GSC-chef: Vi äger fortfarande Stalker

Robot
GSC-chef: Vi äger fortfarande Stalker

Bitcomposer köp av Stalker-rättigheterna bestrids av GSC Game World.

#bitcomposer-games, #vostok-games


Medlem
GSC-chef: Vi äger fortfarande Stalker

Jag är förvirad!

Medlem

Alla påstår sig äga Stalker...

Medlem

Alla vill äga stalker, men kan vi inte bara få spela mer stalker ist?

Medlem

haha typhor precis, alla äger stalker men inget nytt stalker spel får vi någon info om, sist vart väl semi:mmoet stalker som det ryktades om av bethesda.
dafuq....

Medlem

Bethesda har aldrig haft något att göra med STALKER-MMO't, såvitt jag vet. Det är Vostoks bygge.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Har de en officell licens på boken då när de gjorde S.T.A.L.K.E.R kan inte minnas att det vara något prat om boken eller filmen på boken när det gjorde spelet.

Men jag kan mycket väl ha fel, men låter konstigt om någon annan än orginal utvecklaren har copyright och varumäkresrätten för namnet S.T.A.L.K.E.R. eftersom titeln i sig inte är varumärksskyddad innan spelet kom.

Stora skillnader på göra ett spel på licens och basera/inspireras ett spel på något. Spelet i fråga har nog inget med boken att göra utöver det,

Medlem

så vitt ja vet så äger ryska staten rätten till Filmen Stalker då den är producerad i det forna Sovjet Unionen, fast nu så baserades väl aldrig spelet på filmen?


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Har de en officell licens på boken då när de gjorde S.T.A.L.K.E.R kan inte minnas att det vara något prat om boken eller filmen på boken när det gjorde spelet.

Men jag kan mycket väl ha fel, men låter konstigt om någon annan än orginal utvecklaren har copyright och varumäkresrätten för namnet S.T.A.L.K.E.R. eftersom titeln i sig inte är varumärksskyddad innan spelet kom.

Stora skillnader på göra ett spel på licens och basera/inspireras ett spel på något. Spelet i fråga har nog inget med boken att göra utöver det,

Var inte mycket snack om boken nej. Men spelet är svagt baserat på filmen den ryska filmen Stalker som i sin tur är baserad på boken skriven av två ryska bröder.

Det intressanta är att alla är ganska olika varandra men alla är grymt bra. Tycker jag då.

METRO funkar bra tills de kan kliva ut ur sandlådan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

METRO funkar bra tills de kan kliva ut ur sandlådan.

Förstod jag dig rätt nu, vill du att stalker ska bli en rälspangare?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar