Ny film från Castlevania: Lords of Shadow 2

Robot
Ny film från Castlevania: Lords of Shadow 2

Ibland tappar man minnet, ibland vill man hämnas orättvisor och ibland kombineras både och.

#castlevania-lords-of-shadow-2


Medlem
Ny film från Castlevania: Lords of Shadow 2

Såg väldigt nice ut. (Lords Of Shadow 2)

Gillade första, så måste ha detta också.

The Last Of Us såg också bra ut.

Medlem

Vågar påstå att Lords of Shadow är ett av de absolut mest underskattade spelen under 2000talet, sjukt bra spel som knappt ingen upptäckte

Medlem

Ooooh, spännande!! Jag har alltid undrat hur de kopplar ihop filmen som kom efter eftertexterna på första spelet och fortsättningen i tvåan och nu fick jag lite klarhet i det!

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Vågar påstå att Lords of Shadow är ett av de absolut mest underskattade spelen under 2000talet, sjukt bra spel som knappt ingen upptäckte

Agreed. I början var jag väldigt skeptisk. Det kändes som en dålig God of Wars klon, men ju längre in i spelet man kom så blev det f*n bara bättre och bättre. Rekommenderas verkligen till er som inte spelat det.

Skrivet av uffhund:
Skrivet av EYEtriforce:

Vågar påstå att Lords of Shadow är ett av de absolut mest underskattade spelen under 2000talet, sjukt bra spel som knappt ingen upptäckte

Agreed. I början var jag väldigt skeptisk. Det kändes som en dålig God of Wars klon, men ju längre in i spelet man kom så blev det f*n bara bättre och bättre. Rekommenderas verkligen till er som inte spelat det.

Hmm! Jag spelade i ett antal timmar men var först och främst så besviken på att det inte fanns något Castlevania-igt över spelet alls. Var fanns stämningen, musiken? Kunde ha varit vilket spel som helst om de bara hade bytt titel? Sen kändes det mycket riktigt som en halvtaskig God of War-klon, jag bara väntade på att det skulle sluta vara tråkigt och bli hyggligt.

Utöver det fick jag en känsla av att spelet inte var "stort och episkt" utan snarare försökte vara "stort och episkt". Ett av extremt få spel som jag faktiskt slutade spela och sålde..

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:
Skrivet av uffhund:
Skrivet av EYEtriforce:

Vågar påstå att Lords of Shadow är ett av de absolut mest underskattade spelen under 2000talet, sjukt bra spel som knappt ingen upptäckte

Agreed. I början var jag väldigt skeptisk. Det kändes som en dålig God of Wars klon, men ju längre in i spelet man kom så blev det f*n bara bättre och bättre. Rekommenderas verkligen till er som inte spelat det.

Hmm! Jag spelade i ett antal timmar men var först och främst så besviken på att det inte fanns något Castlevania-igt över spelet alls. Var fanns stämningen, musiken? Kunde ha varit vilket spel som helst om de bara hade bytt titel? Sen kändes det mycket riktigt som en halvtaskig God of War-klon, jag bara väntade på att det skulle sluta vara tråkigt och bli hyggligt.

Utöver det fick jag en känsla av att spelet inte var "stort och episkt" utan snarare försökte vara "stort och episkt". Ett av extremt få spel som jag faktiskt slutade spela och sålde..

Förstår hur du menar. Musiken var nog det jag saknade allra mest. Castlevania-serien har ju så sjukt bra musik, men inte i Lords of Shadow, tyvärr.

Tyckte spelet började bli riktigt bra när man kom till slottet. Vet inte hur långt in du spelade, men spelet saknade Castlevania-känsla förrän man kommit in en bit.

Medlem

en fråga kom förra castlevania oxå till pc? sen hur tvungen är man till att spela föregångarna? sist jag lirade castle vania vart på nintendo eller supernintendo ahha. älskade det men spelar ej konsol längre, men saknar CV så extremt mycket.

