Rykte: The Witcher 3 utspelar sig i en öppen värld

Robot
Rykte: The Witcher 3 utspelar sig i en öppen värld

CD Projekt söker en art director med erfarenhet av rollspelsäventyr förlagda i öppna världar.

#cd-projekt, #cyberpunk-2077


Medlem
Rykte: The Witcher 3 utspelar sig i en öppen värld

Om detta är fallet så ....FREKKIN AWSOME! :D:D


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Jag skulle nog föredra att de fortsätter i sin vanliga stil. De gjorde det riktigt bra i tvåan utan en öppen värld, och om de bara finslipar vidare så tror jag det är bättre med en mer strömlinjerad upplevelse än en öppen. sen får de gärna lägga till fler stora, viktiga val som påverkar den fortsatta storyn mer än tidigare.

Medlem

This i can definitely fap to.

Inaktiv

Alla nyheter från CD Projekt Red är bra nyheter.

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:

Om detta är fallet så ....FREKKIN AWSOME! :D:D

^^ Detta!

Medlem

Känner mig delad. Jag måste säga att jag tycker att som de gjorde i tvåan och ettan var riktigt bra... Menmen, I love an open world game as much as the next guy, hoppas bara att de kan behålla storyn på sin höga nivå tillsammans med känslan av progression (?) som saknas i t.ex. Skyrim.

Medlem

Open world är bra men det är oerhört svårt att få samma storykänsla i ett sådant spel än i ett där man är mer låst utan istället utforskar plot twists och liknande, om man går efter föregående exempel iaf.

Samtidigt så har man ju rätt mycket förtroende för detta designerhus just nu

Medlem

bra, trycker The elder scrolls serien behöver en utmanare, de har blivit sjukt slappa med de senaste 2 spelen..

Medlem

open är alltid bättre om det görs rätt inget rpg har gjort alla saker rätt i open dock, tom skyrim failade och det vart en av de bästa rpg open world spelen.

Så kan ni tänka er hur mycket potential det finns att hämta där.

Problemet är bara att göra det "rätt"

Medlem

Hoppas inte eftersom de flesta sandbox eller open world spel får sämre story imo och jag tycker att i witcher handlade allt om storyin. Men vi får väl se.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Har faktiskt svårt att tro att det skulle bli bättre med open world.
En svår ekvation.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

ÄLSKADE Witcher 2, ÄLSKAR CD Projekt och ser otroligt mycket fram emot detta. Dock så tycker jag dom skall passa sig nu, kommer dom för nära Elder Scrolls i design så kan jag tänka mig att dom tar vatten över huvudet.

Hitta ett unikt skrå där eran talang kan få komma till ytan, börjar ni slåss med Bethesda så kan det bli riktigt blodigt.

Sen är ifs The Withcher-spelen ganska så open world. Eller "hubbar". Så jag tror inte den där ansökan betyder någonting, The Withcher 2 representerar "open world"-design. Om än inte hela världen är öppen samtidigt osv osv.

Så tror jag!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Men nej! Har redan ett bra spel med öppen värld, behöver inte ett till! Stängt och storydrivet!


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Inaktiv

Jag håller med er som viftar med varningsflagg om att vi inte vill ha kvantitet istället för kvalitet men är samtidigt lugn. CD projekt Red lyssnar på sina spelare och frågan om openworld i W3 (egentligen allt om W3) diskuteras för fullt på deras forum.

Edit: Jo jag är en stor beundrare av det spelhuset

Medlem
Skrivet av North:

Jag håller med er som viftar med varningsflagg om att vi inte vill ha kvantitet istället för kvalitet men är samtidigt lugn. CD projekt Red lyssnar på sina spelare och frågan om openworld i W3 (egentligen allt om W3) diskuteras för fullt på deras forum.

Edit: Jo jag är en stor beundrare av det spelhuset

Tror ifs att den dagen man börjar lyssna på sina spelare om man dom vill se, och köra på det, är ungefär samma dag som det blir trist att utveckla. Tycker det är för mycket hype på att lyssna på spelare. Jag tycker utvecklare skall veta precis hur dom skall göra och inte lyssna på en jävel. Lyssnar dom på deras spelare så är inte deras egna vision tydlig nog. Ett spel är redan på släppdagen ifrågasatt av olika människor antagligen 50 gånger mer än någon annan "mediaprodukt", utan att man ens blandat in fansen.

