18 minuter live action-film med... Sonic?!

Robot
18 minuter live action-film med... Sonic?!

Gänget på Blue Core Studio har skapat en live action-rulle där den blå supersnabbe igelkotten tar sig an Robotnik med vänner. Beskåda bland annat Angry Video Game Nerd som nyhetsuppläsare.


Medlem
18 minuter live action-film med... Sonic?!

Ehhhh.

Medlem

Fyfan vad dålig xD

Medlem
Medlem

Sonics röst D:

Medlem

Nu förstår jag varför Sonic stöter bort Amy hela tiden. Han är ju gay.

Medlem

Det är bra att det finns folk där ute som försöker sitt bästa, för det ger mig möjligheten att skratta mig till sömns

Moderator | Testpilot

Diggar AVGN!

Fattar inte vad ni klagar på, för att vara ett "hemmagjort projekt" så tycker jag dom gjort ett bra jobb


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Diggar AVGN!

Fattar inte vad ni klagar på, för att vara ett "hemmagjort projekt" så tycker jag dom gjort ett bra jobb

haters gonna hate som dom säger tycker också det va okej gjort för att vara fan made

Medlem

Musiken var ju helt okej i alla fall

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Diggar AVGN!

Fattar inte vad ni klagar på, för att vara ett "hemmagjort projekt" så tycker jag dom gjort ett bra jobb

Jo, alltså, i grund och botten håller jag med. Helt okej för ett hemmabygge på en "jag skulle inte kunna göra det bättre"-nivå. Samtidigt så känner jag att företar man sig att "bevisa" att det går att göra en Sonic-live-action-film, men saknar den tekniska kompetensen för att blanda datorgrafik med film på ett övertygande sätt kanske de borde funderat över sin approach.

Medlem

Sonics röst var väll minus men annars ger jag fan dom cred för deras jobb. Ballt att så många Internet "stjärnor" är med som AVGN, Thatguywiththeglasses, Screwattack osv :). Tror hon i början var ash från gametrailers men inte säker.

Medlem

Sonics röst är ju Jaleel White, han som gjorde rösten för Sonic i TV-serierna. Så skit samma om den är dålig

ELF
Medlem

Inget vidare bra trailer. men roligt att den dök upp just nu när jag fått Sonic noja
Håller på att titta igenom Sonic The Hedgehog serien och ska där efter titta igenom Sonic Underground serien. Sen blir filmen Sonic Underground Secrets of The Chaos emerald...

Väntar också på en DRM fri version av spelsamlingen


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Sonics röst är ju Jaleel White, han som gjorde rösten för Sonic i TV-serierna. Så skit samma om den är dålig

Han spelade även Steve Urkel.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Jag tycker det är ganska svagt att säga att saker är bra för att vara ett ''hemmagjort projekt'' när vissa saker är riktigt dåligt gjorda :s Det är ju solklart att dom försökte göra någonting seriöst men misslyckades stort .. Om man kollar på hur många som var med i filmen så ser det ut som ett ganska stort ''hemmagjort projekt'' ..

Visst är dom duktiga som fått ihop filmen så som den är nu men det är inte BRA att släppa projektet som det ser ut nu ..

Många utav skådespelarna är kassa på att leverera repliker, Det låter som att dom försöker alldeles för mycket eller inte alls.. Det ser nästan ut som att dom nöjde sig med en tagning hur dålig det än var.. När tjejen sprang omkring med vapnet så var jag nära på att stänga av filmen för att hennes skådespeleri påminde om småbarn som springer runt med plastpistoler och låtsas skjuter .. pewpewpew.......

Ljudet på dom vapnen som personerna har i filmen låter som Cut and Paste från något spel eller film vilket bara låter fånigt i denna sonic film..

Det enda som jag tyckte var ganska bra i filmen var Dr.Robotnik och AVGN ^^

Filmen kändes som att den var äckligt lång då den var sjukt tråkig och dåligt gjord.. 18 minuter ska inte få en att nästan somna ^^

Åter igen, Jag tycker dom var duktiga som drog ihop filmen men med antalet skådespelare i filmen så borde dom ha gjort filmen mycket bättre! Man kan inte skylla på att dom inte är ett stort företag.. Filmen var riktigt usel på många sätt!

Medlem

Har sett bekanta som lyckats klämma in bättre ljudeffekter i sina små filmprojekt än de som fanns i denna film. Kändes som det inte fanns någon som helst kontakt mellan det filmade, det datoranimerade och ljudeffekterna. Väldigt svagt.

1
Skriv svar