Metro: Last Light – små skillnader mellan pc, Xbox 360

Robot
Metro: Last Light – små skillnader mellan pc, Xbox 360

Gameplay, dynamisk ljussättning, fysik och AI blir mer eller mindre exakt samma mellan pc- och Xbox 360-versionen av Metro: Last Light.

#thq, #metro-last-light


Inaktiv
Metro: Last Light – små skillnader mellan pc, Xbox 360

THQs våta dröm: en fulländad konsolport.

Medlem

Inga högupplösta texturer?

Medlem

Låt det bara inte bli lika dåligt optimerat som metro:2033.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Bilden ser ut som en mod till half life 2.

Medlem

Ser verkligen fram emot detta spel. Ettan hade en sådan otrolig dystopisk charm

Medlem

Inga Quicksaves med andra ord? =(

Medlem
Skrivet av Jozo:

Inga Quicksaves med andra ord? =(

Quicksaves måste verkligen finnas med, chekpoints är ju så otroligt irriterande.

Medlem

Så med andra ord räcker det med ett ATi X1900 för att maxa?

Medlem

Låter lite oroväckande för oss som tänkt spela det här på PC

Medlem

små skillnader? man har alltså dragit ner pc-versionens grafik 100-300% för att matcha den 5-10 år gamla xboxen?


signatur

//monster

Medlem

Tänk om Valve 2003 hade sagt att det kommer vara små skillnader mellan HL och HL2. Tänk om dem varit tvungna att ta bort det mesta av all avancerad fysik, ansikts animationer, AI, grafiska detaljer osv, bara för att få spelet att fungera på en N64 eller Dreamcast.

Suck, ibland undrar man hur många titlar spelutvecklare mer eller mindre behövt sabba för att få dem att fungera på gammal usel hårdvara, för att inte tala om dem begränsande kontrollerna. Jag undrar hur många spel som aldrig ens gjordes pga dem anledningarna.:/.. men jag är inte bitter... x)

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tänk om Valve 2003 hade sagt att det kommer vara små skillnader mellan HL och HL2. Tänk om dem varit tvungna att ta bort det mesta av all avancerad fysik, ansikts animationer, AI, grafiska detaljer osv, bara för att få spelet att fungera på en N64 eller Dreamcast.

Suck, ibland undrar man hur många titlar spelutvecklare mer eller mindre behövt sabba för att få dem att fungera på gammal usel hårdvara, för att inte tala om dem begränsande kontrollerna. Jag undrar hur många spel som aldrig ens gjordes pga dem anledningarna.:/.. men jag är inte bitter... x)

Bra argument. (y) Men tyvärr så är det väl säljningssiffrorna och pengarna man vill åt i det moderna samhället ute på marknaden, så kvalitet och att trotsa andra plattformar anses bara som en förlust för utvecklarna själva.

Därför spottar man ut spel som inte håller mått för att folk köper väl vad som helst ändå nu för tiden utan att veta vad som egentligen är bäst för oss allihopa.

ELF
Medlem

Jag tycker Metro 2033 hade bra grafik. Lite dåligt optimerat på vissa ställen, men undermålig grafik var det inte. Dock låter det som att Metro: Last Light kommer få sämre grafik en 2033 när de skriver så där.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag tror inte PC spelare behöver oroa sig. Vad skulle THQ-chefen annars säga när dom intervjuas av officiella X-box magasinet? Att där är oerhörda skillnader - gå och köp en PC i stället!

Citat:

"There are obviously things we can do on PC just because this is a studio where you give them a hardware limit and they'll expand to fill it and push it - higher resolution, slighter higher frame rate at that resolution, a few fancier lighting and graphical effects, whatever we can eke out the very latest generation of graphics cards for PC"

- säger han ju också. Det låter inte som en sämre port än alla andra multiformat-spel i mina öron iaf. Man får ju hoppas på det bästa!

För min del hade jag föredragit PC versionen även om det bara vore högre upplösning, AA och AF samt den högre frameraten - Jag vill ha mus och keyboard till den typen av spel.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Bra att dom är ärliga, så slipper vi PC-spelare köpa det och bli besvikna.

Medlem

Varför blir alla så sura? Såg ni inte på trailern, det ser jävligt snyggt ut och de sa att grafiken kommer vara bättre men fysik och ai som påverkar gameplayet ändras inte, läs innan, klaga sen.

Medlem
Skrivet av pingkonk:

Varför blir alla så sura? Såg ni inte på trailern, det ser jävligt snyggt ut och de sa att grafiken kommer vara bättre men fysik och ai som påverkar gameplayet ändras inte, läs innan, klaga sen.

För trailers har inte sett bra ut tidigare och spelet blivit skit? *host* Crysis 2 *host*

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av pingkonk:

Varför blir alla så sura? Såg ni inte på trailern, det ser jävligt snyggt ut och de sa att grafiken kommer vara bättre men fysik och ai som påverkar gameplayet ändras inte, läs innan, klaga sen.

För trailers har inte sett bra ut tidigare och spelet blivit skit? *host* Crysis 2 *host*

Fast nu klagar folk på grafiken, inte spelet. Crysis 2 var faktiskt jävligt snyggt men inte ett jättebra spel. Metro: The Last Light kanske blir ett dåligt spel (det tror inte jag) men det kan fortfarande ha snygg grafik och det är grafiken som jag pratade om.

phi
Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Jozo:

Inga Quicksaves med andra ord? =(

Quicksaves måste verkligen finnas med, chekpoints är ju så otroligt irriterande.