Ok att ventilera sina farhågor här och emellan oss fans, men låt CD Projekt utveckla deras spel själv, dom har visat sig vara fullt kompetenta till det.

(Fy fan vad hycklig jag är, säger emot mig själv nästan fullständigt i min tidigare post, men så är det, ambivalens eller nått. Men jag pekar ut det här så slipper ni göra det.)


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av Preed:
Skrivet av North:

Jag håller med er som viftar med varningsflagg om att vi inte vill ha kvantitet istället för kvalitet men är samtidigt lugn. CD projekt Red lyssnar på sina spelare och frågan om openworld i W3 (egentligen allt om W3) diskuteras för fullt på deras forum.

Edit: Jo jag är en stor beundrare av det spelhuset

Tror ifs att den dagen man börjar lyssna på sina spelare om man dom vill se, och köra på det, är ungefär samma dag som det blir trist att utveckla. Tycker det är för mycket hype på att lyssna på spelare. Jag tycker utvecklare skall veta precis hur dom skall göra och inte lyssna på en jävel. Lyssnar dom på deras spelare så är inte deras egna vision tydlig nog.

Nja jag håller inte med, i alla fall inte helt. Visst, ett bra spelhus skall ha en egen kreativ och teknisk styrka att skapa det spel som jag vill ha men är de lyhörda och tar till sig av kritik så känner i alla fall jag att de bryr sig och förfinar.

Medlem
Skrivet av North:
Skrivet av Preed:
Skrivet av North:

Jag håller med er som viftar med varningsflagg om att vi inte vill ha kvantitet istället för kvalitet men är samtidigt lugn. CD projekt Red lyssnar på sina spelare och frågan om openworld i W3 (egentligen allt om W3) diskuteras för fullt på deras forum.

Edit: Jo jag är en stor beundrare av det spelhuset

Tror ifs att den dagen man börjar lyssna på sina spelare om man dom vill se, och köra på det, är ungefär samma dag som det blir trist att utveckla. Tycker det är för mycket hype på att lyssna på spelare. Jag tycker utvecklare skall veta precis hur dom skall göra och inte lyssna på en jävel. Lyssnar dom på deras spelare så är inte deras egna vision tydlig nog.

Nja jag håller inte med, i alla fall inte helt. Visst, ett bra spelhus skall ha en egen kreativ och teknisk styrka att skapa det spel som jag vill ha men är de lyhörda och tar till sig av kritik så känner i alla fall jag att de bryr sig och förfinar.

Försökte skriva ett svar till detta men det vart för många variabler så det är svårt att säga konkret "så här bör ett fan beté sig, och såhär bör han/hon inte beté sig".

Basically: Jag tycker du har rätt, förutom att jag aldrig tycker en utvecklare skall ta till sig kritik på något dom är riktigt taggad på.

Om CDP har en riktigt frän idé om hur dom skall göra open world som dom känner kommer definera det här projektet och är flamman i det för dom, så vore det katastrofalt om dom övergav det på grund av fan-blowback, speciellt om den kom före folk ens sett eller hört något om idén.

Som fan tycker jag dock det är ok att höja ett varningens finger till CDP - "Ni tar väl inte vatten över huvudet nu?". Fast inte ha någon konkluderad åsikt angående detta redan nu, det vore knas.

Jag är bara lite kritisk för ibland kan faktiskt gamers vara mer konservativa och communityåsikts-rabiata än den jobbigaste super-katoliken du någonsin träffat. Och måste man alltid som utvecklare göra det man gjorde förra gången, för att man är rädd att fans blir sura, så kan jag tänka mig att det blir jävligt svårt att gå igång på det man håller på med.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Beredd att hålla med att open world ala skyrim inte låter så lockande. Det brukar ju ta efter sådana release 6-12 månader innan ens utvecklarna själva är tillfreds med buggstädningen.

Återgå till witcher 1 konceptet, med laddningstider mellan olika regioner/distrikt på kartan. Med dagens erfarenhet de här utvecklarna har så går de nog att korta ner tiderna en del.

1
Skriv svar