Tekken Tag Tournament 2 – Wii U Edition

Robot
Tekken Tag Tournament 2 – Wii U Edition

Får Namcos fighting för fyra en extra boost på Nintendos nya, eller är det en portning som stressats fram till premiären?

#nintendo, #hori, #mad-catz, #namco


Medlem
Tekken Tag Tournament 2 – Wii U Edition

Victor, nu när du har hunnit testa ett gäng spel till Wii U (jag utgår från att du har spelat några fler än de du recenserat), hur känns det att spela med GamePaden? Väger den mycket om man sitter i längre stunder? Känns den klumpig och osmidig? Hur är handtagen? Den ser inte direkt ut att ha gjorts för att passa i händerna som handen i handsken...Kanske extra viktigt i spel som Tekken, där spelandet blir mer intensivt.

Och hur håller d-paden på den måttet jämfört med Nintendos tidigare manicker och konkurrenternas gamepads?

FZ, varför är ni lite sega med att recensera Wii U-spel? Nu har det ju gått snart 2 veckor sen den släpptes och endast fem av 24 releasetitlar är recenserade (om man undantar recensioner tidigare i höst av t.ex. Assassin´s Creed III där ni inte testat Wii U-versionen).

Det är ju många spel till Wii U som inte är exklusiva,men det har inte hindrat er från att skriva om ME 3 och TTT 2, så det känns som en lite tam ursäkt. Och varför recenserar ni inte alla de Wii U-exklusiva titlarna? Eller är det endast tre som är exklusiva (Nintendo Land, New SMB U, ZombiU)?

Sen att ni skriver om Wii U-versionen av ME 3 istället för Wii U-versioner av betydligt nyare spel som Blops 2 , FIFA 13, Skylanders, Sonic racing, AC III eller Epic Mickey 2...Varför?

Medlem

"Man borde ha kunnat bläddra sig igenom hela arsenalen, för att påminna sig om hur attackerna och kombinationerna utförs, inte för att erbjuda skamlösa genvägar. Vilket ypperligt sätt det hade kunnat vara att plugga in manövrarna, och lite mer obrytt kunna närma sig nya karaktärer! "

Visserligen kan man ju kika i manualen (fast där får man välinte plats med mer än fem specialare) eller i en spelguide ( som är stor, dyr och otymplig!). MEN...om man hade haft en kombolista direkt i GamePaden så hade man ju även (i träningsläget främst kanske) kunnat snabbt och smidigt SE attacken utföras med en enkel liten petning på skärmen. En interaktiv kombolista alltså. Det hade varit nåt.

Hoppas att Capcom sitter och läser mina och Victors idéer nu och implementerar det i Street Fighter V sedan.

"När man tröttnat på att bli hög och låg omvartannat på psykedeliska svamptrippar kan man spela volleyboll genom att puckla på bollen och skicka den fylld av aggressioner mot sin motståndare,"

Kommer ihåg att det där spelläget fanns redan i Tekken 3! Gillade att dunka in en trippelhoppsparkskombo med Takwondokämpen Hwoarang och se hur bollen blixtrade iväg i nyllet på motståndaren. Tekken 3 hade rätt mycket mervärde för konsolversionen jämfört med de två första (tänker även på alla nya slutsekvenser och det Final Fightliknande Tekken Force)...Ja, det är det Tekken jag spelat mest. Fastnade aldrig för fyran, köpte aldrig ens femman och har småspelat sexan en del.

Medlem

game paden känns inte som den väger mycket mer än xbox dosan. har spelat en heldel zombi U, nintendoland å trine 2 med den å är bekväm å hålla. styr korset känns lika bra som på nintendos andra kontroller. inte kört nåt fighting spel dock.

Redaktör
Skrivet av Banjo:

FZ, varför är ni lite sega med att recensera Wii U-spel? Nu har det ju gått snart 2 veckor sen den släpptes och endast fem av 24 releasetitlar är recenserade (om man undantar recensioner tidigare i höst av t.ex. Assassin´s Creed III där ni inte testat Wii U-versionen).

Det är ju många spel till Wii U som inte är exklusiva,men det har inte hindrat er från att skriva om ME 3 och TTT 2, så det känns som en lite tam ursäkt. Och varför recenserar ni inte alla de Wii U-exklusiva titlarna? Eller är det endast tre som är exklusiva (Nintendo Land, New SMB U, ZombiU)?

Sen att ni skriver om Wii U-versionen av ME 3 istället för Wii U-versioner av betydligt nyare spel som Blops 2 , FIFA 13, Skylanders, Sonic racing, AC III eller Epic Mickey 2...Varför?

Vissa spel har tagit tid att få, vissa utgivare skickar inte alls ut recensionsexemplar, vissa recensionsex har tagit slut och i ett fall sitter recensenten fortfarande och väntar på sin konsol. Det har med andra ord strulat en hel del, varför vi inte kunnat testa fler spel så här långt. Men fler recensioner är på gång.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Banjo:

FZ, varför är ni lite sega med att recensera Wii U-spel? Nu har det ju gått snart 2 veckor sen den släpptes och endast fem av 24 releasetitlar är recenserade (om man undantar recensioner tidigare i höst av t.ex. Assassin´s Creed III där ni inte testat Wii U-versionen).

Det är ju många spel till Wii U som inte är exklusiva,men det har inte hindrat er från att skriva om ME 3 och TTT 2, så det känns som en lite tam ursäkt. Och varför recenserar ni inte alla de Wii U-exklusiva titlarna? Eller är det endast tre som är exklusiva (Nintendo Land, New SMB U, ZombiU)?

Sen att ni skriver om Wii U-versionen av ME 3 istället för Wii U-versioner av betydligt nyare spel som Blops 2 , FIFA 13, Skylanders, Sonic racing, AC III eller Epic Mickey 2...Varför?

Vissa spel har tagit tid att få, vissa utgivare skickar inte alls ut recensionsexemplar, vissa recensionsex har tagit slut och i ett fall sitter recensenten fortfarande och väntar på sin konsol. Det har med andra ord strulat en hel del, varför vi inte kunnat testa fler spel så här långt. Men fler recensioner är på gång.

Ok, tack för svaret! Trist att det strular. Ni får i värsta fall ge fler (alla! ) spel till Victor, för han har ju levererat hittills!

Vilken stackare väntar fortfarande på sin konsol?

Medlem

Är det Jink Azama jag ser på bilden? Eller är det hans pappa som ska förstöra det roliga med Jink?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Är det Jink Azama jag ser på bilden? Eller är det hans pappa som ska förstöra det roliga med Jink?

Jin Kazama heter han. Dock är det Kazuya på bilden längst upp.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bojkott:

Är det Jink Azama jag ser på bilden? Eller är det hans pappa som ska förstöra det roliga med Jink?

Jin Kazama heter han. Dock är det Kazuya på bilden längst upp.

Jag vet att han heter Jin Kazama, men när han har Link-dräkten så blir han Jink Dock misstänkte jag att det var Kazuya på bilden.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bojkott:

Är det Jink Azama jag ser på bilden? Eller är det hans pappa som ska förstöra det roliga med Jink?

Jin Kazama heter han. Dock är det Kazuya på bilden längst upp.

Jag vet att han heter Jin Kazama, men när han har Link-dräkten så blir han Jink Dock misstänkte jag att det var Kazuya på bilden.

Ahhhhhh. Nu känner jag mig dum, den ordvitsen borde jag ju inte missat. Skyller på att kaffet var slut. *host*

1
Skriv svar