Skyrim: Dragonborn – de senaste ryktena

Robot
Skyrim: Dragonborn – de senaste ryktena

Det verkar ha läckt bilder från Dragonborn – Bethesda delar med sig av lanseringsinformation för Windows och PS3!

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda


Medlem
Skyrim: Dragonborn – de senaste ryktena

Ser fram emot denna release på PC.

Medlem

Brin i helvetes lågor Bethesda med eran xbox360 får alla dlc tidigare, och sen sitter dessa jävla nötter och funderar varför piratas det på andra platformer ? jävla spånhuven


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:

Brin i helvetes lågor Bethesda med eran xbox360 får alla dlc tidigare, och sen sitter dessa jävla nötter och funderar varför piratas det på andra platformer ? jävla spånhuven

Dumt att ens poängtera, men Betheseda prioriterar självklart plattformen för att de tjänar mest på 360, MS betalar bra för exklusivitet och 360 ägare köper gärna DLC på release, till fullpris.
Klart spelutvecklare gillar en plattform där piratkopieringen är låg, där piratkopiering av DLC är svårt, men också där rejäla reor (steam sales) inte finns och där folk gärna köper på release. Skulle PC/Ps3 spelare köpa DLC i samma mängder, lika fort, skulle de få DLC snabbt. Gaming idag är ekonomi, inte välgörenhet (tyvärr)

Medlem

Khum men i sådana fall bör ps3 leda på dlc release eftersom det är svårast att kopiera till den, xbox 360 är lika plågad av pirat kopiering som pc plattformen, så den argument håller inte att det är svårare i någon utsträckning. Dlc exclusivitet för 360 tog slut med Hearthfire och inget var nämt att det skulle förlängas eller göras om.
Personligen så äger jag Skyrim betalat full pris för det och då vill jag se också content precis i samma ordning som andra platformer, att ha exclusiva rights på en DLC är LÖJLIGT så det skriker om det. Men visst om Bethesda går på den linjen, så tappar man respekt för de och börjar starkt överväga att pirata ner allt de släper hädan efter


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:

Khum men i sådana fall bör ps3 leda på dlc release eftersom det är svårast att kopiera till den, xbox 360 är lika plågad av pirat kopiering som pc plattformen, så den argument håller inte att det är svårare i någon utsträckning. Dlc exclusivitet för 360 tog slut med Hearthfire och inget var nämt att det skulle förlängas eller göras om.
Personligen så äger jag Skyrim betalat full pris för det och då vill jag se också content precis i samma ordning som andra platformer, att ha exclusiva rights på en DLC är LÖJLIGT så det skriker om det. Men visst om Bethesda går på den linjen, så tappar man respekt för de och börjar starkt överväga att pirata ner allt de släper hädan efter

Så...det är bättre att piratkopiera tillägget sen när det kommer, bara för att du fick vänta en månad? Med den inställningen så är det ju (tyvärr) inte så konstigt att vi har fått massa DLC tillägg, och extrakostnader, genom åren. Just sayin'.

Medlem

Varför ska man behandlas som andra klass gamer för att man sitter på fel platform ?


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:

Varför ska man behandlas som andra klass gamer för att man sitter på fel platform ?

För att dom tjänar mer pengar på den andra sortens gamers?

Sluta piratkoperia jävla idiot så skall du se att vi kanske får lite snabbare PC releaser så man slipper införskaffa sig en konsol.

Medlem

aja jag har inge problem att vänta för jag kan fortfarande lipa åt alla konsol gamers som sitter och spelar Skyrim på en liten maskin som knappt klarar spelet medans jag kan sitta och njuta av moddar i evighet och maxad grafik ^^

Medlem

Fast kollar man runt i piratbukten är 360-lir alltid först ut. Så piratkopieringen är stor även där. Men sen är det fullt möjligt att det finns fler Xbox-spelare överlag jämfört med pc-spelare.

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Fast kollar man runt i piratbukten är 360-lir alltid först ut. Så piratkopieringen är stor även där. Men sen är det fullt möjligt att det finns fler Xbox-spelare överlag jämfört med pc-spelare.

Hahaha


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Medlem

Än en gång drar spelutvecklarna ner byxorna och skiter på oss pc-spelare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag köpte skyrim till både pc och 360. Fast efter jag testat det på pc så lade jag ner 360 på en gång! Undrar hur många timmar man suttit och väntat på att världen ska ladda när man går ut från ett hus. På pc tog det typ 1 sek.

Så jag kan vänta en månad! 360 gamers hinner ju knapt klara spelet innan det kommer till pc med sånna laddtider, hehe

Medlem
Skrivet av cdx873v:

Jag köpte skyrim till både pc och 360. Fast efter jag testat det på pc så lade jag ner 360 på en gång! Undrar hur många timmar man suttit och väntat på att världen ska ladda när man går ut från ett hus. På pc tog det typ 1 sek.

Så jag kan vänta en månad! 360 gamers hinner ju knapt klara spelet innan det kommer till pc med sånna laddtider, hehe

Pc har mods som gör spelet svårare och snyggare. Därför jag valde pc versionen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av buadaniel:
Skrivet av Freywiind:

Varför ska man behandlas som andra klass gamer för att man sitter på fel platform ?

