Lågmäld trailer från Battlefield 3: Aftermath

Robot
Lågmäld trailer från Battlefield 3: Aftermath

Dice har släppt en ny film från den jordbävningsdrabbade Battlefield 3-expansionen. Och trailern är överraskande stillsam.

#battlefield-3, #dice, #battlefield-3-aftermath


Medlem
Lågmäld trailer från Battlefield 3: Aftermath

Tänkte, Strike at Operation Bazaar? när jag såg denna

Medlem

Så sweet, allt annat än MoH:W mohaha..

Medlem

90-talet ringde och ville ha tillbaka sina lens flares.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Kan inte FZ gå över till Youtube - det är alltid krångel att se filmerna....

Efter att ha sett denna, vill man bara krama någon...

Kjaaam...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

De borde sett till att släppt allt materiel i och med vanillan-releasen, EA in a nutshell.

Medlem
Skrivet av RzrTrek:

De borde sett till att släppt allt materiel i och med vanillan-releasen, EA in a nutshell.

Nej det är så spelmarknaden ser ut i dag med dlc och micro betalningar. Det finns nästan inga kompletta spel i dag.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Kallar dem detta fortfarande för expansioner? 4 banor?

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av RzrTrek:

De borde sett till att släppt allt materiel i och med vanillan-releasen, EA in a nutshell.

Nej det är så spelmarknaden ser ut i dag med dlc och micro betalningar. Det finns nästan inga kompletta spel i dag.

Vilket gör att jag uppskattar att allt fler satsar på Kickstarter där jag litar mer på att jag får ett komplett spel än vad jag gör på dagens stora utgivare som EA och Activision.

Inaktiv
Skrivet av chopper:
Skrivet av RzrTrek:

De borde sett till att släppt allt materiel i och med vanillan-releasen, EA in a nutshell.

Nej det är så spelmarknaden ser ut i dag med dlc och micro betalningar. Det finns nästan inga kompletta spel i dag.

Det lysande undantaget är CD Projekt Red. Allt ingår i köpesumman för deras spel.

Medlem

Den förbannade solen förstör ytterligare en bana...

Inaktiv

Satan vad jag älskar BF3

Medlem

Tänk vad ens karaktär ska fastna överallt där.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Tänk antalet "Bad luck" deaths som kommer uppstå i dessa banor.

Medlem

Ni som skriver att ni inte fick ett komplett spel vid release, vilken låda köpte ni? För jag fick med allt som stod på lådan när jag köpte mitt. Om det sedan inte räckte för er så har ni andra problem, men inte är det EA/DICEs fel.

Det ska väl inte behöva förklaras, men att tillverka ett spel som BF3 är dyrt. Svindyrt. Produktionskostnaderna för spel har stigit astronomiskt i takt med att spelarna förväntar sig bättre grafik, komplexare system, djupare multiplayer osv. Dessa pengar måste fås tillbaka. Och idag, som marknaden ser ut, så är en oerhört viktig del av detta post-launchinkomster i form av DLC, mikrotransaktioner osv.

I tre DLC hittils har vi fåttt tolv nya banor, 10 nya vapen, nya fordon osv. Detta har någon suttit och jobbat med. De personer som gör detta vill ha lön, för att dom har hyra och matkostnader precis som alla andra.

Indiespel är självklart en väg att gå om man inte gillar vad som hänt med AAA-marknaden. Jag gillar indie-spel. Men jag förstår varför AAA-spel kostar.

EDIT: Om man nu måste insistera på att allt som släppts i DLC borde varit med vid launch, hade ni varit beredda på att vänta ytterligare några månader på releasen av spelet så att allt skulle hunnit vara klart? Och den extra kostnaden i löner och extra produktionstid hade ändå behövts hämtas in, kanske genom högre pris på spelet, eller annan form av DLC.

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Ni som skriver att ni inte fick ett komplett spel vid release, vilken låda köpte ni? För jag fick med allt som stod på lådan när jag köpte mitt. Om det sedan inte räckte för er så har ni andra problem, men inte är det EA/DICEs fel.

Det ska väl inte behöva förklaras, men att tillverka ett spel som BF3 är dyrt. Svindyrt. Produktionskostnaderna för spel har stigit astronomiskt i takt med att spelarna förväntar sig bättre grafik, komplexare system, djupare multiplayer osv. Dessa pengar måste fås tillbaka. Och idag, som marknaden ser ut, så är en oerhört viktig del av detta post-launchinkomster i form av DLC, mikrotransaktioner osv.

I tre DLC hittils har vi fåttt tolv nya banor, 10 nya vapen, nya fordon osv. Detta har någon suttit och jobbat med. De personer som gör detta vill ha lön, för att dom har hyra och matkostnader precis som alla andra.

Indiespel är självklart en väg att gå om man inte gillar vad som hänt med AAA-marknaden. Jag gillar indie-spel. Men jag förstår varför AAA-spel kostar.

EDIT: Om man nu måste insistera på att allt som släppts i DLC borde varit med vid launch, hade ni varit beredda på att vänta ytterligare några månader på releasen av spelet så att allt skulle hunnit vara klart? Och den extra kostnaden i löner och extra produktionstid hade ändå behövts hämtas in, kanske genom högre pris på spelet, eller annan form av DLC.

äntligen några vettiga ord!


signatur

FUBAR

Inaktiv
Skrivet av Erenthal:

Ni som skriver att ni inte fick ett komplett spel vid release, vilken låda köpte ni? För jag fick med allt som stod på lådan när jag köpte mitt. Om det sedan inte räckte för er så har ni andra problem, men inte är det EA/DICEs fel.

Det ska väl inte behöva förklaras, men att tillverka ett spel som BF3 är dyrt. Svindyrt. Produktionskostnaderna för spel har stigit astronomiskt i takt med att spelarna förväntar sig bättre grafik, komplexare system, djupare multiplayer osv. Dessa pengar måste fås tillbaka. Och idag, som marknaden ser ut, så är en oerhört viktig del av detta post-launchinkomster i form av DLC, mikrotransaktioner osv.

I tre DLC hittils har vi fåttt tolv nya banor, 10 nya vapen, nya fordon osv. Detta har någon suttit och jobbat med. De personer som gör detta vill ha lön, för att dom har hyra och matkostnader precis som alla andra.

Indiespel är självklart en väg att gå om man inte gillar vad som hänt med AAA-marknaden. Jag gillar indie-spel. Men jag förstår varför AAA-spel kostar.

EDIT: Om man nu måste insistera på att allt som släppts i DLC borde varit med vid launch, hade ni varit beredda på att vänta ytterligare några månader på releasen av spelet så att allt skulle hunnit vara klart? Och den extra kostnaden i löner och extra produktionstid hade ändå behövts hämtas in, kanske genom högre pris på spelet, eller annan form av DLC.

Skitsnack, det tjänar dem ihop på en vecka efter release.

Inaktiv
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Erenthal:

Ni som skriver att ni inte fick ett komplett spel vid release, vilken låda köpte ni? För jag fick med allt som stod på lådan när jag köpte mitt. Om det sedan inte räckte för er så har ni andra problem, men inte är det EA/DICEs fel.

Det ska väl inte behöva förklaras, men att tillverka ett spel som BF3 är dyrt. Svindyrt. Produktionskostnaderna för spel har stigit astronomiskt i takt med att spelarna förväntar sig bättre grafik, komplexare system, djupare multiplayer osv. Dessa pengar måste fås tillbaka. Och idag, som marknaden ser ut, så är en oerhört viktig del av detta post-launchinkomster i form av DLC, mikrotransaktioner osv.

I tre DLC hittils har vi fåttt tolv nya banor, 10 nya vapen, nya fordon osv. Detta har någon suttit och jobbat med. De personer som gör detta vill ha lön, för att dom har hyra och matkostnader precis som alla andra.

Indiespel är självklart en väg att gå om man inte gillar vad som hänt med AAA-marknaden. Jag gillar indie-spel. Men jag förstår varför AAA-spel kostar.

EDIT: Om man nu måste insistera på att allt som släppts i DLC borde varit med vid launch, hade ni varit beredda på att vänta ytterligare några månader på releasen av spelet så att allt skulle hunnit vara klart? Och den extra kostnaden i löner och extra produktionstid hade ändå behövts hämtas in, kanske genom högre pris på spelet, eller annan form av DLC.