Blir det för svårt för PC-spelare utan möjlighet att våldtag quicksave/save-knappen?

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Jozo:

Inga Quicksaves med andra ord? =(

Quicksaves måste verkligen finnas med, chekpoints är ju så otroligt irriterande.

Blir det för svårt för PC-spelare utan möjlighet att våldtag quicksave/save-knappen?

Quicksaves har då fasen funnits sedan många år tillbaka på PC. Svårt att ha på konsol, därav checkpoints. Men behåll quicksaves till PC.

Medlem

Man slutar aldrig förvånas över idiotin hos spelbolag att inte gå all in på pc. Pinsamt att göra ett modernt spel idag med xbox grafik.

Medlem

Tråkigt. Detta spelet hade ju kunnat bli så otroligt vackert på en bra dator.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Jozo:

Inga Quicksaves med andra ord? =(

Quicksaves måste verkligen finnas med, chekpoints är ju så otroligt irriterande.

Blir det för svårt för PC-spelare utan möjlighet att våldtag quicksave/save-knappen?

Vem har pratat om att "våldta" quicksave? Jag personligen tycker bara att det är skönt att kunna spara när jag vill, inte när utvecklarna för spelet tycker att det passar...

Inaktiv
Skrivet av phi:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Jozo:

Inga Quicksaves med andra ord? =(

Quicksaves måste verkligen finnas med, chekpoints är ju så otroligt irriterande.

Blir det för svårt för PC-spelare utan möjlighet att våldtag quicksave/save-knappen?

Kallas för valmöjlighet och är uppskattat av de flesta.
Lira Hitman Absolution så ser du nackdelen med checkpoints.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tänk om Valve 2003 hade sagt att det
Suck, ibland undrar man hur många titlar spelutvecklare mer eller mindre behövt sabba för att få dem att fungera på gammal usel hårdvara, för att inte tala om dem begränsande kontrollerna. Jag undrar hur många spel som aldrig ens gjordes pga dem anledningarna.:/.. men jag är inte bitter... x)

Man tar vad man har har skulle nog en utvecklare sagt :). Om jag skulle gjort ett spel så skulle jag nog gjort likadant, mer pengar och större publik. Mycket beror väl på att hårdvaran som finns i konsolerna klarar av att visa en grafik som ser ut som en PC och som inte många erfarna kan se skillnad på så länge man ser till att trycka ihop spelet tillräckligt. *host* Tomb Raider *host* Last of us *host* Crysis 3. Dags för någon att ta steget så vi blir av med den här skiten.

Medlem

Tråkigt att se de mediokra lådorna ta över marknaden.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av phi:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Jozo:

Inga Quicksaves med andra ord? =(

Quicksaves måste verkligen finnas med, chekpoints är ju så otroligt irriterande.

Blir det för svårt för PC-spelare utan möjlighet att våldtag quicksave/save-knappen?

Kallas för valmöjlighet och är uppskattat av de flesta.
Lira Hitman Absolution så ser du nackdelen med checkpoints.

Kan ju också vara så att det är ett val som utvecklarna gjort..
Man väljer checkpoints för att tvinga spelare att tänka före dom gör nått.
Medan i ett spel som använder quicksaves så kan man bara lägga en quicksave framför varje fiende/hinder för att sedan "bruteforca" sig igenom allt.

Men nej.. så kan det ju inte vara, måste vara konsolernas fel alltihop..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

phi
Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av phi:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Jozo:

Inga Quicksaves med andra ord? =(

Quicksaves måste verkligen finnas med, chekpoints är ju så otroligt irriterande.

Blir det för svårt för PC-spelare utan möjlighet att våldtag quicksave/save-knappen?

Kallas för valmöjlighet och är uppskattat av de flesta.
Lira Hitman Absolution så ser du nackdelen med checkpoints.

Kan ju också vara så att det är ett val som utvecklarna gjort..
Man väljer checkpoints för att tvinga spelare att tänka före dom gör nått.
Medan i ett spel som använder quicksaves så kan man bara lägga en quicksave framför varje fiende/hinder för att sedan "bruteforca" sig igenom allt.

Men nej.. så kan det ju inte vara, måste vara konsolernas fel alltihop..

Det var precis det jag syftade på.

Jag upplever att spel som har check point-system är generellt sett "svårare" (eller ta längre tid att klara av) eftersom att man inte bara kan missbruka save- och load-knapparna för att ta sig igenom spelet. Man blir helt enkelt tvungen tänka före man agerar eftersom att konsekvensen av att inte göra det innebär att du kanske får spela om dom senaste 15 minuterna om du klantar dig.

Men visst kan jag förstå irritationen med check points om det innebär att man måste spela om dryga och tråkiga delar av ett spel pga att det inte finns någon vanlig save-funktion, men då ligger felet hos utvecklarna som lagt check points på såna korkade ställen.

Medlem

Jag ser fram emot denna spelupplevelse vare sig jag kan maxa mitt grafikkort eller inte, grafik är inte allt.

12
Skriv svar