För att dom tjänar mer pengar på den andra sortens gamers?

Sluta piratkoperia jävla idiot så skall du se att vi kanske får lite snabbare PC releaser så man slipper införskaffa sig en konsol.

Skärpning, bete dig som folk.

Bara en skröna att det fortfarande piratas så otroligt till PC, nu för tiden med alla onlinealternativ som steam, origin, greenmangaming osv så går piratkopieringen ner med raketfart.

Star Citizen är ett exempel som visar hur villiga PC folket är att betala.

Det är lätt för företagen att utveckla till konsol då det bara är en möjlig maskinvarukonfiguration. Vilket i sin tur blir mindre i utvecklingskostnader som då ökar intäkterna. Men det är lättare att skylla på piratkopiering än att erkänna att de är snåla...

Medlem

Kan de inte skippa de psykadeliska svamparna denna gång? Too deep...

Medlem
Skrivet av buadaniel:
Skrivet av Freywiind:

Varför ska man behandlas som andra klass gamer för att man sitter på fel platform ?

För att dom tjänar mer pengar på den andra sortens gamers?

Sluta piratkoperia jävla idiot så skall du se att vi kanske får lite snabbare PC releaser så man slipper införskaffa sig en konsol.

Ska bli skönt om 10 år då man sitter med Skyrim Ovehaul som man gör med det underbara spelet Morrorwind idag.

Medlem

Sedan får ni säga vad ni vill men är det inte bara indier, kineser och ryssar som piratkopierar spel. I Sverige är det små snorungar men dessa har ändå ingen som helst köpkraft som spelar roll. När de växer upp kommer de att förstå och då kommer de även att ha egna pengar att bränna på spel.

Medlem
Skrivet av cdx873v:

Jag köpte skyrim till både pc och 360. Fast efter jag testat det på pc så lade jag ner 360 på en gång! Undrar hur många timmar man suttit och väntat på att världen ska ladda när man går ut från ett hus. På pc tog det typ 1 sek.

Så jag kan vänta en månad! 360 gamers hinner ju knapt klara spelet innan det kommer till pc med sånna laddtider, hehe

Det är bara gött då kan man ta en klunk öl medan skiten laddar...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Fast kollar man runt i piratbukten är 360-lir alltid först ut. Så piratkopieringen är stor även där. Men sen är det fullt möjligt att det finns fler Xbox-spelare överlag jämfört med pc-spelare.

Tänk över det du säger där. Varför skulle det spela någon roll när ett spel kommer ut som nedladdning?
Xbox spel kommer ut före eftersom det ofta inte behöver något crack. Man måste istället flasha/chippa/förstöra sin konsol för att köra dom.
Det enda som spelar roll är dock egentligen vad Bethesda tror är mest lönsamt. Vilket i det här fallet är att först släppa det till xbox. Tror till och med det är olagligt för ett aktiebolag att avsiktligt göra något som är mindre lönsamt. Kallas förskingring tror jag.

Medlem

Anledningen är ju självklar. Dom hoppas att alla som har både Xbox och PC kommer att först köpa det till sin Xbox, sen till sin PC... Självklart är det lite mer komplext än så, då Microsoft betalar för exklusiviteten... men Bethesda tjänar ju dubbelt på det.

Fult, men företag existerar ju för att tjäna pengar... och folk är desperata.

Medlem

MS betalar för tidsexklusivt material helt enkelt. Men tror i det långa loppet att det skadar dem mer än det gör nytta, för detta gör bara alla PS3- och PC-spelare ännu mer förbannade på MS.

Medlem

Hur orkar ni klaga på 1 månads väntetid? #firstworldproblem
Bara o se 360-användarna som betalande betaanvändare med tanke på hur mkt buggar det lär vara att reda ut

OT: Ser mycket fram emot detta DLC! Så nice att se Bethesda köra på större DLC istället för det ökanda horsearmor

Inaktiv

Det sades väl att bara det första 'dlc' skulle vara tidsexklusivt?
Fult som fan i vilket fall som helst av bethesda,


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Warpgun man skulle nästan kunna tro att du är en spelberoende alkoholist!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Warpgun man skulle nästan kunna tro att du är en spelberoende alkoholist!

Jag lira mest på helgerna


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av cdx873v:

Jag köpte skyrim till både pc och 360. Fast efter jag testat det på pc så lade jag ner 360 på en gång! Undrar hur många timmar man suttit och väntat på att världen ska ladda när man går ut från ett hus. På pc tog det typ 1 sek.

Så jag kan vänta en månad! 360 gamers hinner ju knapt klara spelet innan det kommer till pc med sånna laddtider, hehe

Det är bara gött då kan man ta en klunk öl medan skiten laddar...

Haha, bästa svaret! Bara inte biran tar slut så..

Lirar Dragonborn och älskar varje minut!

+ i kanten för att den dynamiska musiken från Morrowind finns med


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Lirar Dragonborn och älskar varje minut!

+ i kanten för att den dynamiska musiken från Morrowind finns med

Hur mycket kosta det på Xboxlive?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

1
Skriv svar