Skitsnack, det tjänar dem ihop på en vecka efter release.

Ja, hur många spelföretag har du ägt och och som går med vinst

Jag köpte premium och tycker alla DLC har ett rimligt pris, så här mycket content skulle de aldrig kunna patcha pga kostnader. Folk säger att det släpptes mer content via patchar förr i tiden men det håller jag inte med om. Förr hette det expansion, nu heter det DLC. Same shit, different names bara att DLC kommer i mindre delar - och snabbare.

lap
Medlem

Kan dom inte lägga till solglasögon som unlocks? Eller kanske nåt man kan köpa för en microtransaktion? Borde dra in en del pengar med tanke på denna förbannade sol...

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Ni som skriver att ni inte fick ett komplett spel vid release, vilken låda köpte ni? För jag fick med allt som stod på lådan när jag köpte mitt. Om det sedan inte räckte för er så har ni andra problem, men inte är det EA/DICEs fel.

Det ska väl inte behöva förklaras, men att tillverka ett spel som BF3 är dyrt. Svindyrt. Produktionskostnaderna för spel har stigit astronomiskt i takt med att spelarna förväntar sig bättre grafik, komplexare system, djupare multiplayer osv. Dessa pengar måste fås tillbaka. Och idag, som marknaden ser ut, så är en oerhört viktig del av detta post-launchinkomster i form av DLC, mikrotransaktioner osv.

I tre DLC hittils har vi fåttt tolv nya banor, 10 nya vapen, nya fordon osv. Detta har någon suttit och jobbat med. De personer som gör detta vill ha lön, för att dom har hyra och matkostnader precis som alla andra.

Indiespel är självklart en väg att gå om man inte gillar vad som hänt med AAA-marknaden. Jag gillar indie-spel. Men jag förstår varför AAA-spel kostar.

EDIT: Om man nu måste insistera på att allt som släppts i DLC borde varit med vid launch, hade ni varit beredda på att vänta ytterligare några månader på releasen av spelet så att allt skulle hunnit vara klart? Och den extra kostnaden i löner och extra produktionstid hade ändå behövts hämtas in, kanske genom högre pris på spelet, eller annan form av DLC.

Spelet VAR ofärdigt vid release! Alledes för få banor, alledes för konsollfierat. Sen är det många andra saker jag hatar med BF3:

- Man kan inte göra sina egna banor eller modda, För att ha en server måste du BETALA (hyra) en server för att man får inte ha en själv, allt för att de ska tjäna mer pengar.

Banorna som de släpper är skitlätta att göra. De kör samma husmodeller på samma banor hela tiden. Nån hög kostnad kan det inte vara.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Erenthal:

Ni som skriver att ni inte fick ett komplett spel vid release, vilken låda köpte ni? För jag fick med allt som stod på lådan när jag köpte mitt. Om det sedan inte räckte för er så har ni andra problem, men inte är det EA/DICEs fel.

Det ska väl inte behöva förklaras, men att tillverka ett spel som BF3 är dyrt. Svindyrt. Produktionskostnaderna för spel har stigit astronomiskt i takt med att spelarna förväntar sig bättre grafik, komplexare system, djupare multiplayer osv. Dessa pengar måste fås tillbaka. Och idag, som marknaden ser ut, så är en oerhört viktig del av detta post-launchinkomster i form av DLC, mikrotransaktioner osv.

I tre DLC hittils har vi fåttt tolv nya banor, 10 nya vapen, nya fordon osv. Detta har någon suttit och jobbat med. De personer som gör detta vill ha lön, för att dom har hyra och matkostnader precis som alla andra.

Indiespel är självklart en väg att gå om man inte gillar vad som hänt med AAA-marknaden. Jag gillar indie-spel. Men jag förstår varför AAA-spel kostar.

EDIT: Om man nu måste insistera på att allt som släppts i DLC borde varit med vid launch, hade ni varit beredda på att vänta ytterligare några månader på releasen av spelet så att allt skulle hunnit vara klart? Och den extra kostnaden i löner och extra produktionstid hade ändå behövts hämtas in, kanske genom högre pris på spelet, eller annan form av DLC.

