Japanskt spelföretag hamnar i Guinness Rekordbok

Robot
Japanskt spelföretag hamnar i Guinness Rekordbok

Nippon Ichi innehar världsrekordet i kategorin flest släppta strategirollspel.

#nippon-ichi, #disgaea


Medlem
Japanskt spelföretag hamnar i Guinness Rekordbok

frågan är väl är dom några att ha?

Medlem

Hur bra är alla dom där spelen då?

Och vad betyder de där "Rank 100+" som finns bredvid spelen i listan?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Rekordboken var bra då det bara fanns högsta huset och snabbaste mannen, kan inte se hur saker som detta passar in.

Jag kan ju också släppa massa strategirollspel om jag vill det - fler hundra per år, men inte kommer jag toppa den där listan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av conthox:

Hur bra är alla dom där spelen då?

Och vad betyder de där "Rank 100+" som finns bredvid spelen i listan?

Om du gillar Disgaea lär du gilla så got som alla spel de har släppt så ja.

personligen ifall du frågar mig så är de dom som släpper de absolut bästa SRPG till konsol i huvud taget.

Väldigt få spel än deras som har så enormt djup i strategi delen, och finns sååå mycket mer att göra när man är klar med huvud storyn.

Medlem

Disgaea är riktigt underhållande om man gillar SRPGs

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Rekordboken var bra då det bara fanns högsta huset och snabbaste mannen, kan inte se hur saker som detta passar in.

Jag kan ju också släppa massa strategirollspel om jag vill det - fler hundra per år, men inte kommer jag toppa den där listan.

Håller med. Jag minns att jag som liten satt och bläddrade i min mormors Guinness-böcker och fascinerades av alla möjliga saker, men det här är ju löjligt. Att släppa flest strategispel är inget att vara stolt över. The Sims med sina 30 miljoner (eller vad det nu är) sålda exemplar är imponerande, men det här är långt ifrån imponerande.

Inaktiv

Finns det några SRPGs som inte har överstora svärd och megastora ögon? Och till PC?

Har ingen koll men vore konstigt om det inte fanns några asiatiska SRPGs som handlar om vanliga människor (eller robotar, robotar måste ju finnas) och inte dessa megaögon o 10åriga tjejer i korta kjolar? Finns ju mer spel i väst än CoD tex, allt vi har här är ju inte amerikanska supersoldater tex.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Rekordboken var bra då det bara fanns högsta huset och snabbaste mannen, kan inte se hur saker som detta passar in.

Jag kan ju också släppa massa strategirollspel om jag vill det - fler hundra per år, men inte kommer jag toppa den där listan.

Värdelösaste rekordet någonsin - kanske ett rekord det med?

Nej men det här var verkligen inte något imponerande på något sätt alls. Om spelindustrin ska ha något rekord att tävla om får dom nog hitta på något annat.

Medlem

Paradox kan inte ligga långt efter?


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Själv har jag alltid föredragit kvalité framför kvantitet, det är inte att säga att deras spel är dåliga, inte kört dom...

Medlem
Skrivet av Aresz:

Finns det några SRPGs som inte har överstora svärd och megastora ögon? Och till PC?

Har ingen koll men vore konstigt om det inte fanns några asiatiska SRPGs som handlar om vanliga människor (eller robotar, robotar måste ju finnas) och inte dessa megaögon o 10åriga tjejer i korta kjolar? Finns ju mer spel i väst än CoD tex, allt vi har här är ju inte amerikanska supersoldater tex.

Dom flesta finns till PSP och DS och många av dom flesta av dom har trovärdiga karaktärer och miljöer dvs inte överdimensionerat eller så. Just i SRPGs är det faktist vanliga att se "seriösa" karkatärer och storys t.ex. Tactics Ogre, Final Fantasy Tactics, Valkyra Chronicles etc.

Det är mest Nippon Ichi titlar som skämtar till det med överdrivna karaktärer och så.

Till PC är det svårare att hitta SRPGs tyvär vilket är synd, det är nog min favoritgenre.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Finns det några SRPGs som inte har överstora svärd och megastora ögon? Och till PC?

Inte för att kriterierna du nämde försämrar ett spel på något sätt så tja. I alla fall SRPG till PC är så got som obefinlig, Det finns ett antal men de är rejält underlägsna styrkan i de som finns till konsol.

Sedan för ett otränat öga så finns det massvis med olika stilar av grafik från japan också, vist de flesta är besläktade med manga stil men det finns rejät stora skillnader på dom. Te.x gämför bara Disgaea mot Final Fantasy Tactics. Vist Disgaea har mer av de kriterier du hatar dock ett bättre spel men i detta fallet båda är riktigt bra SRPG's.

Men I alla fall ett tips på ett bra till PC är King's Bounty och har en steam deal i ett par timmar till på Steam http://store.steampowered.com/sale/wintersale2012_kingsbounty... men överlag så har inte ens PC ens i närheten av lika bra SRPG's som konsoler har.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Finns det några SRPGs som inte har överstora svärd och megastora ögon? Och till PC?

Spellforce och Spellforce 2 med expansioner är nog de enda riktiga SRPG's jag har spelat. Made in Germany.

1
Skriv svar