Bioshock: Infinite – Irrational röjer boxart

Robot
Bioshock: Infinite – Irrational röjer boxart

Det har tisslats och tasslats kring tredje Bioshocks boxart ett tag. Nu vet vi äntligen hur den ser ut. Strax vet också du.

#irrational-games, #bioshock-infinite


Medlem
Bioshock: Infinite – Irrational röjer boxart

Har fortfarande svårt för namnet... Bioshock. Det här hade ju tydligen INGET som helst med de andra spelen att göra?

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Har fortfarande svårt för namnet... Bioshock. Det här hade ju tydligen INGET som helst med de andra spelen att göra?

Egentligen har Bioshock inte så mycket att göra med System Shock heller, vilket var dess namns inspiration. Enligt min åsikt i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Exxo:

Har fortfarande svårt för namnet... Bioshock. Det här hade ju tydligen INGET som helst med de andra spelen att göra?

Fine, men vad har Bioshock namnet med det första att göra? Det bara heter så, precis som det här spelet. Anledningen är nog att det är en "spirituell uppföljare". Gameplay och stil på spelet är lik det första spelen (men självklart fortfarande olika).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Har fortfarande svårt för namnet... Bioshock. Det här hade ju tydligen INGET som helst med de andra spelen att göra?

Förstår inte ditt resonemang riktigt. Detta är ju en annan stad precis som Rapture, fast högt ovan marken. Du har ju fortfarande "splicing" och det är det som jag antar har med namnet Bioshock att göra. Eller?


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Personligen tycker jag bättre om boxarten som ligger under "spelinformation", bara en clean himmel med en logo.

Men spelet säljer kanske mer om man har en man med vapen på utsidan?

edit: skall tillägga att för min del spelar det ingen roll om dom så skulle ha en naken man som spela skinnbanjo, jag hade köpt det på release ändå!

Medlem

Oj, visste inte hur Booker såg ut före detta. Stilig karl! Lite väl typiskt action-omslag kanske med hjälten som står och ser cool ut "framför kameran". Men att det är på, typ, 20-talet med den estetiken ger det en skön twist.

Angående pollen: Borde det inte finnas plats för något emellan "platt fall" och "himmelsk" på spektrat? Lazy poll writing.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Meh. Ingen vidare spännande eller snyggt designad boxart, vilket de två tidigare spelen visserligen inte heller kunde skryta med.

Medlem

Definitionen av generisk

Medlem

Eyes up, chin down. Check.

Medlem

Tycker boxarten påminner väldigt mycket om Uncharted 3.

Medlem
Skrivet av Squeek:

Tycker boxarten påminner väldigt mycket om Uncharted 3.

Ser snarare ut som första Uncharted fast framifrån.

Medlem

CHIN DOWN EYES UP

Omröstningen bara förtydligar hur mycket FZs läsarbas har förändrats.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Den är inte ful, men har sett snyggare


signatur

Game long and prosper

Medlem

Han borde ha en handlebar mustasch.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Okej, den var ful, och tråkig, generisk, action orienterad. Ska den beskriva spelet så får jag inte mycket sagt till mig.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Intressant detta, jag själv går aldrig runt och tittar/läser på fodralen i butikerna som jag ser en del gör, då jag aldrig skulle få för mig att spontanköpa spel dömt av dess cover.

men skulle vara kul att veta hur mycket mer kopior man får sålt tack vare "Cool guy with gun" utsidan som vi ser på alla spel nu för tiden?

Medlem

En brinnande amerikansk flagga?

En femma på att högermedia 'over there' kommer kacka i brallan av upprördhet, nån som sätter emot?

Medlem
Skrivet av Exxo:

Har fortfarande svårt för namnet... Bioshock. Det här hade ju tydligen INGET som helst med de andra spelen att göra?

Ken Levine har lovat att det kommer kopplas samman under spelets gång.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Om nånting så ser ju Booker jävligt badass ut Börjar bli lite trött på silent protagonists så det ska bli skönt med en med röst. Hoppas att han blir en intressant karaktär med.
Som box art hade jag nog hellre sett nånting mer inspirerat av gamla amerikanska krigspropaganda-affischer dock men den är ju inte direkt dålig för det.

Medlem

Att man bara får rösta "bu" eller "bä" -.-

Boxarten ser ok ut, men jag tycker att den borde innehålla mer saker som sammanfattar spelet bättre. Typ en bild på tösabiten och kanske något mer som tydligare avslöjar att det faktiskt utspelar sig i himlen

Boxarten är alltså ok, men kunde varit mer representativ.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

"Shock" i "Bioshock" - har en metafysisk innebörd och ska reflektera något som går i kras, eller upplöses, som samhällsordningen eller samhället.

Jag tror de kommer knyta ihop tråden någon gång i framtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
1
Skriv svar