Karaoke till Xbox 360 – betala per timme

Robot
Karaoke till Xbox 360 – betala per timme

Är det förfest på gång där du och dina vänner vill skrika er hesa under blott ett par timmar? Betala för de timmar du tänker spela, och sjung några av den kommande karaokesatsningens 8000 låtar.

#karaoke-channel


Medlem
Karaoke till Xbox 360 – betala per timme

Beroende på pris och urval kan ju detta vara ett trevligt initiativ.

Medlem

Det är något sånt här som jag tycker att MMOs med månadsavgift ska satsa på. Med denna betalningsmetod så försvinner känslan som gör att man känner sig tvungen att spela för att man har köpt tid som man annars inte använder. Detta kan också potentiellt skapa en större inkomst till företaget som har skapat spelet eftersom att det lockar till sig kunder som inte vill betala i månaden pga. t.ex. ovanstående anledning.

Medlem

Det känns ju lite surt för oss som sitter med alla Lips-skivorna i hyllan hemma men visst måste man hänga med i utvecklingen.


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av Skater93:

Det är något sånt här som jag tycker att MMOs med månadsavgift ska satsa på. Med denna betalningsmetod så försvinner känslan som gör att man känner sig tvungen att spela för att man har köpt tid som man annars inte använder. Detta kan också potentiellt skapa en större inkomst till företaget som har skapat spelet eftersom att det lockar till sig kunder som inte vill betala i månaden pga. t.ex. ovanstående anledning.

Känns som att det kommer att resultera i en högre månadskostnad i många fall. Är ungefär som F2P. Många spelar mycket hellre F2P för att de anser att det är så dyrt med en månadskostnad, men inser inte att de i slutändan har betalat mer genom mikrotransaktioner (finns väl personer som inte köper något, men de flesta gör det) än vad de hade gjort med en månadskostnad och ändå har de inte fått tillgång till hela spelet som man får när man betalar månadskostnad. Fast som ett alternativ är det väl bra antar jag, men själv vill jag inte se att den traditionella betalmodellen ersätts helt. Den är i min mening den bästa.

1
Skriv svar