkommandon så kan du få gamla Doom 3 att se exakt likadant ut som BFG Edition.

Är detta sant, plus deras klipp och klistrande av kartor har dom förstört sitt något episka rykte (i klass med Westwood, Valve och Interplay) i jakt på mer kosing.

Lägg till misslyckandet med Rage kan man ju undra vad som har hänt med dom gamla legenderna?

Det var ganska dåliga exempel på företag som förstört sitt rykte tycker jag. Westwood och Interplay hör man väl knappt något om numera (fast det kanske var det du menade?) och Valve har väl inget speciellt dåligt rykte...

Håller dock med om att ID Softwares rykte numera är rejält på väg utför.

Oj kanske skulle ha skrivit tydligare, det jag menar är att dessa företag har ett episkt rykte, men att ID Software har förstört sitt och nu inte kan räkna sig till mängden som bara släppt bra spel.
Valve, Westwood och Interplay har enligt mig mer eller mindre fläckfria rykten och har väldigt hög status bland gamers. Med denna blunder lär ID Softwares rykte smutsas ner, och jag undrar hur dom kunde göra en sådan tabbe.
Tyder på att dom tappat kollen på vad spelare förväntar sig. Jag menar deras tidigare lir har ju moddats och konfigurerats i oändlighet, och nu tror dom att ingen märker när dom klipper o klistrar hela rum?

Aha, då håller jag med helt och hållet

12
Skriv svar