Blizzard tänker om kring Diablo III-PvP

Robot
Blizzard tänker om kring Diablo III-PvP

De går tillbaka till ritbordet och hittar på något annat än den arenabaserade spelare mot spelare-upplevelsen. Dock är dueller inplanerade för släpp tidigt nästa år.

#blizzard, #diablo-iii


Medlem
Blizzard tänker om kring Diablo III-PvP

För att vända Jay Wilsons egna ord emot honom: Fuck that loser.
Inte ens ett vettigt PvP-läge kunde de få till. Mitt intresse har svalnat för länge sen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Är inte Diablo 3 ganska dött nuförtiden?
Tror dock att Blizzard ändå är ganska nöjda :P.

Medlem

avgå sketna jay wilson

Medlem

Jag kan dock tänka mig att D3 får en rejäl uppåtsving om dom får till ett bra pvp-läge

Medlem

Finns säkert mer att fixa än PVP.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

ELF
Medlem
Skrivet av Castor.T:

Finns säkert mer att fixa än PVP.

Offline-läge så man slipper lagget.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Sluta gnäll förhelvete, det är väl fan bättre att dom ger fan i att släppa ett pvp-system som är skit och går tillbaka till ritbordet och gör om och gör rätt, mer än vad många sketna spelutvecklare gör idag iaf..

Hoppas dom slänger in nåt i stil med Tower defense och objectives, ctf är också välkommet, varför kanske ni frågar?
Ja för att vanlig arena pvp kommer bli pisstråkigt efter ett tag helt enkelt!

Självklart kan dom ha arena pvp också men det är bara bra att dom lägger ner tid på att skapa nåt annat..

Tänk er LoL eller HoN fast du kör din egna champ/hero med din egna build, vore ju hur jävla värt som helst..

Så sluta tugga whinerbröd och var glada att dom lägger ner tid på skiten..


signatur

"Da Funk Back To Da Punk"

Medlem

Jag ville bara ha arena till att ha kaotiskt skoj tillsammans med kompisar i, inget seriöst
Sen att dom lägger in dueller istället är totalt ointressant för mig.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Är inte Diablo 3 ganska dött nuförtiden?
Tror dock att Blizzard ändå är ganska nöjda :P.

På vilket vis skulle d3 vara dött? Det är en hel del som spelar det ännu

Medlem

För mig så tillhör Blizzard inte längre dom utvecklare som man alltid kan lita på. Dom har blivit för säkra på sin plats och tror att folk accepterar vad som helst bara för att det är Blizzard.

Medlem

lol dom borde ha lagt in PVP länge sen och fixat broblemen när dom kom istället för att vänta att lägga till hela skiten. Folk har tappat intresset länge sen tyväär.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Castor.T:

Finns säkert mer att fixa än PVP.

Offline-läge så man slipper lagget.

Vilket lagg? När jag spelade D3 så hade jag aldrig lagg.

Medlem

Tycker fortfarande D3 är roligt ibland, skulle vilja se lite mer varierat "endgame" förutom farmning och achievement hunting dock.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

För mig så tillhör Blizzard inte längre dom utvecklare som man alltid kan lita på. Dom har blivit för säkra på sin plats och tror att folk accepterar vad som helst bara för att det är Blizzard.

Håller med, tyvärr är Blizzard ett företag som lever på sitt namn och gamla tider och har inte innoverat på väldigt länge.

Medlem

Jag tycker Torchlight II är bra mycket bättre och roligare än Diablo III, tyvärr.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Castor.T:

Finns säkert mer att fixa än PVP.

Offline-läge så man slipper lagget.

Hade något liknande i åtanke.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av godsaveme:

Sluta gnäll förhelvete, det är väl fan bättre att dom ger fan i att släppa ett pvp-system som är skit och går tillbaka till ritbordet och gör om och gör rätt, mer än vad många sketna spelutvecklare gör idag iaf..

Hoppas dom slänger in nåt i stil med Tower defense och objectives, ctf är också välkommet, varför kanske ni frågar?
Ja för att vanlig arena pvp kommer bli pisstråkigt efter ett tag helt enkelt!

Självklart kan dom ha arena pvp också men det är bara bra att dom lägger ner tid på att skapa nåt annat..

Tänk er LoL eller HoN fast du kör din egna champ/hero med din egna build, vore ju hur jävla värt som helst..

Så sluta tugga whinerbröd och var glada att dom lägger ner tid på skiten..

Fanboy alert!

Nämen seriöst, hur många decennier ska det behöva ta för Blizzard att fixa PVP? Ska vi bara gå på knä och vara glada för att de kanske kommer släppa PVP trots att det var utlovat från början?

Medlem

Spelet har ju bara utvecklats över 10år, va begär ni?

Medlem
Skrivet av godsaveme:

Sluta gnäll förhelvete, det är väl fan bättre att dom ger fan i att släppa ett pvp-system som är skit och går tillbaka till ritbordet och gör om och gör rätt, mer än vad många sketna spelutvecklare gör idag iaf..