Spelet VAR ofärdigt vid release! Alledes för få banor, alledes för konsollfierat. Sen är det många andra saker jag hatar med BF3:

- Man kan inte göra sina egna banor eller modda, För att ha en server måste du BETALA (hyra) en server för att man får inte ha en själv, allt för att de ska tjäna mer pengar.

Banorna som de släpper är skitlätta att göra. De kör samma husmodeller på samma banor hela tiden. Nån hög kostnad kan det inte vara.

Spelet innehöll exakt vad som utlovades på boxen och i beskrivningen. Hur du än vill vrida och vända det kan du inte påstå att det var "ofärdigt". Däremot kan du självklart argumentera att det inte innehöll lika mycket grejer som DU ville ha, men det är en helt annan sak och ligger enbart på dig.

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Erenthal:

Ni som skriver att ni inte fick ett komplett spel vid release, vilken låda köpte ni? För jag fick med allt som stod på lådan när jag köpte mitt. Om det sedan inte räckte för er så har ni andra problem, men inte är det EA/DICEs fel.

Det ska väl inte behöva förklaras, men att tillverka ett spel som BF3 är dyrt. Svindyrt. Produktionskostnaderna för spel har stigit astronomiskt i takt med att spelarna förväntar sig bättre grafik, komplexare system, djupare multiplayer osv. Dessa pengar måste fås tillbaka. Och idag, som marknaden ser ut, så är en oerhört viktig del av detta post-launchinkomster i form av DLC, mikrotransaktioner osv.

I tre DLC hittils har vi fåttt tolv nya banor, 10 nya vapen, nya fordon osv. Detta har någon suttit och jobbat med. De personer som gör detta vill ha lön, för att dom har hyra och matkostnader precis som alla andra.

Indiespel är självklart en väg att gå om man inte gillar vad som hänt med AAA-marknaden. Jag gillar indie-spel. Men jag förstår varför AAA-spel kostar.

EDIT: Om man nu måste insistera på att allt som släppts i DLC borde varit med vid launch, hade ni varit beredda på att vänta ytterligare några månader på releasen av spelet så att allt skulle hunnit vara klart? Och den extra kostnaden i löner och extra produktionstid hade ändå behövts hämtas in, kanske genom högre pris på spelet, eller annan form av DLC.

Spelet VAR ofärdigt vid release! Alledes för få banor, alledes för konsollfierat. Sen är det många andra saker jag hatar med BF3:

- Man kan inte göra sina egna banor eller modda, För att ha en server måste du BETALA (hyra) en server för att man får inte ha en själv, allt för att de ska tjäna mer pengar.

Banorna som de släpper är skitlätta att göra. De kör samma husmodeller på samma banor hela tiden. Nån hög kostnad kan det inte vara.

Spelet innehöll exakt vad som utlovades på boxen och i beskrivningen. Hur du än vill vrida och vända det kan du inte påstå att det var "ofärdigt". Däremot kan du självklart argumentera att det inte innehöll lika mycket grejer som DU ville ha, men det är en helt annan sak och ligger enbart på dig.

Så det är vad de handlar om... att spelet ska ha vad som står på boxen? Om det har det får man inte kritisera spelet därefter sen? Väldigt svårt att bedöma ett spel utifrån boxen, tycker du inte det? Herregud!

Medlem
Skrivet av lap:

Kan dom inte lägga till solglasögon som unlocks? Eller kanske nåt man kan köpa för en microtransaktion? Borde dra in en del pengar med tanke på denna förbannade sol...

Vem sjutton är det som håller på och ogillar alla inlägg som handlar om den spelförstörande solen?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Så det är vad de handlar om... att spelet ska ha vad som står på boxen? Om det har det får man inte kritisera spelet därefter sen? Väldigt svårt att bedöma ett spel utifrån boxen, tycker du inte det? Herregud!

Jag menar bara att spelet inte uppfyller någon definition av "ofärdigt". Det innehåll exakt lika mycket som utlovat. Om man tycker det är för lite jämfört med vad man ville ha så är det en legitim åsikt, men det gör inte spelet ofärdigt.

Om du köper en påse Gott och Blandat, och det står på utsidan av påsen att den innehåller 90 gram, så kan du knappast klaga på att "gud vilken ofärdig påse, den borde innehållit 150 gram! Jävla rip-off!"

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Lolflakes:

Så det är vad de handlar om... att spelet ska ha vad som står på boxen? Om det har det får man inte kritisera spelet därefter sen? Väldigt svårt att bedöma ett spel utifrån boxen, tycker du inte det? Herregud!

Jag menar bara att spelet inte uppfyller någon definition av "ofärdigt". Det innehåll exakt lika mycket som utlovat. Om man tycker det är för lite jämfört med vad man ville ha så är det en legitim åsikt, men det gör inte spelet ofärdigt.

Om du köper en påse Gott och Blandat, och det står på utsidan av påsen att den innehåller 90 gram, så kan du knappast klaga på att "gud vilken ofärdig påse, den borde innehållit 150 gram! Jävla rip-off!"

Nej det finns inget som är givet och absolut fakta. Du tycker en sak. Jag tycker en annan sak. Vi är alla olika.

Battlefield 3 är ett bra spel. Jag säger inte att det är dåligt. Jag har lirat ca 260 timmar på det men som gammal gedigen BF-nörd sen rötterna har man höga krav.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Battlefield 3 är ett bra spel. Jag säger inte att det är dåligt. Jag har lirat ca 260 timmar på det men som gammal gedigen BF-nörd sen rötterna har man höga krav.

Jag med, började med Codename Eagle på LAN

Och visst är det ok att ha olika åsikter, om du tycker spelet innehöll för lite banor/material vid launch så respekterar jag självklart det. Personligen håller jag inte med, med tanke på komplexiteten och banornas kvalitet så var jag väldigt nöjd med utbudet vid launch.

Medlem

Banpaketen har hittils varit kiss överlag. Aftermath ser dock lovande ut! Jag anser att DLC är okej, så länge dom ger fansen vad dom vill ha och till ett vettigt pris. Detta har dom dock, enligt mig, misslyckats med i BF3.

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Lolflakes:

Så det är vad de handlar om... att spelet ska ha vad som står på boxen? Om det har det får man inte kritisera spelet därefter sen? Väldigt svårt att bedöma ett spel utifrån boxen, tycker du inte det? Herregud!

Jag menar bara att spelet inte uppfyller någon definition av "ofärdigt". Det innehåll exakt lika mycket som utlovat. Om man tycker det är för lite jämfört med vad man ville ha så är det en legitim åsikt, men det gör inte spelet ofärdigt.

Om du köper en påse Gott och Blandat, och det står på utsidan av påsen att den innehåller 90 gram, så kan du knappast klaga på att "gud vilken ofärdig påse, den borde innehållit 150 gram! Jävla rip-off!"

Spelet uppfyller visst en definition av ofärdig. "inte färdig; som inte är helt som den är tänkt, utan som kräver extra arbete" Spelet behövde hemskt mycket extra arbete på release och kräver fortfarande det. Det är ofärdigt på det viset att det är en teknisk katastrof. Det är värre än MMO releases. Då servrarna krashade konstant dom 2 första månaderna av release. Sjukligt många buggar i spelet samt många som hade problem med karsh buggar.
Det finns fortfarande sjukligt många buggar i spelet samt dålig spel mekanik som bara är i vägen 50% av tiden. Hur ofta fastnar du på en 10 cm stor kant som du måste hoppa över i verkligheten? Hur ofta blir du träffad bakom en vägg i verkligheten?

Ditt argument ligger rätt i att spelet lovade en viss mängd kontent men även det är otrolig mycket mindre än 90% av AAA spelen kommer med och kostar betydligt mycket mindre än BF3. Kan gott säga att kostnaden som BF3 dragit på sig under utvecklings stadiet har med sättet dom valde att utveckla spelet på. Istället för att fokusera på en längre utvecklings period, som ger en bättre produkt, så valde att slänga pengarna i soptunnan och licensera dyr teknik och hyra in tredje parts utvecklare. Allt dettat kan kosta upp mot 10 gånger mer än att bygga allt inhouse och spendera 1-2 extra år för att säkerställa bra kvalitet samt få in bättre spel mekanik.


signatur

Idono. That's me!

12
Skriv svar