Football Manager 2013

Robot
Football Manager 2013

År efter år blir Football Manager-serien mer komplicerad och invecklad. Det vill säga mer realistisk. Och därmed mer en heltidssysselsättning än en hobby. Det kommer [Football Manager 2013 att ändra på.

#sports-interactives, #fifa-13, #football-manger-2013


Medlem
Football Manager 2013

Oavsett recensioner och betyg, oavsett hur roande och fängslande detta kan vara för andra, oavsett hur stor skillnad det är jämfört met tidigare versioner.... så är detta en genre som jag aaaaldrig kommer finna glädje ur.
Spelar hellre Barbies Horse Mansion 3 än det här tror jag.
En del typer av spel är helt enkelt att älska eller att hata, det är nog olika för alla.

Medlem

Usch vad många timmar jag lär sitta framför det här...

Medlem

Märks att recensenten är fast i det gamla CM-tänket och inte är speciellt insatt i FM-serien. Eidos har ingenting med FM att göra utan det här är serien som Sports Interactive skapade när de och Eidos gick skilda vägar för åtta år sedan. Eidos behöll rättigheterna till namnet Championship Manager.

Som ett fan av serien (även om jag spelar det mindre och mindre för varje år som går) så tycker jag recensionen saknar djup, den enda nyheten som öht nämns är Classic-läget. För de som är nya till genren eller inte har rört genren på över tio år så kan den säkert vara informativ. Recensenten gör intryck av att tillhöra den senare kategorin.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det här spelet dödar min fritid totalt. Bästa spelserien, alla kategorier.

Medlem

Här skrev jag ett jättespydigt svar till Moorgul. Sedan läste jag recensionen igen och förstod vad han menade.

Vid inte mindre än 5 tillfällen nämner Tomas Nilsson Eidos, som inte haft att göra med denna serie på flera herrans år. Vet du för överhuvudtaget vilket spel du betygsätter Tomas?

Medlem

FM kan nog va det enda spelet vi pratar om i våran umgängeskrets just nu.

Har inte tid för flickvän eller trams

Skrivet av IceDusT:

Vid inte mindre än 5 tillfällen nämner Tomas Nilsson Eidos, som inte haft att göra med denna serie på flera herrans år. Vet du för överhuvudtaget vilket spel du betygsätter Tomas?

Jag är säker på att Tomas bara råkat skriva fel av gammal vana. Förhoppningsvis kan han eller någon av redaktörerna uppdatera recensionen senast på måndag.

Apropå fotbollsmanager-spel:

Själv skäms jag lite för att erkänna att jag spelar Fifa Manager-serien. Den är buggig och skräpig som tusan jämfört med Football Manager, men för mig som inte har ork att lägga ner så mycket tid som krävs för Football Manager så är Fifa Manager ett OK light-alternativ. Men ser ut som att Classic-läget kanske kommer ändra på det.

Medlem

Att det inte ens finns ett minus för hur buggigt spelet varit innan senaste patchen eller med tanke på att de fortfarande inte släppt en patch för att fixa match motorn känns lite konstigt.

Börjar tro att alla bara kör "nyckel" på höjdpunkter under match så man bara ser målen istället för långa sammandrag, för då ser man dem ganska ofta om man inte är blind.

Skulle nog säga att innan de fixat match motorn med en patch är spelet inte värt 5/5 då detta är förmodligen ett av de sämsta och buggigaste släpp på många år. 4/5 är nog max till dess.

Skribent

Jag tror även att de tappar deras mest trogna spelare med steam-kravet. Många av de äldre som köpt spelet årligen senaste 10-12 åren spelar i princip bara FM och jag tror att Steam- samt alltid online-krav avskräcker från köp.

edit: Jag hoppas verkligen att recensenten är ironisk med bildtexten till sista bilden. Annars vill jag gärna ha en anledning till varför det skulle vara positivt.

Medlem
Skrivet av Shadee:

edit: Jag hoppas verkligen att recensenten är ironisk med bildtexten till sista bilden. Annars vill jag gärna ha en anledning till varför det skulle vara positivt.

Tycker bildtexten är jättekul. Tar för givet att den är ironisk... (eller?)

Medlem

Jag har redan över 100+ timmar i spelet. Det tog ungefär 20-30 timmar att vänja mig vid den nya layouten och diverse andra förändingar, men så är det vi varje nytt fm släpp.

Jag gillar spelet skarpt, det är extremt lätt att "kasta" bort 4-5 timmar åt gången när man är mitt uppe i en säsongen. Rekommenderas starkt!

Ps. Ang. achivements så är det inget man behöver för att spela spelet. Det är ju bara extra krimskrams som gör spelet lättare, rätt onödigt alltså. Ds.


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Skribent
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Shadee:

edit: Jag hoppas verkligen att recensenten är ironisk med bildtexten till sista bilden. Annars vill jag gärna ha en anledning till varför det skulle vara positivt.

Tycker bildtexten är jättekul. Tar för givet att den är ironisk... (eller?)

I ett spel som får 5 av 5 och betyget mästerligt är det inte lätt att utläsa om en bildtext är ironisk eller seriös. Står ju bara bra saker överallt så varför skulle just den meningen vara ironisk/oseriös? Hade recensenten däremot sågat spelet totalt hade det varit självklart att det är ironi det handlar om.

Ironi i text är svårt att få fram och något man (enligt mig) ska undvika i seriöst skrivande eftersom det lätt skapar missuppfattningar. Så precis som du skriver så tar man för givet att bildtexten är ironisk...(eller?)

1
Skriv svar