Hoppas dom slänger in nåt i stil med Tower defense och objectives, ctf är också välkommet, varför kanske ni frågar?
Ja för att vanlig arena pvp kommer bli pisstråkigt efter ett tag helt enkelt!

Självklart kan dom ha arena pvp också men det är bara bra att dom lägger ner tid på att skapa nåt annat..

Tänk er LoL eller HoN fast du kör din egna champ/hero med din egna build, vore ju hur jävla värt som helst..

Så sluta tugga whinerbröd och var glada att dom lägger ner tid på skiten..

Jag hade förstått argumentet om det hade varit en mindre studio, men nu talar vi om Blizzard. Detta kanske är det spelföretaget i världen som har störst ekonomiska resurser och på 10 år så lyckas dem inte bara göra ett Diablo som är sämre än sin föregångare. Utan de lyckas inte ens släppa PvP ens till det, något som de sa att de arbetade med för riktigt längesen nu. Sedan att folk whinar, är det konstigt? Detta är något dem lova först att det skulle komma till release, sen att det ska komma till hösten och nu säger dem vinter. Det är fan inte att whina för att man är arg att de inte lagt till något de lovade att de skulle. Om man hela tiden ska vara glad att de lägger ner tid på sitt spel som sålde 10 miljoner exemplar och gjorde dem några miljarder rikare och inte ens då kan hålla tiderna och släpper en närmast ofärdig produkt. Ja då är det nått som är fel..

Medlem

"Simply fighting each other with no other objectives or choices to make gets old relatively quickly."

Ungefär som singelplayer i D3 då med andra ord...

Medlem
Skrivet av godsaveme:

Sluta gnäll förhelvete, det är väl fan bättre att dom ger fan i att släppa ett pvp-system som är skit och går tillbaka till ritbordet och gör om och gör rätt, mer än vad många sketna spelutvecklare gör idag iaf..

Hoppas dom slänger in nåt i stil med Tower defense och objectives, ctf är också välkommet, varför kanske ni frågar?
Ja för att vanlig arena pvp kommer bli pisstråkigt efter ett tag helt enkelt!

Självklart kan dom ha arena pvp också men det är bara bra att dom lägger ner tid på att skapa nåt annat..

Tänk er LoL eller HoN fast du kör din egna champ/hero med din egna build, vore ju hur jävla värt som helst..

Så sluta tugga whinerbröd och var glada att dom lägger ner tid på skiten..

och dom kunde inte ha sagt det redan från början eller?
Det känns som att de köpte tid och köpare bara när dom sa "det kommer i höst istället"

Inaktiv
Skrivet av DAoG:

Är inte Diablo 3 ganska dött nuförtiden?
Tror dock att Blizzard ändå är ganska nöjda :P.

Klart dem är bra nöjda = 100% DRM.

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av DAoG:

Är inte Diablo 3 ganska dött nuförtiden?
Tror dock att Blizzard ändå är ganska nöjda :P.

Klart dem är bra nöjda = 100% DRM.

Heh, "Ferengis" har tagit över Blizzard

Fast själva Diablo 3 har ju förbättrats avsevärt sen release trots det. Jag är iofs mer intresserad av COOP än PVP.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Blev oskyldigt bannad från detta spelet när jag tog tummen ur och farmade som ett as för blacksmithing så jag slapp farma lika mycket på kommande karaktärer... Dom kan ta sin jävla pvp och dra

Medlem
Skrivet av oudiose:

Blev oskyldigt bannad från detta spelet när jag tog tummen ur och farmade som ett as för blacksmithing så jag slapp farma lika mycket på kommande karaktärer... Dom kan ta sin jävla pvp och dra

Du borde startat en ticket och krävt pengarna tillbaka.
Jag var bra nära på att skicka tillbaka spelet själv pga. alla tekniska problem den första månaden. Av vad jag förstått har de en ganska generös return policy. De föredrar säkert att att ge pengar till enskilda gamers snarare än att de engagerar sig i grupp-stämningar och skriver negativt på nätet.

Medlem

Move along. Jag ledsna på detta spel efter 1 vecka.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Move along. Jag ledsna på detta spel efter 1 vecka.

Du var inte ensam

Medlem

Det är många diskussioner på nätet om Blizzards Diablo III. Men sen när köpte folk Blizzards spel under 2000-talet för att de var innovativa? För mig har det alltid handlat om att de arbetar under mycket långärmad perioder för att försäkra sig om att det blir riktigt bra.

Sen släpper Blizzard ett spel som är riktigt bra, där folk kände till de flesta detaljer innan de köpte spelet. De tog företaget på ordet och blev förbannade för att de inte klarade av det. Spelarnas förväntningar och blinda tro på Blizzard är det som förstört spelglädjen för flest tror jag.

Det måste vara surt att ha en fanskara med så hårda krav. Du får 95% på provet men allt mamma ger dig är en smäll på käften för att du glömde A+B samt inte lyckats lösa ett problem för att du provade på en annan formel.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv

Det stora felet med D3 var "real money"-AH. Går nog till historieböckerna som det mest idiotiska i ett spel någonsin.

12
Skriv svar