Robot
Fifa 13

Klart Wii U-spelarna också ska få ta del av det vackra spelet i Electronic Arts regi. Men blir det storslagen Champions League-fotboll eller får vi nöja oss med korpkvalitet?

#fifa13, #nintendo, #konami, #electronic-arts, #fifa-12


Medlem
Fifa 13

Sportspel är bäst med ps3/xbox360 kontroller.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kvittar om det är dåligt eller inte. Folk som gillar fotboll kommer ändå att köpa det.

Medlem

Går det inte att stänga av ljudet på kommentatorerna?

Inaktiv

högtalarna blir väl ändå kortslutna ganska fort, för dom som surfar på snygga brudar

Medlem

Det enda jag skulle kunna tänka mig se som en starkt nummer till Wii U är football manager 2013.

Jag själv skulle aldrig skaffa ett Wii U men till er som äger eller kommer äga ett och gillar fotboll så tror det det skulle funka prima med den "paddan" i soffan.

Medlem

Roligt att det blev ett minus på grafiken när EA själva har sagt att Wii U har bättre grafik med upp till dubbla upplösningen på vissa texturer.

http://wiiudaily.com/2012/08/fifa-13-on-wii-u-will-look-much-...

Men jag antar att det kanske är en vanesak att sätta dåligt betyg på grafiken på ett Nintendo-spel när det är multiplattform? Varför skulle man liksom orka anstränga sig med en ordentlig recension när det räcker med några stycken?

Ljudet på gamepaden går för övrigt att stänga av, så även det känns som ett tveksamt minus.

Det enda jag kan hålla med om som är dåligt med Wii U-versionen är saknaden av vissa spellägen. EA har lagt skulden på Nintendos onlinetjänst, så man får väl hoppas att det blir en bättring där och att det kanske kommer patchas in.

Inaktiv

Är fifa 13 buggit på wii u också ?
Har ju sett hiskeliga buggfilmer på Youtube,

typ överläppen saknas på spelare medmera.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Roligt att det blev ett minus på grafiken när EA själva har sagt att Wii U har bättre grafik med upp till dubbla upplösningen på vissa texturer.

http://wiiudaily.com/2012/08/fifa-13-on-wii-u-will-look-much-...

Men jag antar att det kanske är en vanesak att sätta dåligt betyg på grafiken på ett Nintendo-spel när det är multiplattform? Varför skulle man liksom orka anstränga sig med en ordentlig recension när det räcker med några stycken?

Ljudet på gamepaden går för övrigt att stänga av, så även det känns som ett tveksamt minus.

Det enda jag kan hålla med om som är dåligt med Wii U-versionen är saknaden av vissa spellägen. EA har lagt skulden på Nintendos onlinetjänst, så man får väl hoppas att det blir en bättring där och att det kanske kommer patchas in.

EA har ju inte alltid rätt. Du ska aldrig lita på en utvecklare som säger att grafiken på WiiU är bättre än på de andra konsolerna när spelet varit ute i några månader.
EA vet att det inte kommer säljas mer kopior till xbox360/ps3, så klart dom säger att WiiU grafiken är bättre. Blir som en ny release för Fifa 13.

Antar också att de som upvota dig inte har kört Fifa 13 på WiiU då det ser betydligt mycket sämre ut.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

1
Skriv svar