Någon som spelat flitigt som har koll på dessa 2 frågor? tack

Moderator | Testpilot

Jag har inte hunnit spela klart första spelet, men kan inte någon berätta för mig i meddelande vad som egentligen GÖR honom till Dracula? Han verkar ju vara "godingen" i första spelet.

Och hade spelat igenom spelet om jag hade haft tid, därför gör vi såhär istället


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det vet vi inte än.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

en fråga kom förra castlevania oxå till pc? sen hur tvungen är man till att spela föregångarna? sist jag lirade castle vania vart på nintendo eller supernintendo ahha. älskade det men spelar ej konsol längre, men saknar CV så extremt mycket.

Någon som spelat flitigt som har koll på dessa 2 frågor? tack

Du bör spela igenom första för att förstå handlingen av andra.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har inte hunnit spela klart första spelet, men kan inte någon berätta för mig i meddelande vad som egentligen GÖR honom till Dracula? Han verkar ju vara "godingen" i första spelet.

Och hade spelat igenom spelet om jag hade haft tid, därför gör vi såhär istället

Du kan kolla upp på youtube, finns massa videos om det, även en del artiklar. Men annars så

Efter händelserna i Lords of Shadow känner han sig förrådd av Brotherhood of Light och hans fru kom inte tillbaka till liv heller, samt att han fick reda på att det var han själv som döda Marie under influensen av The Devil Mask så han känner att hela hans liv meningslöst och han hatar Gud etc.

Sen i DLC:et hjälper han vampyrflickan Laura att stoppa demonen The Forgotten One (referens till Lament of Innocence) och för att lyckas göra det så ger hon sitt liv och sina vampyrkrafter till Gabriel. Gabriel vägrar först , men Laura vill verkligen inte leva så han går med på det och blir vampyr så han kan besegra Forgotten One. Därefter så stjäler han The Forgotten Ones krafter också och blir en ännu mäktigare varelse. Sen försvinner han och vi vet inte riktigt varför han bestämmer sig för att bli Dracula, men det har nog med många bittra känslor mot Gud och det faktum att han dödat fyra oskyldiga under sin quest (Marie, Claudia, Laura och Pan). Vi får säkert veta mer i Mirror of Fate.

Nog bäst du kollar på Youtube ändå. Blir för mycket text. Det är en mer subtil förändring. Han praktiskt taget blir mer och mer av en mördarmaskin genom hela resan.

Medlem

Lords Of Shadow är ett av mina favoritspel.

Kan förstå att andra inte gillade det så mycket eftersom de inte var så likt förgångarna. (Kan inte säga mycket om det då Lords Of Shadow var mitt första Castlevania)

Dock så har Lords Of Shadow fångat mitt intresse. Funderar på att försöka hitta de äldre spelen.
Förstår dock inte varför folk tycker musiken var dålig, tyckte det var passande och mysigt.

Lords Of Shadow 2 är ett måste för mig. :3

Medlem

Har aldrig spelat de ursprungliga Castlevania-spelen, men kan säga att jag blev HELT SÅLD på Lords of Shadow.

Makalöst bra spel som började blygsamt men blev bättre och bättre ju längre in i spelet man kom. Slutet var övermäktigt bra. Hoppas uppföljaren håller samma klass.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Lords Of Shadow är ett av mina favoritspel.

Kan förstå att andra inte gillade det så mycket eftersom de inte var så likt förgångarna. (Kan inte säga mycket om det då Lords Of Shadow var mitt första Castlevania)

Dock så har Lords Of Shadow fångat mitt intresse. Funderar på att försöka hitta de äldre spelen.
Förstår dock inte varför folk tycker musiken var dålig, tyckte det var passande och mysigt.

Lords Of Shadow 2 är ett måste för mig. :3

Musiken var absolut inte dålig, men man saknade den episka Castlevania-musiken som förekommer i flertalet spel i serien.

1
Skriv svar